• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Natūralios sultys: kada ir kiek gerti

Autorius: Lietuvos Sveikata
2010-09-24 15:00:00

Natūralios sultys: kada ir kiek gerti
Jupiterimages.com
Girdėjau, kad natūralių sulčių galima gerti ne visada. Ar tai tiesa? Kurios naudingesnės - vaisių ar daržovių?
Renata

Bet kokių natūralių sulčių gydytojai nerekomenduoja gerti “ant tuščio skrandžio”. Tai ypač pasakytina apie rūgščias, kurios dirgina skrandžio gleivinę. Dietologai rekomenduoja natūralias sultis per pusę skiesti su vandeniu ir gerti jas pirmoje dienos pusėje likus 30-40 min. iki valgymo. Jeigu jūsų skrandžio rūgštingumas padidėjęs, sultis gerkite likus 1,5 val. iki valgymo. Jeigu sultis gersite po valgio, medžiagos esančios sultyse, susijungusios su maistu gali sukelti rėmenį, pilvo pūtimą ir kitų nemalonių pojūčių. Optimali natūralių sulčių dozė - pusė stiklinės, tačiau pradėti “sulčių terapiją” rekomenduojama nuo kelių šaukštų, po truputį didinant kiekį.

3-10 metų vaikams natūralių sulčių rekomenduojama duoti ne dažniau kaip 2 kartus per dieną likus pusvalandžiui iki valgymo. Viena porcija - 30 ml (2 desertiniai šaukštai). Didesni kiekiai gali pakenkti dantų emaliui arba sutrikdyti virškinimą.

Vaisių sultys kaloringesnės, jose daugiau cukraus. Išimtis tik ananasas, kurio sudėtyje yra bromelaino, medžiagos deginančios riebalus. Beje, šios sultys ne tik padeda išlaikyti dailias kūno linijas, bet ir jaunina organizmą.

Daržovių sultyse cukraus ir organinių rūgščių nedaug, todėl jos nėra tokios skanios. Tačiau jose gausu mineralų: kalio, natrio, geležies ir kalcio. Daržovių sultys nekaloringos, padeda greičiau atgauti jėgas, normalizuoja virškinimą.

Pasak gastroenterologų, maišyti natūralių daržovių ir vaisių ar uogų sulčių nevertėtų, kad ir kokios skanios būtų. Mat jų virškinimui reikalingi skirtingi fermentai.

Maišyti vaisių sultis rekomenduojama spalvų principu: žalias su žaliomis, raudonas su raudonomis.
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus