• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Ko dar nežinojote apie konservavimą

Autorius: Lietuvos Sveikata
2011-09-12 17:14:00

Ko dar nežinojote apie konservavimą
123rf.com
Kad ir kaip ruoštume maisto atsargas: šaldytume ar džiovintume, marinuotume, virtume ar sūdytume, vitaminų ir mineralų kiekis vis tiek sumažėja - tik skirtingai. Tad gamindamos atsargas žiemai šeimininkės turėtų pagalvoti ir apie žmones, kurie jomis mėgausis.

Šaldymas mažiausiai veikia produkto maistinę vertę ir menkiausiai jai kenkia. Žinoma, kuo trumpesnis bus jo kelias nuo sodo ir daržo iki šaldiklio, tuo daugiau vitaminų išliks. Deja, daugiau vitaminų prarandama vaisius ir daržoves atšildant.

Džiovinimas taip pat suteikia galimybę mėgautis įvairesnio skonio gėrybėmis, tai geras būdas išsaugoti jose vertingas mineralines medžiagas.

Konservavimas su cukrumi (neverdant) pailgina gaminių galiojimo laiką, tačiau nereikėtų cukraus “padauginti”, nes vertingiausi yra be cukraus ruošiami tiek trinti vaisiai ir uogos, tiek spaustos sultys. Tik šias gėrybes reikėtų laikyti šaldytuve, kad kuo ilgiau nesugestų.

Virimas ilgina uogų, vaisių, daržovių galiojimo laiką, bet apdorojant šiluma vitaminų katastrofiškai sumažėja, labiausiai suyra C ir B grupės vitaminai. Verdant uogienes ar kompotus cukraus kiekis lemia atsargų žiemai maistinę vertę.

Jei namiškiai linkę kaupti nereikalingus kilogramus, uogienes, kompotus stenkitės virti kuo nesaldesnius, arba juos skanauti galima tik retkarčiais. O jei mėgstate virtas daržovių mišraines su aliejumi, nepamirškite, kad tai sotus patiekalas.
 
Marinuojant daržoves labai svarbi yra marinato sudėtis. Marinatui verčiau rinktis prieskonines daržoves, citrinos rūgštį, šiek tiek druskos - taip sveikiau.

Jei namiškiai skundžiasi inkstų, kepenų, virškinimo sistemos negalavimais, gamindamos marinatą juo labiau nepiktnaudžiaukite actu, nedėkite aspirino.
 
 Sūdytuose gaminiuose vitaminų ir mineralų išlieka mažiau, nes mirkant drauge su druska netenkama ir šių “vertybių”. O druską būtina gerai nuplauti ir numirkyti.

Jei valgytojus kamuoja aukštesnis kraujospūdis, tokio konservavimo metodo geriau vengti.
 
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus