• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Guoda Azguridienė. Kosmetika, kuri “nieko” nedaro

Autorius: Grynas.lt, doc. dr. Guoda Azguridienė, „Sveiki produktai“ valdybos narė, ekonomikos analitikė
2012-05-03 14:04:00

Guoda Azguridienė. Kosmetika, kuri “nieko” nedaro
Freedigitalphotos nuotr.
Šiuo metu kosmetika dažnai save pristato, kaip kažko savyje neturinti (free of): be parabenų, dirbtinių kvapiklių ir dažiklių, be naftos chemijos ir pan. Dalis jos tikrai yra tokia, dalis tik skelbiasi – nes vietoje vienų nepageidautinų medžiagų sudėtyje turi kitas, bet veikiančias panašiai. Kai klientai išmoks naujus pavadinimus, bus jau atrasti nauji pakaitalai. Toks gyvenimas - „show must go on“.

Tačiau šou reikalai sau, o kosmetikos reikalai sau. Tikra natūrali ir ekologiška kosmetika iš tiesų yra be tų nepageidaujamų ingredientų – tai ne rinkodaros triukas, tai jų kosmetikos kūrimo filosofija. Jiems savaime aišku, kad kosmetikos negalima gaminti iš medžiagų, kurios gali būti pavojingos, o po to tikrinti ją su gyvūnais, siekiant įrodyti, kad tikrai nekenkia.

Tokia vertybinė ir profesinė nuostata vartotojui duoda labai daug. Bet ar to pakanka? Kyla klausimas, jei kosmetika reklamuojasi esanti „be“, tai gal ji nieko ir nedaro? Jei nieko joje nėra, tai kam tada ją naudoti? Gal vertėtų išsiaiškinti, kas tas „niekas“, kurio natūralioje kosmetikoje yra?
Reikia labai gerai atskirti tuos ingredientus, kurių reikėtų, kad nebūtų, ir tuos, kurie turėtų būti ir atlikti savo teigiamą funkciją. Nors įprastinės cheminės kosmetikos gamintojai ir nesutinka, šios dvi medžiagų grupės skiriasi. Tai yra, gali būti kosmetika, kuri turi daug kenksmingų ingredientų, bet grožio efektą pasiekia (dažniausiai tai garsių ir brangių prekinių ženklų produktai), gali būti tokia, kuri tik kenkia, bet ir efekto nepasiekia (pigiausia kosmetika priklausys šiai grupei), trečioji grupė – nekenksminga, bet ir neveiksminga ir ketvirtoji – nekenksminga ir veiksminga (normalu, kad ji neturėtų būti pigi).

Logika sakytų, kad priklausomai nuo siekiamo rezultato ir požiūrio, klientas turėtų rinktis pirmąją arba ketvirtąją grupę. Nes kam leisti pinigus (kad ir santykinai mažesnes sumas) neveiksmingam daiktui? Bet tenka pripažinti, kad praktikoje logikos čia mažai. Matyt žmonės mano, jog ant veido kažką tepti reikia ir nelabai rūpinasi, ar tas tepimas duoda kokios naudos. Svarbu tik kad pigu, įprasta ir (arba) gerai išreklamuota. Apie tokius pasirinkimus diskutuoti nėra ką, nes tokie klientai nesidomi nei kosmetikos funkcija, nei sudėtimi, nei potencialia sudedamųjų dalių žala, nei nauda.

2 psl.
Puslapis 1 iš 5Kitas


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus
Dormeo gaminiai
Eli.lt Testai