• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Kaip planuoti vaiką? 10 patarimų

Autorius: Mama.lt, freedigitalphotos.net
2012-09-25 17:08:00

Kaip planuoti vaiką? 10 patarimų
Pastokite būdama sveika
Kai moteris ir vyras nusprendžia pradėti vaiką, jie paprastai supranta, kad tai – vienas iš svarbiausių ir atsakingiausių sprendimų jų gyvenime. Tačiau ne visuomet moterys teisingai įvertina savo fizinį ir moralinį pasiruošimą nėštumui – tai juk viena iš nelengvųjų gyvenimo užduočių.

Štai 10 patarimų, kurie leis pasiruošti vaiko pradėjimui ir nėštumui – pirmiems motinystės žingsniams. Taigi, jei planuojate tapti motina, tačiau tuo pačiu ir sumažinti problemas nėštumo metu, tuomet ženkite šiuos žingsnius kartu su mumis.

1. Atlikite visus reikiamus ir įvairiapusius medicininius tyrimus. 
Netgi jei būsimieji tėvai šiuo metu nesiskundžia sveikatos problemomis, tokie tyrimai yra būtini, ypatingai moteriai. Dar prieš bandant pastoti, aplankykite ginekologą, urologą, terapeutą, genetiką ir papasakokite jiems apie savo planus. Gydytojai jums atliks reikiamus tyrimus bei nukreips reikiamoms analizėms: nuo genetinių iki šlapimo. Norint galima atlikti platų medicininį tyrimą.

2. Aplankykite stomatologą. 
Jau seniai yra žinoma, kad sugedę dantys arba dantenos ne tik gadina sveikatą, bet gali iššaukti ir priešlaikinį gimdymą. O kadangi nėščiosioms yra sunku gydyti dantis (negalima atlikti rentgeno ir nuskausminti), todėl geriausiai juos išsigydyti dar iki pradėjimo.

3. Pasirūpinkite normaliu svoriu. 
Nėštumui gali neigiamai atsiliepti tiek antsvoris, tiek ir svorio trūkumas. Sužinokite savo svorio normas ir stenkitės sunormalizuoti jį. Jei nepasiseka to padaryti savarankiškai, pasinaudokite gydytojo dietologo konsultacija arba užsisakykite asmeninį valgiaraštį internetu.

4. Teisingai ir reguliariai maitinkitės. 
Dar iki nėštumo pradžios būsimai mamai būtina laikytis sveikos mitybos plano, reguliariai maitintis, subalansuoti maistą. Tokia mityba turi apjungti visus naudingus produktus (žuvį, mėsą, paukštieną, vaisius, daržoves ir t.t.). Vartokite kiek įmanoma mažiau kepto, taip pat aštraus, sūdyto maisto.

5. Vartokite mažiau kofeino ir atsisakykite alkoholio. 
Mažinkite gėrimų, kuriuose yra kofeinas, vartojimą – bent jau iki vieno puodelio per dieną. Jau dabar yra įrodyta, kad kofeinas dideliais kiekiais gali iššaukti nėštumo nutraukimą. Ypač svarbu sumažinti kofeino vartojimą iki 4 nėštumo mėnesių. 
O štai alkoholį būsimai mamai iš viso reikia išbraukti iš vartojamų produktų sąrašo. Ir tai padaryti dar prieš planavimą. Alkoholiniai gėrimai gali sutrukdyti jums pastoti, taip pat gali iššaukti persileidimą arba negyvo naujagimio gimimą. Lygiai tas pats galioja rūkymui ir narkotikams.

6. Aprūpinkite savo organizmą B grupės vitaminais ir geležimi. 
Prieš keletą mėnesių iki pradėjimo reiktų patikrinti B grupės vitaminų ir geležies lygį jūsų organizme. Ypač vaiko vystymuisi reikalinga folio rūgštis, kurią rasite ir maisto produktuose: brokoliuose, kepenėlėse, pupose, apelsinų sultyse ir pan. Tačiau tegul gydytojas įvertina, ar užteks jos pasiimti tik iš maisto produktų. Esant žemam geležies lygiui organizme, gali atsirasti anemija: tuomet jums prireiks kantrybės, laikantis specialios dietos ir gerti medikamentus, kuriuos paskirs gydytojas. Ginekologas taip pat patars, kokių vitaminų ir mineralų būtina sugerti iki nėštumo ir nėštumo metu.

7. Pastokite tik sveika!
Nebandykite pastoti, kol nesate įsitikinusi, jog esate sveika. Jei jūs turite chroniškus negalavimus, tuomet rekomenduojama pradėti vaikelį, kai simptomai ne tokie aštrūs.

8. Neprisileiskite virusų.
Jei nenorite susirgti prieš pastodama arba pirmomis nėštumo savaitėmis, stenkitės nekontaktuoti su sergančiais žmonėmis, dažniau plaukite rankas ir veidą, taip pat praplaukite ir nosį. Dažniau drėgnai valykite būstą ir naudokite specialias priemones prieš mikrobus.

9. Stiprinkite savo kūną ne tik dietomis, bet ir fiziniais pratimais.
Kūno stiprinimui padeda kasdieninė mankšta, specialūs pratimai sporto salėje – ypač tempimo ir lankstumo pratimai. Galite lankyti pilateso ar jogos užsiėmimus – tai leis stiprinti nugaros raumenis ir įveikti fizinius sunkumus nėštumo metu.

10. Pasirūpinkite sveika aplinka. 
Žinoma, gyvenant mieste, labai sudėtingai tai padaryti, tačiau pabandyti išties verta. Atkreipkite dėmesį į maistinio vandens kokybę, stenkitės kuo dažniau išvykti į gamtą ir kvėpuoti kuo grynesniu oru. Pagal galimybes venkite streso, konfliktų ir neigiamai nusiteikusių žmonių. Daugiau vaikščiokite – tegul tai tampa įpročiu ir nėštumo metu.

Nepaisant įvairių sunkumų, visos šios taisyklės padės jums ne tik pasiruošti nėštumui, bet ir pradėti sveiką gyvenimo būdą. Su laiku tai taps jūsų įpročiu ir palengvins ne tik nėštumą, bet ir gimdymą bei jaunos motinystės laikotarpį. 



Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus