• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Aštrus maistas: deginimą burnoje galima sumažinti

Autorius: Lietuvos Sveikata
2011-10-27 18:44:00

Aštrus maistas: deginimą burnoje galima sumažinti
123rf
Burna dega! Taip dažniausiai sakome valgydami aštrų maistą. Dėl šio vulkano “kalti” yra kapsaicinai, kurių yra, pavyzdžiui, aitriosiose paprikose.

 Kai mes suvalgome produktų, kurių sudėtyje yra kapsaicinų, kyla kūno temperatūra, o organizmas stengiasi ją sumažinti, todėl mus pila prakaitas, norisi kuo stipriau išsižioti, giliai kvėpuoti.

 Burnoje yra 5 rūšių receptorių, tačiau aštraus skonio nėra. Todėl kapsaicinai veikia šilumos ir skausmo receptorius. Kuomet suerzinami šilumos receptoriai, atsiranda subjektyvus šilumos pojūtis, kuris, beje, po kurio laiko dėl suintensyvėjusios kraujotakos tampa objektyvus.

 Aštrus maistas bus suvokiamas kaip dar aštresnis, jeigu jį valgysite karštą. Be to, toks maistas suaktyvina ir kitus skonio receptorius.
 Kapsaicinai, kaip jau minėjome, veikia ir tam tikrus skausmo receptorius, kurių yra ir odoje. Stimuliuojant šiuos receptorius “išlaisvinama” tam tikra substancija, kuri signalus perduoda smegenims. Atsakydamos į šį signalą smegenys išskiria endorfinų - “laimės hormonų”, kurie malšina skausmą ir gerina savijautą.
 
Pateikiame keletą patarimų, kurie suvalgius aštraus maisto padės užgesinti ugnį burnoje:

 1. Jei norite pradėti mėgautis aštriu maistu, tai darykite pamažu. Iš pradžių į racioną įtraukite tik šiek tiek aštresnius nei įprastai vartojate produktus. Stebėkite, kaip į tokį maistą reaguoja jūsų skrandis ir burnos gleivinė. Jei viskas gerai, didinkite po truputį aštrių prieskonių dozes.

 2. Valgykite lėtai - kuo daugiau kapsaicinų turinčio produkto suvalgote, tuo stipresnė organizmo reakcija. Aštraus maisto poveikį jaustie dar 15 minučių po to, kai baigsite valgyti.

 3. Prieš valgydami aštraus maisto, išgerkite kokio nors labai šalto gėrimo - šaltis apmarins nervų galūnes burnoje. Maistas išliks aštrus, tačiau taip nedegins gleivinės.

 4. Suvalgykite kokį nors neutralaus skonio produktą - krekerių, duonos, ryžių. Taip receptoriams bus pasiųstas naujas signalas, kuris nutrauks deginantį aštraus maisto poveikį.

 5. Suvalgykite daug krakmolo turinčių produktų. Krakmolas “sugaudo” dalį kapsaicinų.

 6. Pienas arba pieno produktai padeda “atšaldyti” liežuvį. Riebus pienas šiuo atveju tinka geriausiai, mat riebalai esantys jame padengia liežuvį, taip apsaugodami nuo kapsaicinų poveikio.

 7. Galima aštrų maistą užgerti alumi (saikingai!). Jame esantys angliavandeniai mažina produktų aštrumą.

 8. Suvalgius aštraus maisto deginantį pojūtį gali sumažinti citrinos žievelėje esantys aliejai. Žievele reikia patrinti liežuvį. 

Svarbu:

 Aštraus maisto nerekomenduojama valgyti tiems, kurie serga cholecistitu, gastritu, opalige, įvairiomis kasos ligomis.
 
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus