• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Ant stalo - šviežios bulvės  1 

Autorius: Lietuvos Sveikata
2010-07-22 13:00:00

Ant stalo - šviežios bulvės
Jupiterimages.com nuotr.

Yra toks paprotys - kai pirmą kartą ant šeimos stalo garuoja dubuo su šviežiomis bulvėmis, šeimynykščiai vienas kitam su šaukštu stukteli per kaktą. Gali ir pakentėti, kai pasklinda krapais pabarstytų šviežių bulvių kvapas...


Šviežiose bulvėse gausu vitaminų ir mikroelementų. Jose beveik nėra cholesterolio ir riebalų, tačiau daug organinių rūgščių ir ląstelienos, reguliuojančios virškinimą.


Porcija šviežių bulvių aprūpina organizmą vitamino C dienos norma (ko negalėtume pasakyti apie “žiemines”, o juo labiau “ pavasarines” bulves - kuo ilgiau bulvės laikomos, tuo mažiau jose lieka vitamino C).


Šviežios bulvės - visaverčių baltymų šaltinis. Jose gausu kalio, todėl tokios bulvės itin naudingos tiems žmonėms, kurių skysčių apykaita organizme yra sutrikusi.


Tam, kad bulvių luobelė lengviau nusiluptų, jas galima pirma kelias minutes palaikyti karštame, o po to šaltame vandenyje. Manikiūrą saugančioms šeimininkėms patyrę virėjai rekomenduoja prieš skutant šviežias bulves rankas suvilgyti acte arba citrinų sultyse.


Šviežios bulvės nebus labai skanios nei keptos, nei sutrintos į košę. Geriausia jas yra virti arba kepti orkaitėje ar ant grilio. Taip gaminant bulvių galima ir nelupti, nes būtent luobelėje naudingųjų medžiagų daugiausia.


Šviežias bulves galima dėti į verdantį pasūdytą vandenį. Verdama 15 minučių. Jeigu norite, kad luobelė nesutrūkinėtų, galima įpilti 1-2 šaukštus raugintų kopūstų arba agurkų sunkos.


Prie šviežių bulvių itin tinka jogurtinis padažas. Į nesaldų jogurtą įdėkite kelis susmulkintus lapelius mėtos, išspauskite skiltelę česnako, įberkite šiek tiek garstyčių, truputį alyvuogių aliejaus ir porą lašų citrinų sulčių.

 

RECEPTAS

 

Tuno, alyvuogių ir šviežių bulvių salotos


Reikės:

- 500 g tuno,
- 500 g šviežių bulvių,
- alyvuogių,
- petražolių,
- pusės citrinos sulčių,
- salotų lapų,
- saujelės kedro riešutų,
- druskos ir maltų juodųjų pipirų pagal skonį.

2 psl.
Puslapis 1 iš 2Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus
Baltymai bulvėse?
2010-07-23 17:20:38

"Šviežios bulvės - visaverčių baltymų šaltinis." Galvojau, kad bulvės sudarytos iš angliavandenių.