• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Metas kepti ant grotelių

Autorius: Valstietis.lt
2012-05-16 13:12:00

Metas kepti ant grotelių
Freedigitalohotos.net
Atšilus orams ir sužaliavus žolei vis mažiau laiko norime praleisti virtuvėje prie viryklės. Juk valgyti gamtoje visada skaniau. Prasideda patiekalų, keptų ant grotelių, sezonas!

Ant grotelių keptas maistas yra ne tik skanus, bet ir sveikas. Mėsos kepsniuose lieka daug mažiau riebalų, apkeptos šviežios daržovės yra vertingesnės už marinuotas ar raugintas. Tačiau nepamirškite, kad patiekalams, kepamiems ant grotelių, reikia naudoti tik šviežius produktus.

Yra ir daugiau tokio maisto ruošimo pranašumų, pavyzdžiui, laikas. Dažniausiai jo sugaištame gerokai mažiau, nei ruošdami patiekalus virtuvėje. Be to, gamindami kvėpuojame grynu oru.

Ant grotelių galite kepti ne tik mėsą, žuvį, grybus ar daržoves, bet ir kai kuriuos saldumynus bei vaisius:  bananus, ananasus, melionus, obuolius, kriaušes ir kt. Galima kepti ir braškes. Keptus vaisius galite aplieti sirupu, likeriu arba romu.

Verta žinoti

  •      geriausiai kepsninei tinka vaismedžių malkos. Nenaudokite spygliuočių malkų, dažytų ar lakuotų lentų;
  •      nekurkite krosnelės parafinu arba nafta, taip išvengsite degimo metu išsiskiriančių neigiamų lakiųjų medžiagų;
  •      prieš dėdami kepti maistą, groteles sutepkite aliejumi. Taip maistas neprikeps;
  •      kepdami mėsą, žuvį ar daržoves nesudeginkite jų iki juodumo. Jei taip nutiko, stipriausiai apkepusias patiekalo dalis išmeskite. Jos gali pakenkti sveikatai;
  •      kiekvienąkart prieš kepdami nepamirškite gerai nuvalyti nuo grotelių riebalus – taip atsikratysite kenksmingų medžiagų šaltinių;
  •      salietra konservuota mėsa kepimui ant grotelių netinka – aukštoje temperatūroje salietra suyra į nuodingus junginius;
  •      kepdami naudokite specialius padėkliukus arba paprastą maistinę aliuminio foliją. Tiesiai ant grotelių padėtą valgį veikia kenksmingos medžiagos, atsirandančios iš riebalų, nukritusių ant įkaitusių anglių.

Sprandinės šašlykai, marinuoti brendyje

800 g kiaulienos sprandinės, indelis pomidorų padažo, 200 ml brendžio, 2 baltieji svogūnai, 1 mėlynasis svogūnas, 100 g ryžių, 500 g šviežių agurkų, 4 lauro lapai, maltas muskatas, druska, malti juodieji pipirai.

Nuplautą ir nusausintą sprandinę supjaustykite gabalėliais ir sudėkite į marinatą iš svogūnų, pomidorų padažo, brendžio, lauro lapų, malto muskato ir maltų juodųjų pipirų. Prieš kepdami mėsą pabarstykite druska. Marinuoti reikėtų 3–4 val. arba per naktį, o kepti apie 15–20 min. ant iešmų, pavartant. Garnyrui tiks pjaustyti agurkai, mėlynieji svogūnai, virti ryžiai ir pomidorų padažas.

Vištienos krūtinėlės kepsniai

1 kg vištienos filė, 175 g grūdėtų garstyčių, 250 g majonezo, 1 cukinija, 1 pomidoras, 1 raudonoji paprika.

Nuplaukite vištienos filė, nusausinkite ir dėkite į indą su majonezu ir garstyčiomis. Palikite 2–3 valandoms. Kepkite ant grotelių apie 20 minučių, kol gražiai apskrus. Daržoves nuplaukite, pasūdykite ir stambiai supjaustę kepkite ant grotelių apie 10–15 minučių.

Kepti baklažanai

2 baklažanai, 2 pomidorai, 200 g fermentinio sūrio, 16 bazilikų lapų, 6 šaukštai alyvuogių aliejaus, 1 šaukštas acto, 2 šaukštai smulkintų paskrudintų kedro riešutų, 1 šaukštas pomidorų padažo, 1 šaukštas citrinų sulčių, druska, kvapieji pipirai.

Kiekvieną baklažaną supjaustykite išilgai į 8 maždaug 5 mm storio juosteles. 2 min. jas pavirkite verdančiame vandenyje, po to išgriebkite ir nusausinkite. Kiekvieną pomidorą ir sūrį supjaustykite į 8 gabalėlius. Baklažanų juosteles sukryžiuokite uždėdami vieną ant kitos, apibarstykite druska, pipirais. Į vidurį dėkite pomidoro gabalėlį, baziliko lapelį, sūrio gabalėlį, tada vėl baziliko lapelį ir pomidoro gabalėlį. Kraštus gražiai užlankstykite ir palikite 20 min. pastovėti šaltoje vietoje. Aliejų išplakite su actu, pomidorų padažas, druska, pipirais ir citrinų sultimis. Šiuo mišiniu aptepkite baklažanus, suvyniokite juos į foliją ir kepkite 10 min. ant  grilio, vieną kartą apversdami. Prieš patiekiant apibarstykite kedrų riešutais ir susmulkintais bazilikų lapeliais.

Kepti zefyrai ir vaisiai

300 g zefyrų, 250 g desertinio varškės sūrio su aguonomis, 1,2 kg ananaso, 400 g kriaušių, 400 g konservuotų persikų, 8 braškės.

Vaisius ir varškės sūrį supjaustykite, zefyrus padalykite per pusę ir viską pakepkite ant grotelių, kol gražiai apskrus. Padažui sutrinkite konservuotus persikus.



Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus