• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Plikledis: kaip eiti ir nekristi?

Autorius: pagal Happywoman.com.ua
2011-01-03 15:57:00

Plikledis: kaip eiti ir nekristi?
Flicr.com nuotr.
Oras kone kasdien mums pateikia savų staigmenų. Čia pusto, čia šioks toks atodrėkis. Šlapias sniegas netrunka ir vėl užšalti, kol galiausiai keliai ir šaligatviai virsta viena didele čiuožykla. Patirti traumą tokiomis sąlygomis – paprasčiau nei paprasta. O šio nemalonumo galima išvengti jei žinosi, kaip reikia vaikščioti plikledžiu ir kaip patogiau kristi.

1.    Vaikščiok taisyklingai: žingsniai turėtų būti nedideli, bet tankūs, keliai vos vos sulenkti.

2.    Eidama slidžia gatve niekada nelaikyk rankų kišenėse – jei paslydai, jomis pamosavusi gali išlaikyti pusiausvirą ir neparkristi.

3.    Aukštakulniams – NE! Apavas turėtų būti patogu Bolds, neslidžiu padu. Prisimink, kad aukštakulniai ant ledo gali tapti ne tik patemptos kojos, bet ir rimtos galvos traumos priežastimi.

4.    Užsidėk kapišoną. Jis gali suminkštinti kritimą jei krisi ant nugaros.

5.    Jei jau krenti – stenkis kristi ant šono, kad į žemę atsiremtum viršutine rankos dalimi. Taip šiek tiek amortizuosi smūgį. Neatkišk į šonus alkūnių ir nemėgink remtis ištiestos rankos delnu – būtent tokie kritimai dažniausiai baigiasi kaulų lūžiu.

6.    Jei paslydai ir krenti – „susigrupuok“: kelius trauk prie krūtinės, kiek galėdama virsk ant šono.

Ką daryti jei užsigavai?

Jei nukritai ir susitrenkei kelį ar alkūnę, grįžusi namo būtinai pridėk prie skaudamos vietos ką nors šalto – pavyzdžiui, maišelį iš šaldymo kameros ar bent jau šaltu vandeniu suvilgytą skudurėlį. Bet šaltą kompresą laikyk neilgai – 15-20 sekundžių.

Jei stipriai susitrenkei pakaušį, geriau iš karto kreipkis į traumatologą. Smegenų sukrėtimo požymiai: pykinimas, vėmimas, galvos svaigimas, laikinas sąmonės netekimas, šaltas prakaitas, vangumas, arba atvirkščiai, karštligiškas aktyvumas.

O jei tai lūžis?

Štai pagrindiniai lūžio požymiai: stiprus skausmas sumušimo vietoje, patinimas, riboti judesiai. Jei pasireiškė šie simptomai – būtina skubiai kreiptis į traumatologą.

Jei vis dėlto paaiškėjo, kad kaulas tikrai lūžęs, laikykis gydytojo rekomendacijų ir pakoreguok savo valgiaraštį:

•    Dažniau valgyk džiovintos žuvies su kauliukais. Joje esama kaulams naudingo fosforo.

•    Daug tau dabar reikalingo kalcio esama varškėje ir minkštuose varškės sūriuose, pavyzdžiui, mocareloje.

•    Valgyk šaltienos, gerk kisieliaus. Juose esama želė, kuri saugo sąnarių lankstumą.

•    Nepamiršk vitaminų ir mineralų.

•    Verčiau atsisakyk pomidorų. Nuo jų sąnariuose gali pradėti kauptis rūgštis.

•    Laikinai atsisakyk raudonos mėsos: jautienos ir avienos.



Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus