• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Sveiki patiekalai ant grotelių  1 

Autorius: Lietuvos Sveikata, freedigitalphotos.net
2014-03-24 18:00:00

Sveiki patiekalai ant grotelių
vasara — kepinių metas
 Joks dietologas nepavadins šašlyko sveiku maistu. Tad ką gi daryti tokios mitybos šalininkams? Pateikiame keletą patarimų, kad ant laužo kepami patiekalai būtų naudingi ir lengvai virškinami.


Neriebi mėsa ir žuvis

Jeigu norite, kad ant grotelių kepamas patiekalai būtų nekaloringas ir lengvai virškinamas, gaminkite juos iš neriebios mėsos, nenaudokite prieskonių. Dietiniai patiekalai gaminami iš ėrienos, neriebios kiaulienos, vištienos arba kalakutienos filė. Griliui puikiai tinka neriebūs jautienos kotletai. Greičiausiai ant grilio galima pagaminti žuvį. Ypač skanūs ir lengvai virškinami yra krevečių ir daržovių šašlykai.

Lengvi marinatai ir padažai

Nekaloringi marinatai gaminami iš vandens, sulčių ir kefyro, o štai acto reikia vengti. Sūdyti ir gardinti pipirais geriausia jau iškepusią mėsą ar žuvį. O galima patiekalą gardinti padažu, pagamintu iš varškės, jogurto arba grietinės. Galite pasigaminti indonezietiškąjį salsos padažą: paimkite ananaso, mango, raudonojo svogūno, paprikos. Trintuve viską sumaišykite su alyvuogių aliejumi ir žaliųjų citrinų sultimis. Toks padažas puikiai tinka ir prie mėsos, ir prie žuvies, be to, yra nekaloringas.

Grybai taip pat tinka

Grybus galima ne tik pakaitomis su mėsa mauti ant iešmo. Juos galite pabandyti iškepti ant grotelių. Tam reikia didelių šampinjonų galvų be kotų. Į grybo galvutę, kurią galite aptepti garstyčiomis, įdėkite česnako, užpilkite trupučiuką aliejaus, pridėkite smulkintų žalumynų. Kepti tokius grybus reikia apie 5-7 minutes. Ragaukite šį patiekalą be druskos. Jis ir taip aromatingas bei skanus.

Vaisiai ir daržovės


Ant grotelių galima gaminti įvairias daržoves - cukinijas, pupeles, kininį kopūstą. Beje, daržoves galima derinti su sūriu. Cukiniją arba baklažaną supjaustykite plonais griežinėliais, kuriuos pamerkite į vandenį, kol suminkštės. Po to ant griežinėlio dėkite sūrio gabaliuką, susukite jį ir sutvirtinkite pagaliuku. Kepkite iš abiejų pusių. Ant grotelių galima pagaminti lengvų desertų iš vaisių. Tam tinka bananai, ananasai, melionai, obuoliai, kriaušės ir kt. Galima kepti ir braškes (tik nelabai minkštas). Vaisiams pagardinti juos galite aplieti sirupu, likeriu arba romu.
Jeigu mėgstate eksperimentuoti, ant grotelių keptus vaisius sumaišykite su žaliais salotų lapais - išeis neįprastos, tačiau skanios salotos.

Verta žinoti:


- geriausiai griliui tinka vaismedžių malkos;
- nenaudotinos spygliuočių malkos, dažytos ar lakuotos lentos bei statybinės šiukšlės;
- degiuosiuose skysčiuose yra lakiųjų medžiagų, kurios visiškai nesuderinamos su kulinarija. Skystį galima naudoti tik tuo atveju, jei maistą gaminti pradėsite jam visiškai išgaravus;
- prieš dėdami kepti maistą, groteles sutepkite aliejumi, taip maistas neprikeps;
- kepdami mėsą, žuvį ar daržoves nesudeginkite jų iki juodumo; jei taip nutiko, stipriai apkepusių gabaliukus išmeskite. Pasak gydytojų, iki juodumo apkepusi mėsa kenkia sveikatai.


Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus
visur_vesveika
2014-03-24 23:44:50
eh… o kas siais laikais sveika? visur chemija prikimsta, naturalu produkta kad ir darzoves tik savo darze berasi…. taip kad….