• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Meilė madai - žvėriškas instinktas

2008-08-22 00:00:00

Meilė madai - žvėriškas instinktas
"Gamma" nuotr.

Ar nepastebėjote, kad stengdamiesi žūtbūt išsiskirti iš minios ir neatsilikti nuo mados mes... vis labiau supanašėjame? "Bobo" kirpimas – kaip Victorios Beckham, šunelis čichuachua – kaip Paris Hilton, bateliai – kokius dėvi Sarah Jessica Parker... Vietoj to, kad taptume originaliais, nejučiom imame tiesiog mėgdžioti. Tiesa, niekas nesako, kad tai – blogai. Netgi priešingai. Mokslininkai įrodė, kad troškimas turėti tokius daiktus, kokius turi dauguma – kuo natūraliausias, ir net yra viena iš progreso sudedamųjų dalių.

Mūsų elgesys gali būti paviršutiniškas, neoriginalus ir netgi vergiškai paklusnus, tačiau, pasak Durchamo universiteto (Didžioji Britanija) mokslininkų, tai – nieko baisaus. Atlikdami tyrimus jie analizavo vardų, muzikos ir net augintinių veislės populiarumą norėdami suprasti priežastis, pagal kurias vienas ar kitas dalykas tampa populiarus.

Mokslininkai priėjo išvados, kad pagrindinė mados varomoji jėga – įžymybės. Be abejo, galima mūvėti ir Calvino Kleino džinsus, tačiau kai užpakaliuką aptempia džinsai su Victorios Beckham etikete – daug maloniau. Populiarios žvaigždės vardas ant rūbo etiketės iškelia jo kainą iki padebesių, nors pats rūbas gali būti daug prastesnės kokybės, nei analogiškas žinomos firmos sukurtas drabužis.

Tokį žvaigždžių kultą madoje aprašė mokslininkas Erikas fon Hippelis, pavadinęs madą diktuojančią žvaigždę vartotoju-lyderiu. Tai gali būti muzikos, kino, sporto pasaulio žvaigždė. Taigi mūsų herojai tarsi primeta mums kai kuriuos savo gyvenimo būdo aspektus. Žvelgdami į juos trokštame būti kaip jie.

Tiesa, būtent šiose pastangose pasiekti savo idealą mokslininkai ir įžvelgia evoliucijos pagrindą. Pasirodo, taip elgdamiesi mes mokomės ir tobulėjame. Maža to – tai, ką mes pamatome ar išgirstame keletą kartų, tampa mums artimu ir savu. Atkreipkite dėmesį, kaip mes nusprendžiame, ar mums patinka kokia nors daina. Paprastai prireikia išgirsti ją ne vieną, o bent jau du-tris kartus kad ūmai suvoktume: TAIP, man tai PATINKA! Taip ir iš pradžių atrodžiusi nepriimtina ar juokinga detalė, atėjusi į madą, ūmai tampa net labai patrauklia ir priimtina – tiesiog mes ją daug kur matome. O pamatę keletą patrauklių žmonių, dėvinčių tą patį siluetą, staiga suvokiame, kad norime turėti ką nors panašaus.

2 psl.
Puslapis 1 iš 2Kitas


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus