• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Virtuvės gidas po aliejų pasaulį

Autorius: pagal Womansday.com
2011-09-12 17:42:00

Virtuvės gidas po aliejų pasaulį
Dreamstime nuotr.
Parduotuvės lentynoje gali rinktis iš daugybės aliejų rūšių. O kuris labiausiai tiks tavo sveikatai ir kulinariniams šedevrams?

Migdolų aliejus. Turi mononesočiųjų riebalų rūgščių, kurios padeda mažinti cholesterolio lygį kraujyje. Tinka salotų padažams (netgi vaisių salotoms!) ir marinatams.

Rapsų aliejus. Turi mononesočiųjų riebalų ir omega-3 rūgščių, taigi mažina diabeto ir širdies smūgio riziką. Kadangi šis aliejus visiškai bekvapis, idealiai tinka skrudinimui ir kepimui keptuvėje.

Linų sėmenų aliejus. Gausu omega-3 rūgščių. Tinka salotų padažams. Nerekomenduojama šio aliejaus kaitinti.

Graikinių riešutų aliejus. Mononesočiųjų riebalų rūgščių šaltinis. Juo galima apšlakstyti garuose troškintas daržoves, pilama į salotų padažus. Turi riešutų prieskonį, kuris ypač dera prie kepintų brokolių.

Alyvuogių aliejus. Turi mononesočiųjų riebalų rūgščių, taip pat priešuždegimiškai veikiančių medžiagų, mažina širdies smūgio, diabeto, artrito riziką. Tinka ir kepimui, ir salotoms. Ypač tyras (ekstra virgin) aliejus idealiai tinka užpilams, salotų padažams.

Skrudintų sezamų aliejus. Turi mononesočiųjų riebalų rūgščių, kurios padeda mažinti cholesterolio lygį kraujyje. Išsiskiria aštroku kvapu, riešutų skoniu. Tinka padažams, jame galima mirkyti daržoves ar duonos gabalėlius, taip pat tinka skrudinimui.

Saulėgrąžų aliejus. Mononesočiųjų riebalų rūgščių šaltinis – šiame aliejuje jų daugiau nei kituose. Kadangi rafinuoto saulėgrąžų aliejaus skonis ir kvapas neutralus, tinka įvairiems patiekalams kepti, skrudinti, naudojamas ir salotų padažams.

Žemės riešutų aliejus. Puikus omega-3 rūgščių šaltinis. Tinka skrudinimui, jo pilama ant garuose troškintų daržovių, šio aliejaus pagrindu gaminami salotų padažai.

Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus