• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Tuščio lizdo sindromas ir 10 būdų jam įveikti

Autorius: Laura Maureikaitė, Moters savaitė
2012-01-17 09:41:00

Tuščio lizdo sindromas ir 10 būdų jam įveikti
Jei metų metus svarbiausias jūsų rūpestis ir gyvenimo tikslas buvo vaikai, šiems susikūrus savarankišką gyvenimą širdį skausmu varsto ne tik namuose atsivėrusi erdvė, tuštuma, bet ir nežinia kur pradingęs gyvenimo tikslas. Plaukti pasroviui ir laukti, kol širdies žaizdas užgydys laikas, ar vis dėlto bandyti kovoti su šiuo jausmu?

Psichologai neabejoja: sau padėti galima ir reikia. Svarbiausia – leiskite sau viską išgyventi po truputėlį ir nesitikėkite, kad laimės ir harmonijos jausmas ateis iš karto.

Kokių emocijų gali kelti ištuštėję namai? Visų pirma – pasimetimą, tuštumą, jausmą, kad jūs niekam neįdomi ir nereikalinga, ir netgi norą lėkti paskui vaikus, ieškoti būdų, kaip vėl gyventi visiems kartu, galbūt drauge su atžalos sukurta šeima. Kaip vis dėlto užpildyti atsivėrusią erdvę namuose ir širdyje?

Pažvelkite į susidariusią situaciją iš kitos pusės. Nors iš pradžių bus sunku, bet ilgainiui tikrai pamatysite atsivėrusias perspektyvas ir galimybes. Dar ne vėlu palypėti karjeros laiptais bent per keletą pakopų, galima imtis asmeninio gyvenimo, tobulinti savo išvaizdą, daugiau ilsėtis, pasirūpinti sveikata, susigrąžinti fizines jėgas, daryti tai, apie ką dėl šeimyninių rūpesčių ilgai negalėdavote nė pasvajoti.

Judėkite mažais žingsneliais. Leiskite sau išgyventi visą emocijų spektrą, kol pagaliau pajusite: gyvenimas ir vėl stojo į savo vėžes. Ir nors jis dabar kitoks, tikrai ne prastesnis!

Pasak psichologų, pratinimasis prie pasikeitusios situacijos trunka maždaug metus. Tada šeimose ir vėl atsiranda gyvenimo džiaugsmas, buitinius rūpesčius pakeičia bendravimas su antrąja puse, mėgstami užsiėmimai. Taigi jau nuo pat pradžių nusiteikite pozityviai: užuot liūdėjusi pasveikinkite save, kad sėkmingai perėjote svarbų gyvenimo etapą ir dabar jau galite pasakyti: vaikai užaugo, gyvenimas prasideda iš naujo!

1.    Nesigėdykite savo jausmų. Jei norisi verkti – paverkite. Nueikite į vaikų kambarį, pasėdėkite ten, atsiduokite prisiminimams. Tai padės išlieti jumyse susikaupusias emocijas, įkvėps apmąstyti pasikeitusią situaciją.

2.    Visada turėkite omeny: jūsų sūnus ar dukra dabar pradeda savarankišką gyvenimą, gerbkite jų teisę į šią pradžią ir neskubėkite taisyti pirmųjų klaidų, kaip kad nebandėte pradedančiam vaikščioti kūdikiui aiškinti, kaip geriau išlaikyti pusiausvyrą. Ir tada, ir dabar vaikai patys sugebės tą pusiausvyrą atrasti, o suklupę – atsikelti ir vėl eiti pirmyn.

3.    Nusiraminusi įsiklausykite į savo pojūčius ir jausmus – taip sužinosite, ko jums reikia, ko jūs norite. Galbūt pravers atskirame bloknote susirašyti dienotvarkę, veiklos planus, svajones, kurias norėtumėte įgyvendinti.

4.    Pasikalbėkite su draugais, kurie kiek anksčiau nei jūs į savarankišką gyvenimą išleido savo atžalas. Galbūt jų patirtis, tai, kaip jie iš naujo atrado gyvenimo džiaugsmą, padės ir jums? O gal būtent šie bičiuliai taps tvirčiausiu petimi išsiverkti – juk jie geriau nei bet kas kitas supranta jūsų dabartinę būseną ir jausmus.

5.    Susiraskite naują hobį, įsirašykite į kokius nors savišvietos kursus, galbūt susigundysite magistro ar neakivaizdinėmis studijomis universitete? Tai – pats patogiausias metas atskleisti jumyse snaudžiančius talentus, atrasti naujų interesų, pasivyti savo jaunystės svajones.

6.    Susikoncentruokite į savo darbą ir visuomeninę veiklą, pasiieškokite naujų perspektyvų. Moteris, kurios vaikai jau užaugę, darbo rinkoje ne ką mažiau populiari nei jauna darbuotoja: nors pastaroji ir modernesnė, bet vyresnioji jau turi darbo patirties, be to, jai tikrai negresia ilgos motinystės atostogos ar nesibaigiantys nedarbingumo lapeliai slaugant sloguojančius vaikus.

7.    Iš naujo pažinkite savo sutuoktinį. Paradoksalu, bet per šeimyninius rūpesčius, besidomint tuo, kuo gyvena vaikai, poros dažnai visiškai pamiršta vienas kitą ir sunkiai sugeba išvardyti pagrindinius savo partnerio pomėgius. Stebėkite, kas jį šiuo metu labiausiai domina, kokias televizijos laidas jis žiūri, kokių darbų noriausiai imasi. Jei savo hobio kol kas neturite, galbūt taip atrasite bendrų pomėgių, tad pokalbiai prie pusryčių ar vakarienės stalo taps abiem įdomesni ir turiningesni.

8.    Aktyviai ieškokite galimybių, kaip susitvarkyti savo gyvenimą iš naujo – domėkitės savipagalbos kursais ir literatūra. Kartais net ir visai paprastas patarimas ar įkvepianti frazė gali pažadinti naujai pradžiai, dar vienam sėkmingam startui.
 
9.    Eksperimentuokite, nebijokite naujų atradimų, gyvenimo pokyčių – dabar kaip tik turite galimybę geriau pažinti save, labiau pasitikėti savo jėgomis. Joga ir meditacija padėtų greičiau įveikti stresą, sumažinti nervinę įtampą, pagerintų miego kokybę, leistų pasiekti vidinę harmoniją.

10.    Palaikykite ryšį su vaikais, bendraukite su jais telefonu ar internetu. Svarbiausia – pasidėkite į šalį savo autoritarinį toną. Tik jei jūsų santykiai sklandžiai pereis iš tėvų-vaikų į savarankiškų suaugusių bičiulių, draugų stadiją, galėsite užsitikrinti nenutrūkstamą emocinį kontaktą, išlikti savo suaugusiems vaikams žmogumi, su kuriuo skubama pasidalinti savo džiaugsmais, rūpesčiais ir mintimis.


Tuštesni namai – šviesesnė galva? Galimas ir toks variantas! Pasak sociologų, tuščio lizdo sindromą pastaruoju metu skausmingai išgyvena vis mažiau žmonių. Tai susiję su pakitusiu gyvenimo tempu, aktyvesniu moterų karjeros siekimu, sėkminga jų savirealizacija visuomeninėje veikloje. Jei gyvenant kartu su vaikais šeima nebuvo susikoncentravusi tik ties buitiniais ir šeimyniniais reikalais, jei visi jos nariai turėjo ir savų interesų, siekių, tikslų, vaikų išėjimas gyventi atskirai jiems atrodo mažiau skausmingas įvykis, o kartais tuštumą visiškai išstumia džiaugsmas, kad atžalos pagaliau susikūrė savarankišką gyvenimą, turi savo atskirą erdvę ir namuose yra džiugiai laukiami svečiai.













Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus