• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Pagrindinės baimės formos (IV dalis)

Autorius: Paulius Šukys
2011-01-17 18:00:00

Pagrindinės baimės formos (IV dalis)
Photodisc.com

Praeitoje dalyje aptarėme mūsų baimių kilmę, t.y. iš kur jie kyla. Pagrindiniai baimių šaltiniai yra mūsų pirmykščiai genai, šeimos genai, išmokimas iš kitų arba traumuojanti patirtis. Trumpai aptarėme ir gynybinius mechanizmus.

Kaip įveikti baimę

Prie savo baimių įmanoma prisitaikyti, o kai kurias net panaudoti savo labui. Tokios patirties žmogus jau yra įgijęs. Prieš daug amžių jis įveikė ugnies baimę - to padaryti nesugebėjo jokia kita rūšis, ir dabar ugnį naudojame savo būstams apšildyti, raketoms paleisti ir pan.

Panašiu konstruktyviu būdu galime prisitaikyti ir prie naujųjų baimių. Mes, kaip dabartinės visuomenės nariai, apie baimes ir fobijas žinome daugiau negu anksčiau už mus gyvenę žmonės. Tai gali mums padėti jas įveikti. Žinoma, visų baimių ir nerimo rūšių tikriausiai niekada neįveiksime - jeigu taip atsitiktų, mes, kaip rūšis, neišliktume.

Kiekvienas iš mūsų su baime kovojame skirtingai - priklauso nuo asmenybės bruožų, baimės rūšies, aplinkybių. Dažnai baimę įveikti padeda atsipalaidavimus, gilus kvėpavimas, objektyvus žvilgsnis į situaciją. Tokiu būdu neleidžiame mūsų organizmo gynybinei reakcijai į baimę virsti nekontroliuojamai ir išsiskirti per dideliam adrenalino kiekiui.

Eustresas ir distresas

Dauguma didžiausios šlovės pasiekusių pasaulio žmonių mėgsta neslopinti susijaudinimo, o baimę, kaip ir eustresą (pozityvųjį stresą), kuris visada jaučiamas įveikus baimę, panaudoti kaip įrankį geresniems rezultatams pasiekti.

Jie ne tik moka įveikti baimes, bet ir jas ilgesniam arba trumpesniam laikui nukreipti naudinga linkme. Pavyzdžiui, garsusis krepšininkas Maiklas Džordanas, būdamas savo karjeros viršūnėje, prisipažino, kad jis bijodavo atrodyti prastesnis, dėl to pasitelkdavo pyktį ir puldavo į "zoną".

Kartais galime produktyviai panaudoti net distresą (negatyvųjį stresą). Kai jaučiame įtampą dėl nepalankiai susiklosčiusios padėties darbe ar namuose, organizmo išskiriamą adrenaliną arba kortizolį galime nukreipti į savo darbą arba patarnavimą kitiems, pavyzdžiui, įsitraukti į darbą savanoriškose organizacijose, bažnyčioje, ligoninėje.

2 psl.
Puslapis 1 iš 4Kitas


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus