• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Kaip sportuoti būsimoms mamytėms?

Autorius: „Bendrosios medicinos praktika“ klinikos kineziterapeutė Simona Vičiūtė
2012-08-06 15:42:00

Kaip sportuoti būsimoms mamytėms?
„Bendrosios medicinos praktika“ klinikos kineziterapeutė Simona Vičiūtė
Nėštumas – ypatingas metas, kuomet moters organizme vyksta daugybė pokyčių. Šiuo laikotarpiu ne tik didėja kūno svoris, bet ir keičiasi kvėpavimo, kaulų-raumenų, virškinimo, endokrininė ir kitos organizmo sistemos. Dėl šios priežasties skirtinguose nėštumo trimestruose gali varginti įvairūs negalavimai: rytinis pykinimas, nugaros ir sąnarių skausmai, galvos skausmai, kojų tirpimas ir tinimas, nemiga, nuolatinis nuovargis, niežulys, išsiplėtusios venos. Taip pat šiuo laikotarpiu pasireiškia dažna nuotaikų kaita ir ypatingas jautrumas.

Sportas – puiki priemonė, padedanti įveikti daugelį negalavimų, pasireiškiančių nėštumo metu. Pasaulinė Sveikatos Organizacija skelbia, kad periodiškai sportuojančioms nėščiosioms pastebimai sumažėja nugaros skausmai, rečiau svyruoja nuotaikos, jos lengviau gimdo bei greičiau susigrąžina ankstesnes kūno formas. Tai, kokią sporto rūšį derėtų praktikuoti, nusprendžia nėščiąją prižiūrintis gydytojas. Tradiciškai vaikelio besilaukiančioms moterims rekomenduojamos šios fizinio aktyvumo formos:

• Vaikščiojimas. Tai vienas geriausių pratimų širdies ir kraujagyslių sistemai stiprinti. Vaikščiojimas yra visiškai saugus bet kuriame nėštumo trimestre. Tai puikus būdas lengvai pasportuoti ir pabūti gryname ore.

• Mankšta vandenyje. Pasak medikų, tai vienas saugiausių ir geriausių nėščiųjų sportavimo būdų. Plaukiojant gerėja širdies ir kraujagyslių sistemos darbas, dirba didžiosios raumenų grupės. Atliekant pratimus vandenyje, moterims kur kas paprasčiau judėti nei sausumoje (tai ypač aktualu paskutiniame nėštumo trimestre).

• Mažo intensyvumo aerobika. Ši fizinio aktyvumo forma gerina širdies ir kraujagyslių bei kaulų – raumenų sistemų darbą. Tačiau aerobiką reiktų atlikinėti tik su specialisto priežiūra tam, kad būtų užtikrintas visiškas moters ir vaikelio saugumas.

• Šokis. Ši veikla ne tik stiprina širdies bei kraujagyslių sistemos darbą, bet ir gerina emocinę būklę. Jei moteris lankė šokių užsiėmimus iki nėštumo, gali juos tęsti. Tačiau nėščioji turėtų saugotis didesnių šuolių ir staigių pasisukimų. Tuo atveju, jeigu iki nėštumo moteris šokių nepraktikavo, turėtų konsultuotis su gydytoju.

• Joga. Ją galima praktikuoti tiek namuose, tiek jogos studijose. Specialūs kvėpavimo ir tempimo pratimai padeda visiškai atsipalaiduoti. Moterims, kurios niekada nepraktikavo jogos, patartina palūkėti ir jogą išbandyti tik po gimdymo.

• Mankšta salėje nėštumo metu yra taikoma kaip vienas veiksmingiausių akušerijos profilaktikos ir gydymo būdų. Nėščiąją prižiūrintis kineziterapeutas padeda išsiaiškinti iškilusius klausimus, pataria kaip taisyklingai atlikti pratimus bei nurodo, kurių pratimų derėtų vengti.


„Bendrosios medicinos praktika“ klinika nėščiąsias ir jaunas mamytes kviečia apsilankyti mankštų programose, kurias prižiūri patyrę gydytojai reabilitologai, kineziterapeutai ir ginekologai. Mankštos vyksta salėje ir vandenyje. Daugiau informacijos apie mankštas tel. (8-37) 30 11 85, (8-37) 31 36 65, info@daktaras.lt, www.daktaras.lt arba apsilankius Savanorių pr. 423/421, Kaunas.

 

 

 


 



 


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus