• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Topinambas - energijos užtaisas pavasarį

Autorius: Lietuvos Sveikata
2011-05-13 18:26:00

Topinambas - energijos užtaisas pavasarį
Topinambo šakniagumbiai šiek tiek primena bulves, tačiau jie labiau išsikraipę, pačių netikėčiausių formų. Tai labai ankstyva daržovė. Jau anksti pavasarį galima prisikasti jos gumbų. Rudenį topinambų derlių galima nuimti vėliausiai. Žiemą gumbai gerai išsilaiko palikti žemėje arba iškasti ir laikomi bulvių rūsiuose.

Topinambuose daug vitamino C, todėl vartojant juos greičiau gyja žaizdos. Šiose daržovėse yra daug tam tikros medžiagos, kuri reguliuoja medžiagų apykaitą ir padeda išvengti cukrinio diabeto. Dėl B grupės vitaminų, askorbo rūgšties ir baltymo geriau pasisavinama geležis. Todėl žmonės, sergantys anemija, turėtų gerti šviežių topinambų sulčių.

 Biologiškai aktyvios medžiagos, esančios šiuose augaluose, valo ir skystina kraują. Taigi ši daržovė yra efektyvi profilaktinė priemonė nuo tromboflebito - ligos, dėl kurios sutirštėjęs kraujas užkemša kraujagysles.
 Topinambuose yra daug mineralinių druskų. Juose ypač daug kalio druskos - ji iš organizmo pašalina nereikalingą skystį. Tie, kuriems tinsta rankos, kojos, turėtų gerti kuo daugiau šių gumbų šviežių sulčių.

 Mokslininkai, daugelį metų tyrę šį augalą, nustatė, kad reguliariai vartojami topinambai (arba jų užpilas, bulvinės saulėgrąžos žiedų ar lapų arbata) yra tarsi terapija sergant leukoze. Manoma, kad taip yra dėl šio augalo savybės valyti organizmą.

 Topinambai mažina cholesterolio kiekį kraujyje. Jei suvalgysite po 50 g du kartus per dieną šviežių topinambų -  aterosklerozė jums negresia.

 Makroelementų ir mikroelementų pusiausvyra topinambuose normalizuoja vandens ir druskų pusiausvyrą organizme, iš kraujagyslių pašalina druskų ir kitų nereikalingų medžiagų perteklių.
 
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus