• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Salierai: gardu ir kvapnu

Autorius: Eli.lt, Raimonda M.
2010-01-15 12:30:00

Salierai: gardu ir kvapnu
jupiterimages.com nuotr.

Ar dažnai naudojate salierus, gamindamos maistą? Jeigu ne, tai visai be reikalo. Iš salierų šakniagumbių galite pasigaminti tikrai gardžių patiekalų.

Salierai atkeliavo iš Italijos, kur ilgą laiką buvo auginami kaip dekoratyvinaii augalai, simbolizavę liūdesį. Salierų lapų vainikus dėdavo ant faraonų kapų, šią daržovę valgydavo tik per laidotuves. Kitose šalyse, pavyzdžiui, Graikijoje, salierus vertino kaip laimės simbolį, jų puokštes žmonės vieni kitiems teikdavo džiugiomis progomis.

Lietuvoje salierai pradėti vartoti tik po Antrojo pasaulinio karo, kai turtingų namų virtuvėse pristigo pikantiškų skonių ir kvapų.

Dėl maistinių savybių ir skonio salierai priskiriami prie vertingiausių prieskoninių kultūrų. Saliero vertingosios savybės žinomos jau nuo senovės antikos laikų, viduramžiais jiems buvo priskiriamos ir mistiškos bei gydomosios galios. Salierus rekomenduoja valgyti daugelis sveikos mitybos specialistų, nes:

Jų sultys didina tonusą, gerina apetitą, turi antioksidacinių, šlapimą varančių ir vidurius laisvinančių savybių.

• šiame augale taip pat gausu vitamino C, B grupės vitaminų, daug organinio kalio, kalcio ir fosforo, kurie sustiprina organizmą fizinio krūvio metu.

• saliero šaknyje yra baltymų, karotinų, cholino. Todėl jis naudojamas sergant inkstų geldelių uždegimu ir šlapimo pūslės uždegimu.

• salierų dieta rekomenduojama turintiems antsvorio, sergantiesiems podagra, alergine dilgėline, dermatitais, opomis, lėtiniu vidurių užkietėjimu, kai vargina skausmingos menstruacijos.

Jei salierų šakniagumbių lig šiol neragavote, kad pažadintumėte tikrąjį šios prieskoninės daržovės skonį, nulupto saliero šiaudelių paskanaukite kartu su mėlynuoju pelėsiniu sūriu. Arba pasiruoškite kiek apvirtų salierų salotų su obuoliais bei graikiniais riešutais, jas pagardinkite majonezu.

2 psl.
Puslapis 1 iš 2Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus