• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

"Blogas" maistas, kurį valgyti sveika  2 

Autorius: eli.lt
2013-03-26 13:00:00

Neretai stengdamiesi maitintis sveikai iš savo valgiaraščio išbraukiam vertingą maistą.

Mėsa

Kartais atsisakoma raudonos mėsos, nes tai, neva, padės išlikti sveikesniam. Tačiau iš tiesų raudona mėsa gali turėti mažiau riebalų nei viščiukas, ypač jo užpakalinė dalis. 100 g grūdais maitinto viščiuko yra 129 kalorijos ir 4,8 g riebalų, tuo tarpu 100 g liesos jautienos nugarinės pjausnys turi 135 kalorijas, tačiau tik 4,5 g riebalų.

Be to, jautienos nugarinėje yra tris kartus daugiau geležies ir beveik keturis kartus daugiau cinko, kurio reikia imuninei sistemai.
Žinoma, svarbu ir pats mėsos paruošimas bei jos riebumas. Tačiau liesa raudona mėsa iš tiesų geras pasirinkimas.

Ledai

Ledais nereikia piktnaudžiauti, tačiau nebūtina sveikatos labui jų visiškai išbraukti iš valgiaraščio. Ledus virškiname lėtai, be to, jie padidina cukraus kiekį kraujyje po valgio, o tai suteikia energijos. Įprastame 75 g ledų kaušelyje yra 114 kalorijos ir 6 g riebalų, taigi ledai valgio pabaigoje yra kur kas geresnis pasirinkimas nei 100 g gabalėlis sūrio pyrago, turinčio 511 g kalorijas ir 43 g riebalų.

Balta duona

Siekdami vartoti daugiau skaidulų, dauguma iš mūsų teikia pirmenybę ne baltai, o nesmulkintų grūdų duonai. Iš tiesų, 50 g baltos duonos riekelėje yra 0,8 g skaidulų, o nesmulkintų grūdų duonoje - 2,5 g (rekomenduojama dienos norma yra 18 g). Skaidulos iš teisų pagerina žarnyno veiklą.

Tačiau mineralinių medžiagų daugiau yra baltoje duonoje. Taip yra todėl, nes Didžiojoje Britanijoje (įdomu, kaip yra Lietuvoje - vert. past.) po Antrojo Pasaulinio karo visi miltai, iš kurių kepama duona, papildomi kalciu ir jodu (taip pat vitaminais B ir B1 bei niacinu).

Ir dar vienas įdomus dalykas: kadangi baltoje duonoje yra mažiau skaidulų, iš jos įsisavinama daugiau kalcio, nes skaidulos tam trukdo.

2 psl.
Puslapis 1 iš 2Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus
Restoranai Lietuvoje
2014-05-04 20:00:48
Aš tai valgau viska beveik, va kiekviena savaite save palepinu išsirinkdama vis nauja restoraneli, kavinuke ar siaip vieta kur galėčiau pavalgyti tinklapyje http://kur.lt/ ir viskas, vis išmėginu naujo maisto,vieną dieną makaronų,kitą cepelinų dar kitą jūros gėrybių. Svarbu visko valgyti po truputi ir nebus jokių problemų :)
hmm...
2013-04-30 16:11:57
nematau kas cia tokio sveiko.... Greiciau pasiteisinimas valgant toki maista