• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Festivalis „Mados infekcija“ suleido antrą „Injekciją“

Autorius: Diana Augūnaitė
2009-02-13 00:00:00

Festivalis „Mados infekcija“ suleido antrą „Injekciją“
Komisija. G. Kropio nuotr.

Didžiausias Lietuvoje mados ir stiliaus renginys „Mados infekcija“ suleido antrą „Injekciją“. Festivalis išrinko talentingiausius jaunus dizainerius, kuriems suteikta galimybė pirmą kartą savo kūrybą pademonstruoti festivalio metu. Sėkmingai praėjusiais metais startavusi „Injekcija“ šiemet konkurso nugalėtojais paskelbė nebe du, o net tris naujus mados pasaulio vardus – Dainiaus Bendiko ir Beno Staškausko tandemą, Jurgą Sutkutę  ir Eglę Žiemytę.

„Injekcija“ – tai pernai metais startavęs naujų mados pasaulio talentų paieškos konkursas, kurio laimėtojai gauna šansą pirmą kartą parodyti savo kūrybą ant „Mados infekcijos“ podiumo. Konkurso nugalėtojams festivalis suteikia lygiavertes kolekcijos pristatymo sąlygas kaip ir jau pripažintiems Lietuvos bei užsienio dizaineriams. Kaip pabrėžė „Mados infekcijos“ prodiuserė Renata Mikailionytė, konkursas „Injekcija“ yra naujų veidų, originalių idėjų ir šviežumo injekcija į festivalį, kuriame savo naujausias kolekcijas jau beveik dešimtmetį pristato šios srities profesionalai.
 
Jurga Sutkutė.

Šiemet naujų talentų paieška vyko dviem etapais. Pirmo etapo, vykusio 2008 m. gruodį – 2009 m. sausį, metu iš poros dešimčių konkurse dalyvauti pretendavusių dizainerių eskizų vertinimo komisija atrinko septynias įdomiausias ir profesionaliausias idėjas. Antro etapo metu vasario 11 dieną vykusiame konkurso finale po tris modelius iš būsimų kolekcijų pristatė finalininkai: Eglė Žiemytė, Lina Gudanavičiūtė, Aurelija Kaltenytė, Julijos Frodinos ir Vidminos Stasiulytės duetas, Jurga Sutkutė, Inga Audrevičiūtė, Dainiaus Bendiko ir Beno Staškausko tandemas.

„Konkurencija didelė, nes bet kas negali lipti ant „Mados infekcijos“ podiumo, todėl mes labai kruopščiai atrenkame dalyvius. Šio konkurso esmė – galimybė dalyvauti festivalyje šalia garsiausių Lietuvos ir užsienio dizainerių, kokybiškai prisistatyti bei įgauti pastovaus dalyvio statusą, t.y. būti priimtu į „Mados infekcijos“ dizainerių šeimą“, - sakė festivalio „Mados infekcija“ idėjos autorė Sandra Straukaitė.

Jaunųjų dizainerių „Mados injekcijai“ pasiūlytus darbus vertino žurnalo „Laima“ madų redaktorė Nijolė Adamonytė, festivalio idėjos autorė S. Straukaitė, dizaineris Vitalis Čepkauskas, MTV kūrybos vadovas Tomas Ramanauskas bei scenografė Aleksandra Jacovskytė. Po audringų diskusijų komisija vietoj dviejų planuotų kolekcijų nusprendė verčiausiais „Mados infekcijos“ podiumo paskelbti tris nugalėtojus: D. Bendiko ir B. Staškausko, J. Sutkutės ir E. Žiemytės kolekcijas. Šie naujieji mados talentai pripažinti geriausiais ir apdovanoti kvietimu į kovo pabaigoje vyksiantį festivalį „Mados infekcija“.
 
Eglė Žiemytė.

Šiauliečių D. Bendiko ir B. Staškausko duetas kolekcija „Infiltruoti“ norėjo pažvelgti į dabartį šiek tiek kitokiu kampu – stebėtojo akimis, tarsi infiltruoti, prisitaikyti prie aplinkos jos nekeičiant, kad būtų jaučiama adaptacija aplinkoje ir laike. Itin konceptuali vyriška kolekcija išsiskyrė savo stilingumu, specifinėmis detalėmis bei išraiškingais aksesuarais, idėjos bei atlikimo išbaigtumu.

Antrą kartą „Injekcijoje“ dalyvavusios ir tarp nugalėtojų patekusios J. Sutkutės kolekcijos „Kabura“ koncepcija išreikšta per odą. Pasak dizainerės, kolekcijos idėją padiktavo stebėjimas, kaip neigiami aplinkos veiksniai daro įtaką žmogui, kaip jis užsiaugina storą odą, stengdamasis nuo viso to apsišarvuoti, apsisaugoti. Kolekcijos nuotaikai ir įspūdžiui sustiprinti naudojami natūralaus kolorito militaristiniai batai iš natūralios odos.

Tarp konkurso „Injekcija“ laimėtojų patekusios dizainerės Eglės Žiemytės kolekcijoje „d'efect. chichi desert“ pagrindinis vaidmuo atitenka išskirtiniams ir netradiciniams paltams. Stengiamasi sukurti įspūdį, kad juos galima dėvėti vietoje suknelės, švarko ar marškinių. Daug dėmesio skiriama paltų siluetams, skulptūriškai išraiškingoms formoms, proporcijoms, linijoms, konstrukcinėms detalėms.

Visame pasaulyje vykstančiose mados savaitėse ir festivaliuose jau ne vienerius metus organizuojamos naujų talentų paieškos, o laimėtojų pasirengimą finansuoja rėmėjai. Londono mados savaitės talentų paieškoje „New Gen“, kurią jau 12 metų finansuoja parduotuvių tinkas „Topshop“, buvo pastebėti tokie dizaineriai kaip Alexander MqQueen, Julien Macdonald, Matthew Wiliamson ir kiti.

Šiemet konkurso „Injekcija“ laimėtojai gauna galimybę pasinaudoti visa festivalio „Mados infekcija“ technine baze kolekcijos pristatymui, festivalio modeliais bei ypatingai didelį žiniasklaidos dėm, kurio festivalio dalyviai sulaukia kiekvienais metais.

Festivalis „Mados infekcija“, užauginęs ištisą dizainerių kartą, kasmet tarp pripažintų mados vardų pristato porą naujų dizainerių, kuriems festivalio podiumas atveria duris į profesionalų mados pasaulį.
 
Savo kelią į sėkmę festivalyje „Mados infekcija“ pradėjo šiuo metu gerai žinomi dizaineriai Giedrius Paulauskas, Kristina Kruopienytė, Giedrius Šarkauskas, Sonata Bylaitė, Vitalis Čepkauskas, Dovilė Gudačiauskaitė, Laura Dailidėnienė ir Agnė Kuzmickaitė, kuri praėjusiais metais laimėjo jaunosios Europos dizainerės konkursą ir įgijo teisę metus laiko Berlyne kurti bei pristatyti savo kolekcijas.

Devintus metus vyksiantis mados ir stiliaus renginys „Mados infekcija“ šiemet įvyks kovo 20-21 dienomis Šiuolaikinio meno centre (Vokiečių g. 2, Vilnius). Daugiau informacijos apie „Mados infekciją“ rasite oficialioje festivalio svetainėje www.madosinfekcija.lt.



Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus