• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Kaip apsisaugoti nuo apkalbų?

Autorius: Grozioklubas.lt
2012-07-24 17:30:00

jei kažkas šnibždasi jums už nugaros, vadinasi, kad jūs – priekyje.
Freedigitalphotos.net
 Nuo apkalbų ir gandų niekas nėra apsaugotas – net jei jūs ir vaikščiotumėte vandeniu, vis tiek atsirastų tokių, kurie teigtų, jog nemokate plaukioti. Tokia jau yra žmogiškoji prigimtis – išversti bet kokią gautą informaciją.

Apie šį bei tą

Nieko blogo, kad mes domimės vieni kitų gyvenimu, džiaugsmais ir liūdesiu. Vis dėl to, anksčiau ar vėliau pasiduodame bendrai įtakai ir imame apkalbinėti kolegų, draugų, giminaičių ir pažįstamų elgesį. Reikia pastebėti, kad vyrai skleidžia gandus gerokai rečiau.

Darbe labai mėgsta apkalbas naujokai, nes tai yra vienas iš būdų gauti informaciją apie naują darbą. Vyrai yra linkę mažiau kalbėti apie savo asmeninį gyvenimą, tuo tarpu moterims – tai viena iš pokalbio palaikymo formų.

Į apkalbas apie save kiekvienas reaguoja skirtingai. Yra žmonės, kuriems pokalbiai apie juos suteikia pasitenkinimą. Psichologai tokius tipus vadina demonstratyviomis asmenybėmis. Žmogus tokiu atveju tiesiog siekia atsidurti dėmesio centre. Jis mano, kad jei apie jį nėra kalbama, jis nevertas jokio dėmesio. Tokiems žmonėms ne tik patinka apkalbos, tačiau jie ir patys provokuoja apkalbų atsiradimą.

Vis dėl to dauguma žmonių dėl apkalbų išgyvena. Ypač į tai jautriai reaguoja dvi kategorijos žmonių. Pirmoje eilėje tai pedantai, kurie labai greitai „užstringa“ ties negatyvu. Sužinojęs, kad apie jį yra kalbama, jis negali „persijungti“ ir nustoti apie tai galvoti. Todėl labai greitai įsižeidžia, dažnai supyksta ir netgi tampa agresyvūs – tai jau kraštutinės emocijos, kurios gali iššaukti ir rimtas fiziologines problemas.

Antroji kategorija – nepasitikintys savimi žmonės. Jų savivertė ir taip yra žema, o apkalbos sumuša dar vieną smūgį žemiau juostos. Jie mano, kad aplinkiniai gali apie juos kalbėti tik blogus dalykus – toks mąstymas gali iššaukti ir nervinę įtampą.

Kaip reaguoti į apkalbas

1. Nepanikuokite ir stenkitės pagerinti situaciją. Nepamirškite apie tai, kad apkalbų nešiotojas siekia manipuliuoti jumis. Jei jūs audringai reaguosite, vadinasi, jis pasiekė savo. Jei nereaguosite niekaip – apie jus greitu metu bus pamiršta. Tai, ko gero, geriausias būdas pabaigti apkalbas.

2. Jei jūs esate tas žmogus, kuris negali tylėti, su apkalbų nešiotoju pakalbėkite esant kitiems žmonėms. Kalbėkite ramiai ir užtikrintai, o jei galite – tai ir su jumoru. Svarbiausiai – nepulkite teisintis, o stenkitės užduoti kiek galima daugiau klausimų.

3. Gandai vėl atsiras, jei neišsiaiškinsite, kodėl jie kilo. Gal tiesiog nebereikia pasakoti savo gyvenimo istorijų? Juk žinote, kad jei žino dviese, tai žino visi. Jei jau labai reikia išsipasakoti apie savo asmeninį gyvenimą, užrašykite viską į dienoraštį arba apsilankykite pas psichologą.

Apsauga pagal visas taisykles

Pasiekti, kad visi nustotų kalbėję – neįmanoma. Tai net nepriklauso nuo jūsų. Būna, kad žmogus siekdamas išvengti apkalbų, nustoja pasakotis. Tačiau tai ne išeitis, nes žmonės moka ir prisikurti istorijų.

Nereikia teisintis, visiems įrodinėjant, kad tai – ne tiesa. Praktika rodo, kad kuo daugiau žmogus susitelkia ties gandu, tuo didesnį dėmesį tam parodo. Ir tai atneša dar daugiau negatyvo, kai imama kalbėtis „už nugaros“. Todėl geriausias receptas – mažiau kreipti dėmesį į plepėjimus.

Pagailėkite apkalbėtojo. Kodėl žmogus apie jus blogai atsiliepia, priežasčių gali būti daug. Tai ir būdas atkeršyti, ir pavydas, ir žemesnė savivertė, ir įvykių, nuotykių trūkumas gyvenime. Taigi, dažniausiai tokie žmonės nėra laimingi ir ypatingai pažeidžiami.

Kelkite savo pasitikėjimą savimi. Nebūtinai siekti idealų, tačiau būtina jausti pastovumą. Jei neturite galimybių apsilankyti pas psichologą, kreipkitės į pačius artimiausius giminaičius, draugus. Paprašykite, kad papasakotų apie jūsų stipriąsias ir silpnąsias puses. Tik jokiais būdais neįsižeiskite dėl to.

Naudokite savo vaizduotę. Tai labai paprastas, tačiau neįtikinamai efektyvus būdas. Mintyse įsivaizduokite veidrodinę sieną, kuri supa jus ir palinkėkite, kad viskas, ką apie jus kalba blogio linkintys, grįžtu jiems atgal.

Kuomet gandai yra naudingi

Ko gero, visi mano, kad apkalbos ir gandai yra blogas dalykas. Tačiau kartais jie veikia ir kaip terapija. Visi blogai jaučiasi, kai žino, kad apie juos yra blogai atsiliepiama, tačiau po to seka geras pojūtis, kai informacija būna išaiškinta ir apkalbamasis pasijunta nugalėjęs blogį.

Juk pagrindinis apkalbų pretekstas – pranešti apie tai, kad mes esame geresni nei kiti. Tai įkvepia ir leidžia pasijusti geriau – nors tai ir iliuzija. Apkalbos leidžia pramogauti, taip pat suvienija, leidžia pajusti paramą ir netgi leidžia nugalėti depresiją. Tačiau viską reikia daryti su saiku, kitaip apkalbėtojai rizikuoja likti vieni. Ir jei apkalbate, vienintelis žmogus su kuriuo jūs galite lygintis – tai esate jūs pats. Tegul kitų elgesys jus įkvepia ir priverčia gėrėtis.

Ir atminkite: jei kažkas šnibždasi jums už nugaros, vadinasi, kad jūs – priekyje.


Gairės: gandai, apkalbos


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus