• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Kad namai nepakenktų figūrai

Autorius: Moters Savaitė
2012-01-25 15:30:00

Kad namai nepakenktų figūrai
123rf.com

Kad dietai truko skanėstų prigrūstas šaldytuvas – akivaizdu. Tačiau kartais meškos paslaugą padaro ir... jūsų namai. Kaip juos paversti dietai draugiška ramybės ir jaukumo oaze bei išvengti bereikalingų pagundų?

Virtuvė ir valgomasis

• Muzikai – NE! Virtuvė ir valgomasis – ne vieta muzikiniam centrui. Nustatyta, kad klausydamiesi muzikos žmonės linkę prie stalo sėdėti ilgiau ir... suvalgyti daugiau. Beje, dietai ypač pavojinga energinga, žvali muzika – ji nejučiom priverčia kramtyti ritmingai ir greitai, tad kąsnis po kąsnio ir... džiaugsmo mažai. Ne ką mažiau pavojų tyko ir virtuvėje pastačius televizorių: žiūrint jį apskritai nesunku patekti į savotišką transo būseną, kai apskritai liaujamasi kontroliuoti, ko ir kiek suvalgoma.

• Tai, kas liko – į šaldytuvą. Įprotis patiekti maistą bendroje didelėje lėkštėje taip pat skatina suvalgyti daugiau. O jei norėdama įsidėti antrą porciją turėtumėte pakilti nuo stalo ir eiti prie šaldytuvo, labai tikėtina, kad 9 atvejais iš 10 tiesiog patingėtumėte ar apsigalvotumėte.

• Veidrodis – pliusas. Žmonės, kurie valgo matydami save veidrodyje, į lėkštę linkę dėtis mažiau maisto, valgo smulkesniais kąsniais ir taip suvartoja kur kas mažiau. Matant save veidrodyje tampa sunkiau ignoruoti vidinį balsą, raginantį valgyti mažiau.

Miegamasis

• Revizija spintoje. Jeigu jau metate svorį, labai svarbu kuo greičiau iš spintos pašalinti rūbus, kurie jums tapo per dideli. Vietoje jų kabinkite čia kūno formas pabrėžiančius drabužius. Net jei kol kas savo kūno linijomis nesate patenkinta, venkite beformių, maišo tipo apdarų – rinkitės ne aptemptus, bet dailiai prigludusius siluetus. Jie atrodys ne tik elegantiškiau, bet ir... skatins pasitempti ir lieknėti.

• Geriau vėsiau. Kokybiškas miegas – svarbus lieknėjimo pagalbininkas. Jis užtikrina spartesnį svorio kritimą laikantis dietos ir apriboja užkandžiavimo laiką. Kai miego trūksta, kūnas išskiria signalus, sukeliančius alkį ir skatinančius valgyti dažniau ir daugiau. O tam, kad jūsų miegas būtų geras, miegamasis neturėtų būti per šiltas. Optimalu miegoti 18-19 laipsnių temperatūroje ar netgi šiek tiek vėsesniame ore. Ir būtinai prieš miegą patalpą išvėdinkite.

• Išneškite televizorių. Kalifornijos politechnikos universitete mokslininkai atliko tyrimus ir nustatė, kad sparčiau lieknėja žmonės, kurie mažiau žiūri televizorių. Taip nutinka veikiausiai todėl, kad žiūrėdamas televizorių žmogus išlieka pasyvus, jis mažiau juda. Apribojus televizoriaus žiūrėjimo laiką arba apskritai jo atsisakius lieka daugiau laiko aktyviai veiklai, o tai skatina svorio kritimą.

Gyvenamasis kambarys

• Vieta mankštai. Ji būtina tam, kad pagaliau pradėtumėte mankštintis. Jei kaskart, panorus daryti atsilenkimus, teks perstumdyti baldus ar sutvarkyti ant grindų išmėtytus daiktus, veikiausiai sportuoti norėsite vis rečiau. Todėl matomoje vietoje pastatytas treniruoklis, svarmenys ar mankštos kilimėlis bei žurnalas su pratimų kompleksu ragins netinginiauti.

• Susitvarkykite. Netvarka – tai ne tik nepatogumas pasiryžus sportuoti. Moksliškai įrodyta, kad kuo labiau netvarkingi namai, tuo mažiau fizinio aktyvumo lieka visų namiškių gyvenime. Viena vertus, jau ir pats tvarkymasis – puiki mankšta ir kalorijų deginimo būdas. Antra – netvarka trukdo susikoncentruoti ir nuosekliai laikytis užsibrėžto plano bei sau iškeltų tikslų. Taigi neišvengiamai auga tikimybė, kad numosite ranka į norą gyventi gražiau ir tiesiog susmuksite priešais televizorių.

• Raskite mielos veiklos. Alternatyvos tam pačiam nuolat keiksnojamam televizoriui. Stalo žaidimai? Kortų partija su namiškiais? Galvosūkiai? O gal pasivaikščiojimas gryname ore? Darykite tai, kas įtraukia, teikia malonumą ir džiugina jus ir jūsų artimuosius. Net ir įmantraus patiekalo ruošimas ir valgymas šiuo atveju – pranašesnė veikla už pasyvų sėdėjimą: visų pirma, ruošiant maistą taip pat deginamos kalorijos, be to, uostant jo kvapus dalis sotumo pajuntama dar iki patiekalą atnešant į stalą. Ir tai – jau laimėjimas, palyginus su paskubom pasišildytu pusfabrikačiu.

Vonia

• Veidrodis. Virtuvėje veidrodžio reikėjo tam, kad kritiškiau vertintumėte savo maisto porciją ir patį valgymo procesą. Vonioje veidrodis, kuriame matytumėte save visu ūgiu, reikalingas tam, kad... išmoktumėte pamilti savo kūną. Palepinkite jį grožio procedūromis: odos šveitimu, kaukėmis, drėkinamuoju kremu ir aliejais. Puoselėkite savo odą, plaukus, atraskite jums tinkamiausią šukuoseną bei makiažą – ir lieknėjimo proceso nebereikės vertinti kaip laikino sunkaus darbo. Jis ims teikti malonumą ir suteiks jums naujos patirties, taps nauju savęs pažinimo įrankiu.

• Grožio priemonės. Jei ketinate atsikratyti bent keleto kilogramų, svarbu pasirūpinti odos stangrumu, kad vietoje prarastų riebalų neatsirastų nė kiek nepuošiančių odos klosčių. Tad jūsų vonioje turėtų būti anticeliulitinių kremų ir stangrinamųjų serumų kūnui.

• Dušo želė. Dušo želė – seniai nebe tik prausimosi priemonė. Tai ir būdas sukurti sau atitinkamą nuotaiką. Jūsų vonioje turėtų būti mažiausiai 2 skirtingi dušo želė buteliukai. Vienas – švelnesnio, raminančio kvapo, kurį galėtumėte naudoti prieš miegą (ar nepamiršote? Kokybiškas miegas lieknėjant itin svarbus!), kitas – gaivesnis, energizuojantis, kuris suteiktų žvalumo ir jėgų nuo pat ryto ir pakeltų bendrą organizmo tonusą.
 

Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus