• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Pieno pakaitalai

Autorius: Parengė Guoda Azguridienė
2010-12-03 10:41:00

Pieno pakaitalai
Lietuvoje dar naujiena

Europoje pieno pakaitalai labai populiarūs, o Lietuvoje jie tik atsiranda, todėl dar yra savotiška „neatrasta žemė“. Pieno pakaitalai – tai įvairių riešutų, javų ir sojos gėrimai. Pavadinimas „pieno pakaitalai“ atspindi ne tik vartojimą, bet ir sudėtį. Šiuose gėrimuose yra daug baltymų, mineralų ir vitaminų. Jie vartojami panašiai kaip pienas: juos galima gerti, užpilti sausus pusryčius, balinti kavą ir t.t.. Pieno pakaitalai parduodami jau paruošti gerti (su priedais arba gryni) arba milteliais. Iš miltelių galima pasigaminti norimos koncentracijos gėrimą, dėti miltelius į košę. Atidarytos miltelių dėžutės nereikia laikyti šaldytuve, todėl tokie pakaitalai labai patogūs kelionėje.

Labiausiai šie pieno pakaitalai naudingi žmonėms, kurie netoleruoja arba silpnai toleruoja laktozę. Svarbu pastebėti, kad pagyvenusių žmonių ir mažų vaikų organizmai natūraliai prasčiau geba skaidyti laktozę, todėl pieno produktai jiems gali kelti virškinimo problemų (dažniausiai – pilvo pūtimą) ir net alergizuoti.  

Pieno pakaitalai gali būti labai naudingi:

  • Kai norime sumažinti sočiųjų riebalų vartojimą ir pakeisti juos nesočiaisiais riebalais, vengdami viršsvorio ir aukšto cholesterolio lygio.
  • Negalime pieno vartoti dėl alergijos arba dėl laktozės netoleravimo.
  • Jei susilpnėjusi fermentų veikla ir pieną suvirškinti sunku.
  • Norime vartoti ekologiškus produktus.
  • Nenorime vartoti gyvulinės kilmės produktų.
  • Pieno nemėgstame arba pabodo jo skonis.

Tinka vaikams

Ne viena mama yra patyrusi, kad nėra taip paprasta pripratinti vaiką prie karvės pieno – mažylius dažnai nuo jo beria. Tai daryti reikėtų laipsniškai, ir čia gali pagelbėti pieno pakaitalai, ypač migdolų, ryžių, sojos. Vaikui galima duoti karvės pieno, migdolų pieno, sojos pieno ir pan. pakaitomis. Migdolai – labai vertingas ir itin lengvai pasisavinamas baltymas, todėl migdolų pienas ypač rekomenduojamas mažiems vaikams.

2 psl.
Puslapis 1 iš 2Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus