• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Nemėgstu margarino

Autorius: lsveikata.lt
2010-03-24 14:00:00

Nemėgstu margarino
jupiterimages.com nuotr.
Nemėgstu margarino, tegul jį ir tepti patogiau, nes ir iš šaldytuvo išimtas minkštas, ir, teigiama, vertingas. Ypač man, vidutinio amžiaus moteriai, kuriai gresia nukentėti nuo „blogojo“ cholesterolio. Bet ar taip jau nukentės mano cholesterolis, jei ryte sviesto užsitepsiu ant ruginės duonos ar pagardinsiu juo grikių košę?

Milda

Atsako specialistė gydytoja dietologė Daiva Pipiraitė:
Sviestas

Problema ta, kad sviestas turi du komponentus, didinančius cholesterolio koncentraciją kraujyje - cholesterolio ir sočiųjų riebalų.
Kai kurie mūsų yra labiau “jautrūs” su maistu vartojamam cholesteroliui, kai kurie - mažiau. Tai reiškia, kad yra žmonių, kurie gali vartoti daug cholesterolio su maistu, bet jų kraujo cholesterolio koncentracija nepadidės. Deja, kiti žmonės turi riboti cholesterolio vartojimą, rūpintis tuo, kad jo koncentracija kraujyje nepadidėtų. Bendrai, rekomenduojama, kad sveiki žmonės suvartotų ne daugiau kaip 200 mg cholesterolio per dieną. Viename sviesto šaukšte jo yra 33 mg.
Dar didesnė blogybė, esanti svieste, yra sotieji riebalai. Sotieji riebalai yra kieti kambario temperatūroje, jų yra raudonoje mėsoje, riebiuose pieno produktuose (pvz., svieste), kokosų, palmių aliejuose.
Kai sočiųjų riebalų suvartojama per daug, padidėja “blogojo” cholesterolio koncentracija kraujyje. Tiesa, sotieji riebalai šiek tiek didina ir “gerojo” cholesterolio koncentraciją kraujyje, tačiau šio teigiamo poveikio tikrai per maža, kad galima būtų rekomenduoti sočiuosius riebalus.
Sočiųjų riebalų vartojimas didina širdies ligų riziką. Jų kiekis yra 10-15 gramų per dieną. Vienas šaukštas sviesto turi 7 gramus sočiųjų riebalų.
Nepamirškime, kad sočiųjų riebalų turi ne tik sviestas, jų yra mėsoje, paukštienoje, grietinėje ir kituose pieno produktuose, dešrose, dešrelėse, lašiniuose, šoninėje ir t.t.
 
Margarinas

Margarine nėra cholesterolio, tačiau yra labai nepalankių sveikatai transriebalų rūgščių. Šios susidaro gaminant margariną.
Transriebalai didina “blogojo” cholesterolio koncentraciją taip pat kaip ir sotieji riebalai, esantys svieste. Be to, transriebalai dar ir mažina “gerojo” cholesterolio koncentraciją, kai transriebalų vartojama daug.
Vienas šaukštas margarino turi 3 gramus transriebalų ir 2 gramus sočiųjų riebalų. Kuo kietesnis margarinas, tuo daugiau tranriebalų jame yra.
Skystame margarine transriebalų kiekis yra mažesnis, 1-2 gramai šaukšte ar mažiau.
Transriebalų be margarino yra kepiniuose, majoneze, greitajame maiste, skrudintuose bulvių šiaudeliuose. 

Išvada

Norint sumažinti sočiųjų, transriebalų ir cholesterolio vartojimą, tiek sviesto, tiek margarino reikia valgyti kuo mažiau. Naudingi, saugūs ir reikalingi riebalų šaltiniai turėtų būti riebi žuvis, riešutai, sėklos, aliejus. Jeigu vartojate margariną, rinkitės skystąjį. Skaitykite užrašus ant pakuočių, turėtų būti užrašyta: “0 g transriebalų”.
 
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​

Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus