• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Mada keliasi į internetą ar internetas į madą?

Autorius: www.spintosguru.lt
2010-01-12 13:30:00

Mada keliasi į internetą ar internetas į madą?
jupiterimages.com nuotr.
Jie sėdi pirmosiose mados pristatymų eilėse, vos ne kas mėnesį skraido į mados sostines, bendrauja su garsiausiais industrijos veikėjais, šypsosi iš žurnalų puslapių, kuria linijas madingiems prekiniams ženklams ir turi tūstančius fanų visame pasaulyje, kasdien laukiančių bent trumpiausio pranešimo apie jų keliones, susitikimus ar pirkinius. Jie pamažu tampa savotišku kultu, užgrobiančiu ne tik interneto platybes, bet ir pačią mados industriją, kuri jau po truputį ruošiasi interneto invazijai į tik elitui skirtą mados pasaulį. Žinoma, omenyje turimi it iš nežinomybės pasirodę bei netikėtai išpopuliarėję mados tinklaraštininkai,  pamažu keičiantys ne tik supratimą apie kasdienę gatvės madą, bet interneto bei moderniųjų technologijų svarbą pačiai madai.
 
 
„Kiekvienas gali būti tinklaraštininku“,- tokias žinutes skelbia beveik kiekvienas asmeninį tinklaraštį kurti kviečiantis portalas. „Blog‘ai“ (liet. tinklaraščiai) daugeliui atrodo tiesiog kaip pramoga ar erdvė savo mintis išsakyti viešai (neretai ir anonimiškai), tačiau pastaruoju metu vis dažniau girdimos ir nuomonės, kad būtent tinklaraščių dėka netikėtai atsiskleidę rašymo talentai ateityje gali pakeisti visą šiandien mums pažįstamą žiniasklaidą. Tinklaraščius turi daugelis garsiausių pasaulio dienraščių (The New York Times) bei žurnalų (Vogue), tačiau jie tikrai nesulaukia tiek dėmesio, kiek staiga išpopuliarėjusių paprastų interneto vartotojų asmeniniai tinklalapiai. Bet kodėl skaitytojai žymiai mieliau lankosi pastaruosiuose, o į profesionalų kuriamus tinklaraščius žiūri gan vangiai?
 
Visų pirma skaitytoją visad patraukia ne profesionalo, bet realaus žmogaus „iš gatvės“ nuomonė. Turbūt dėl tokios pat priežasties mados gerbėjų šventovės internete Style.com kūrėjų rašomas tinklaraštis geriausiu atveju sulaukia penkių ar dešimties komentarų, o aštuoniolikmetės paauglės Jane Aldridge rašomas stiliaus tinklaraštis „Sea Of Shoes“ po iš kelių nuotraukų susidedančiais įrašais surinkdavo virš kelių šimtų skaitytojų nuomonių. Ne paslaptis, kad jaunoji amerikietė, pasižyminti unikaliu stiliumi ir didžiule meile batams, jau buvo aprašyta žurnale Vogue bei sukūrė batelių kolekciją JAV aprangos tinklui Urban Outfitters. Ir tai tik pradžia, nes šį rudenį J.Aldridge keliavo į Paryžiaus debiutančių pobūvį, kuriame atstovavo Chanel mados namus. O juk vos prieš kelerius metus ji tebuvo paprasta moksleivė iš Teksaso.
 

Tačiau Sea Of Shoes autorės sėkmė yra palyginti smulki, nors merginai jau prognozuojama puiki karjera bei gyvenimas tarp mados profesionalų. Žymiai įdomesnė jauno filipiniečio Bryanboy (tai yra vaikino slapyvardis, tikro vardo bei amžiaus jis neskelbia) istorija. „Trečiojo pasaulio Paris Hilton“ save pristatantis vaikinas jau gali puikuotis galimybe per mados pristatymus sėdėti šalia pačios Annos Wintour, jam dedikuota Marc Jacobs BB rankine, nesuskaičiuojama daugybe straipsnių pasaulio mados žurnaluose bei dizainerių dovanomis.

Tačiau neretai nustebina ne tinklaraštininkų nuomonė apie madą ar jos ateitį, tačiau pačių dizainerių mintys apie internetą. Štai dizainerių duetas Domenico Dolce ir Stefano Gabbana per 2010 metų pavasario/vasaros pristatymą visą pirmą eilę įrengė būtent kviestiniams tinklaraštininkams bei pastatė specialius stalelius jų nešiojamiesiems kompiuteriams. Savo tinklalapyje Swide.com dizaineriai netgi publikuoja juos įkvepiančių mados tinklaraštininkų aprašymus, ima iš jų interviu, vadina juos mados ateitimi. Panašios nuomonės yra ir Louis Vuitton dizaineris Marcas Jacobsas bei Chanel galva Karlas Lagerfeldas, moderniąsias technologijas įpinantys net į savo kolekcijas.
 

Taigi didžiosios šalys dėmesį į tinklaraštininkų, kurie tampa ne tik stiliaus ikonomis, bet ir savamoksliais apžvalgininkais, potencialą jau atkreipė. O kokia jų situacija čia, Lietuvoje? Visų pirma mūsų šalyje mados industrija dar tik žengia pirmus ir ganėtinai silpnus žingsnius profesionalumo link. Potencialių bei tikrai įdomių talentų netrūksta, tačiau galimybių prasimušti į didesnę rinką beveik nėra. Žinoma, padėti galėtų internetas bei talento rodymas pasauliui, bet lietuviškas kuklumas, deja, talento troškimą veikti nuslopina jam tik pradėjus skleistis.

Panaši situacija ir su mados leidiniais. Šalyje, turinčioje tik vieną kitą rimtesnį mados leidinį, kuris žodžius „stilius“ ar „mada“ naudoja ne tik viršeliui papuošti, erdvės augti jauniems mada besidomintiems žurnalistams taip pat labai trūksta. Žurnalai bijo priimti idėjų turinčius, bet patirties stokojančius jaunus talentus ir mieliau pasikliauja saugius, tačiau sausus straipsnius rašančių profesionalų darbu. Ar tai ne per drąsi nuomonė? Ne, nes mados leidinių situacija Lietuvoje tikrai nepavydėtina.
 

Tačiau galime pasidžiaugti, kad jaunimas vis drąsiau eksperimentuoja pasinaudodamas būtent virtualios erdvės teikiamomis galimybėmis. Šalies blogosferoje daugėja įdomių bei dėmesio vertų mados tinklaraščių, kurie nebijo nei drąsios nuomonės, nei ironijos, nei kandumo. Žinoma, šių rašytojų amžius retai kada siekia dvidešimt metų, tačiau savo jėgomis rašantys paaugliai mokosi greitai bei naudojasi užsienio kolegų sėkmės istorijomis bei pavyzdžiais. Jais jau domisi Lietuvos naujienų portalai, pamažu suprantama, kad būtent jie savo rankomis statys šalies mados žurnalistikos ateitį.

Taigi gal išties vertėtų sekti užsienio pavyzdžiais bei suprasti, kad auga ne šiaip mados aukų, tačiau rimtų mados apžvalgininkų, žurnalistų bei kritikų karta? Kol kas galime ją kritikuoti, ignoruoti bei kartais pašiepti, tačiau patys nepastebime, jog vieną kartą apsilankę neprofesionaliame, bet jaukiame ir buitine kalba rašomame tinklaraštyje neretai tampame nuolatiniais skaitytojais. Gali būti, kad tiek jaunoji Sea Of Shoes, tiek mergina iš mažo Lietuvos miestelio gali tapti beveik lygiomis interneto sensacijomis. Tereikia šiek tiek dėmesio ir po kelerių metų matysime ne tik pažįstamus užsienio veidus pasaulinių mados leidinių skiltyse, bet ir vieną kitą lietuvišką pavardę bei dėmesio vertus naujus prekės ženklus Lietuvos rinkoje.
 
Specialiai  CityOut.lt – Deimantė, Spintos guru
 
Nuotraukos iš swide, tfs, seaofshoes.


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus