• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Ant stalo – ir sraigės

Autorius: Valstietis.lt, SXC nuotr.
2012-06-23 11:20:00

 Ant stalo – ir sraigės
Jei norisi ko nors egzotiško, paragaukite sraigių. Mėgstantiesiems šį delikatesą nebūtina važiuoti į Prancūziją ar ieškoti jo prabangiuose Lietuvos restoranuose – sraigių galima prisirinkti ir Lietuvos miškuose, o patiekalus iš jų paruošti savo virtuvėje.

Sraigės ypač mėgstamos Prancūzijoje, Burgundijoje. Vynuoginės sraigės dar vadinamos burgundiškomis. Iš tikrųjų burgundai sraigių valgo daugiausiai. Prieš keletą šimtmečių vynuoginių sraigių buvo atvežta ir į Lietuvos dvarų parkus, tačiau iki šiol daugeliui lietuvių jos – tik dailūs šliaužiantys gyvūnėliai, o ne maistas.

Sraigių mėsa ir ikrai yra labai skanūs, o dėl didelio kiekio lengvai pasisavinamų baltymų, vitaminų ir mikroelementų yra itin naudingi organizmui. Be to, iš sraigių gaminami įvairūs medicinos preparatai, padedantys aktyvinti gyvybinius procesus, atjauninantys organizmą. Reguliarus sraigių valgymas, t. y. vadinamoji sraigių dieta, yra naudinga skrandžio ligų profilaktikai, padeda iš organizmo pašalinti radionuklidus. Sraigių mėsa ypač vertinga, nes ją valgant iš organizmo pašalinamas cholesterolio perteklius. Šiuos moliuskus rekomenduojama valgyti nėščioms ir maitinančioms moterims, vaikams ir suaugusiesiems, sergantiems ligomis, kai būtina kaulinio-kremzlinio audinio regeneracija ir sutvirtinimas. Be kalcio, sraigių mėsoje yra ir daug magnio bei kitų žmogui būtinų mikroelementų. Tačiau šie moliuskai gali maitintis ir tokiais augalais, kurie yra nuodingi žmogui, todėl jų negalima valgyti iš karto. Ant stalo sraigės tiekiamos tik gerai apdorotos.

Sraigių mėsos paruošimas
 
Surinktas sraiges nemaitinamas 3–5 paras laikykite medinėje ar plastikinėje gerai vėdinamoje dėžutėje sausoje vėsioje vietoje (jos negali užimti trečdalio dėžutės tūrio). Po to jas pasūdykite (kad sulįstų į kiautus) ir sumeskite į verdantį vandenį (vandens turi būti 2 kartus daugiau nei sraigių). Po 5 min. sraiges kiaurasamčiu išgriebkite ir šakute išlupkite iš kiautų. Aštriomis žirklėmis nukirpkite jų žarnyną, o mėsą nuplaukite ir 3–4 val. virkite su prieskoniais, druska.

Sraigių ir grybų sriuba
200 g nevirtos sraigių mėsos, 0,5 stiklinės sauso baltojo vyno, 1 taurelė brendžio, 1 morka, 1 saliero lapas, 1 svogūnas, 300 g šviežių grybų, 1–2 skiltelės česnako, petražolės, mėsos sultinys, 1 kiaušinio trynys, alyvuogių aliejus, druska.

Sraiges 15–20 min. virkite vandenyje, nugraibydami susidariusias putas, išimkite jas ir supjaustykite gabalėliais. Juos paskrudinkite alyvuogių aliejuje kartu su susmulkinta morka, salieru ir svogūnu. Viską užpilkite baltuoju vynu ir brendžiu, įpilkite kelis samčius sultinio ir vis pamaišydami virkite apie 3 val. Grybus nuvalykite ir supjaustykite gabaliukais, paskrudinkite alyvuogių aliejuje, leiskite nugaruoti. Verdant sraigėms, sudėkite grybus, viską išmaišykite ir virkite dar valandą, vis papildydami sultiniu. Baigdami virti įmeskite smulkintą česnaką ir petražoles. Sriuba turi būti gana tiršta. Puodą nuimkite nuo ugnies ir atvėsinkite. Į sriubą įmaišykite suplaktą kiaušinio trynį ir vėl pašildykite ant mažos ugnies. Patiekite mažuose moliniuose dubenėliuose su skrudinta duona ir sviestu.

Sraigės mėsos padaže
150 g sraigių, 400 g maltos mėsos, 1 česnako galvutė, 3 supjaustyti pomidorai, petražolės, druska, pipirai, aliejus, baltos bandelės.

Maltą mėsą apkepkite aliejuje, pasūdykite, pagal skonį įdėkite pipirų. Sudėkite sraiges ir troškinkite ant mažos ugnies 30 min. Pabaigoje įdėkite pomidorus ir supjaustytas petražoles. Patiekite baltose bandelėse.

Virtos sraigės kevaluose
50 g sraigių,
3 proc.   acto marinatas, 3 svogūnai, 2 šaukštai aliejaus, 200 g dešros, 2 pomidorai, 2 skiltelės česnako, 1 stiklinė raudonojo vyno, 1 šaukštas džiūvėsėlių.

Sraiges nuplaukite ir užmerkite 12 valandų į 3 proc. acto marinatą. Po to jas išvirkite kartu su geldelėmis. Išpilkite vandenį ir kitoje „namelio“ pusėje peiliu pradurkite skylutę. Svogūnus apkepinkite aliejuje. Suberkite smulkintą dešrą, česnaką ir žalumynus. Supilkite vyną ir įmeskite sraiges. Jei vandens per mažai, įpilkite jo dar, kad sraigės būtų apsemtos. Virkite 1 valandą. Suberkite džiūvėsėlius. Sraiges valgykite iščiulpdami per kiaurymę.

Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​

Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus