• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Pasaulio šalių aromatai

Autorius: parfume.lt
2010-04-28 11:19:00

Pasaulio šalių aromatai
jupiterimages.com nuotr.

Parduotuvių prekystaliuose galima aptikti parfumeriją iš įvairių planetos kampelių - Prancūzija ir Amerika, Japonija ir Brazilija. Kuo gi skiriasi įvairių pasaulio šalių parfumerija, ir kokie gi jai būdingi bruožai?

Dažniausiai išskiriami du didžiausi atstovai - prancūziška ir amerikietiška parfumerija.

Prancūziška parfumerija

Prancūziją vadina parfumerinio meno karaliene. Išskirtinis prancūziškos parfumerijos bruožas - jos istorija: Prancūzijoje, Grase miestelyje XVII a. prasidėjo gamyba to, ką mes šiandien vadiname parfumu. Prancūziška parfumerinė tradicija numato trijų pakopų aromato vystymąsi - viršutinė nata, "širdies" nata ir bazinė nata. Prancūzijoje kvepalai buvo laikomi svarbiausiu intymiu aksesuaru, todėl Prancūzijos parfumerai stengiasi išdirbti tokį aromatą, kad ant kiekvieno žmogaus odos jis atsiskleistų individualiai.
 
Žymiausi parfumerijos namai - Chanel ir jų žymiausias aromatas Chanel N5.
 
 Amerikietiška parfumerija

Amerikietiška parfumerinė tradicija kaip savarankiškas stilius susidarė XX a. viduryje, kai rinkoje atsirado firmos Estee Lauder ir Elizabeth Arden. Dauguma amerikietiškų kvepalų ant visų kvepia beveik vienodai, jie neturi skirstymo į natas. Daugeliui tai patinka - aromatas atrodo vientisesnis, todėl pastaruoju metu amerikietiška tradicija tapo tokia įtakinga, jog dauguma prancūziškų kvepalų dabar gaminama šiuo stiliumi - Angel iš Thierry Mugler, Organza Indecence iš Givenchy. Amerikietiška tradicija turi ir daug priešininkų, tvirtinančių, kad tokia tradicija yra labai primityvi.  Buvo manoma, jog aromatai amerikietiems turi būti labai patvarūs, kad išsilaikytų visą darbo dieną, patogūs naudoti, gana stiprūs, ryškūs, kad net erdvioje patalpoje moteris galėtų "pasireikšti". Šiems principams amerikiečiai ištikimi ir dabar. Prisiminkime tokius ryškius JAV parfumus, kaip 5th Aveniu iš Elizabeth Arden, Romance iš Ralph Lauren, Tommy Girl iš Tommy Hilfinger. Be prancūziškos ir amerikietiškos parfumerijos egzistuoja taip pat eilė ne tokių įtakingų, bet ne ką mažiau įdomių parfumerinių tradicijų.
 
 Itališka parfumerija

Labai sena yra itališka parfumerija, kuri vystėsi lygiagrečiai su prancūziška, daug ką iš jos pasiskolinusi. Pastaruosius 20 metų ji ėmė labiau artėti prie amerikietiškos parfumerijos tradicijos. Italai mėgsta gilius, labai saldžius aromatus, pirmenybę teikdami gėlių ir vaisių, o taip pat prieskonių natoms. Tokie aromatai laikomi seksualiais ir jaudinančiais. Itališkos parfumerijos pavyzdžiai - Dolce&Gabbana aromatai, Laura by Laura Biagiotti, Versace Woman. Dauguma prancūziškų ir amerikietiškų parfumerijos namų kalba apie savo amžiais skaičiuojamą istoriją, tuo tarpu italai didžiuojasi tuo, jog jų gamyba yra gana "jauna" ir šiuolaikiška, o parfumerija neturi nieko bendro su tuo, kas buvo anksčiau.  Jie meistriškai naudojasi savo parfumerine tradicija, kuri rado atspindį neprilygstamuosiuose grožio ir stiliaus jausmuose. Italijoje "grožio" samprata vystėsi amžiais, ir buvo susijusi su tokiomis sferomis kaip skulptūra, tapyba, literatūra.
 
 Vokiška parfumerija

Brangi autorinė parfumerija Vokietijoje atsirado tik 70-ųjų metų pabaigoje. Vokiška parfumerinė tradicija, jeigu neimtume į akiratį dalyvavimą odekolono istorijoje, susikūrė tokių firmų, kaip Jil Sander, Escada, Joop!, atsiradimo Vokietijoje dėka. Vokiška parfumerija vengia madingų gėlių aspektų dominavimo ir vis labiau ryškėja jos individualus ir nepakartojamas parfumerinis braižas. Sunku pasakyti, kokiai tradicijai ji artimesnė - prancūziškai ar amerikietiškai, ryškios ribos nėra. Tokie kvepalai, kaip Escada Senitiment, Sander Pure iš Jil Sander, Innocence iš Chloe - populiarūs vokiški parfumai.
 
 Japoniška parfumerija

Japoniška parfumerija tapo plačiai žinoma japoniškų drabužių dizainerių pripažinimo dėka, o taip pat dėl išpopuliarėjusio Shiseido prekės ženklo. Patys japonai dažniausiai nuosaikiai naudojasi kvepalais, jų kūriniai visada santūrūs. Japoniška parfumerija neatrodo europietiškai prabangiai, bet yra labai brangi ir neatsitiktinai. Japonijos parfumerijos parduotuvėje žmogus gali valandų valandas, kaip muziejuje, grožėtis grakščiomis, atrodytų, paprastų flaklonėlių ir buteliukų, linijomis ir subtiliais kvepalų aromatais. Japonijoje mokėjo pastebėti ir įvertinti kiekvienos akimirkos grožį. Japoniški aromatai - tai gėlių, gėlių-vandenyno, žali, ozoniniai kvepalai, rečiau medienos, tačiau tarp jų beveik nėra saldžių, rytietiškų. Prisiminkime Kenzo, Issey Miyake, Yohji Yamamoto kvepalus. Kalbėdami apie Kenzo parfumeriją, mes puikiai suprantame, jog pats parfumeras gyvena Prancūzijoje ir kvepalai gaminami ten pat, kur ir kitiems Japonijos dizaineriams, bet filosofija ir požiūris į darbą, bendras stilius vis tiek ypatingas, nepertraukiamai susijęs su Japonija.
 
Visos pasaulio šalių tradicijos turtingos ir savaip įdomios. Nevertėtų teikti pirmenybę tik prancūziškiems ar amerikietiškiems kvepalams. Jūs galite eksperimentuoti, nusipirkę vokiškus ar japoniškus kvepalus, arba nustebinti itališku parfumu.
 
 


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus