• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Tinkama mityba – vaistas prieš rudeninę depresiją

Autorius: Sergejus Tichomirovas
2012-10-13 09:59:00

Tinkama mityba – vaistas prieš rudeninę depresiją
Tinkama mityba – vaistas prieš rudeninę depresiją
Rudenį žmogaus organizme vykstantys pokyčiai bei patiriama psichologinė įtampa dėl besikeičiančių metų laikų gali tapti įvairių sveikatos problemų priežastimi. Norint sumažinti sezoninės depresijos pasekmes, būtina pasirūpinti taisyklinga ir visaverte mityba. Gydytojai akcentuoja atsakingą vartojamo maisto ir gėrimų pasirinkimą bei pateikia kelis pagrindinius tinkamo maitinimosi principus, padėsiančius sustiprinti organizmą ir harmoningai jaustis.

Rudeninė arba, kitaip tariant, sezoninė depresija susijusi su tuo, kad ilgėjant tamsiajam paros metui, žmogaus smegenyse sutrinka hormono melatonino gamyba. Šie pakitimai sukelia įvairius simptomus: padidėjusį miego poreikį, energijos trūkumą, bendrą kūno silpnumą, apetito padidėjimą, didesnį potraukį saldumynams ir riebiam maistui, blogą nuotaiką. Tokiems požymiams reiškiantis smarkiai – skiriamas specialus gydymas.

Pasak gydytojos dietologės Aušros Jauniškytės, neretai prie sveikata susirūpinti verčiančių požymių rudenį prisideda dar ir psichologinė įtampa dėl didėjančio darbo krūvio ar pan. Tam tikra prasme stresas yra netgi naudinga žmogaus reakcija, nes be jo organizmas prarastų savo adaptacines galimybes. Tačiau ilgiau išgyvenant įtampą, prasideda vadinamoji dekompensacijos stadija. Jos metu kylančios neigiamos pasekmės gali pažeisti bet kurią organizmo sistemą. Dėl streso nykstant vidiniams žmogaus resursams, gali atsirasti pakitimų odoje, ypač pažeidžiama tampa širdis ir kraujagyslės, kamuoja nuotaikos svyravimai, apatija, būna sunku susikaupti, gali imti skaudėti sąnarius, nugarą, raumenis ir skrandį.

Sumažinti sezono kaitos ir neigiamų emocijų organizmui sukeliamus padarinius ar net užbėgti jiems už akių padeda miegas, gerai subalansuotas darbo bei poilsio režimas ir tinkama mityba. A. Jauniškytė teigia, kad per intensyvų šiuolaikinį gyvenimo ritmą dažnai labai nukenčia sveikata.

„Kai darbai veja vieni kitus, žmonės bėga, lekia ir neranda laiko pasirūpinti savimi, pavyzdžiui, reguliariai pavalgyti. Valgo bet kaip, bet ką, kur papuola arba visai nevalgo. Jeigu šalia nėra padėta vandens – pamiršta, kad reikia ir atsigerti“, – pastebi gydytoja dietologe A. Jauniškytė.

2 psl.
Puslapis 1 iš 3Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus