• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Motinystės atostogos: kaip po jų grįžti į darbą

Autorius: Mama.lt
2012-05-22 17:12:00

Motinystės atostogos: kaip po jų grįžti į darbą
Freedigitalohotos.net

Kaip grįžti po motinystės atostogų į darbą. Tai – tikras iššūkis daugeliui mamų. Nesvarbu, ar grįžtate po 2 metų, ar vos po 2 mėnesių pertraukos. Kaip sugrįžimą padaryti lengvesniu? Štai 7 rekomendacijos, kurios šį stresų kupiną laikotarpį padarys sklandesnį.

Tai – tikras iššūkis daugeliui mamų. Nesvarbu, ar grįžtate po 2 metų, ar vos po 2 mėnesių pertraukos. Jūsų asmeninis gyvenimas pasikeitė iš esmės. Tad keisis ir darbo rutina. Kaip sugrįžimą padaryti lengvesniu?

Štai 7 rekomendacijos, kurios šį stresų kupiną laikotarpį padarys sklandesnį.

1. Į darželį – prieš darbelį. Tai reiškia, kad kūdikio priežiūra vertėtų pasirūpinti dar iki grįžtant prie darbų. Jei paliksite jį su aukle ar močiute – pratinimuisi užteks savaitės, o jei išleisite į vaikų darželį – pasilikite „atsargoje“ bent mėnesį ar du. Kad mažyliui priprasti prie pasikeitusios dienotvarkės būtų lengviau, tai reikėtų daryti palengva: iš pradžių naujoje vietoje ar su nauju žmogumi jis turėtų pabūti po keletą valandų, laiką palengva ilginant. Tikėtina, kad jautresnis vaikas į tokius pasikeitimus atsakys net raustelėjusia gerklyte, sloga, kiek pakilusia temperatūra. Taigi duokite sau laiko, kad galėtumėte ir pratinti palengva ir, jei reikia, paslaugyti keletą dienų namuose: juk startas darbe nuo nedarbingumo lapelio – irgi nekokia pradžia.

2. Bandomasis rytas. Manote, ryto rutina, vaiko suruošimas į darželį ir jūsų susiruošimas į darbą vyks sklandžiai? Tereikia iš vakaro susirinkti viską, ką rengsitės ar nešitės? O, kad tai būtų tiesa! Ne tik šmaikštuolis Merfis, bet ir kiekviena mama patvirtins: susiruošimo į darbą ir darželį laikas atvirkščiai proporcingas jūsų būtinybei į darbą suspėti laiku. Tad užuot pasikliovus vien pasirengimo iš vakaro strategija, susiorganizuokite keletą „bandomųjų rytų“: suruoškite vaiką ir pati susiruoškite ryte taip, kad spėtumėte iki griežtai nustatytos valandos. Tokie bandymai leis geriau suvokti savo „silpnąsias vietas“, ką į ryto rutiną turėtumėte įskaičiuoti, o kur įmanoma šiek tiek sutaupyti laiko

3. Nepradėkite darbo pirmadienį. Ne todėl, kad vertėtų laikytis seno prietaro, esą pirmadienį pradėtas darbas nesiseks. Priežastis – kur kas praktiškesnė. Jei su savo darbdaviu sutarsite, kad į darbą grįžtate pirmadienį (teoriškai tai atrodo patogiausias pasirinkimas), jums prieš akis bus visa pilna darbo savaitė. O juk pirmosios dienos – tai pats didžiausias stresas. Taigi jau trečiadienį tikriausiai jausitės taip, tarsi būtumėte dirbusi be išeiginių keletą mėnesių iš eilės. Nesudarykite sau tokių nepatogumų, susitarkite, kad dirbti pradėsite nuo trečiadienio ar ketvirtadienio – taip po grįžimo streso netruksite sulaukti išganingojo savaitgalio, šiek tiek atsipūsite, o tada jau ir jaudulio bus mažiau.

4. Biuro gandai iš anksto. Jūsų gyvenimas pasikeitė. Jūsų darbovietės vidaus atmosfera – veikiausiai taip pat. Taigi jei nenorite pirmomis dienomis pasijusti darbe kaip Alisa kreivų veidrodžių karalystėje, dar prieš grįždama paplepėkite su kolegomis, paklausinėkite apie pasikeitimus darbovietėje, galbūt vieną kitą gandą nugirsite. Nors liežuvauti ir negražu, bet šiuo atveju tai tikrai palengvins jūsų grįžimo į darbą procesą – bent jau žinosite, kada galima kalbėti, o kuriomis temomis verčiau prikąsti liežuvį. Nes atmosfera ir kolegų tarpusavio santykiai gali būti iš esmės pasikeitę nuo to laiko, kai jūs išėjote motinystės atostogų.

5. Laikraštis su kava. Likus geram mėnesiui iki grįžimo į darbą pagaliau meskite savo pamėgtus detektyvus ir meilės romanus, o ryte prie kavos panaršykite internetą, paskaitykite laikraščius. Ieškokite jums aktualių, jus dominančių visuomeninių temų, pasidomėkite, kas vyksta pasaulyje. Nors auginant kūdikį sauskelnių kainos pakilimas 1 litu atrodo kur kas reikšmingesnis įvykis, nei naftos kainų šuoliai, vis dėlto grįžus į darbą tikriausiai teks pasikalbėti ir apie globalesnius įvykius. Tad neatsilikite nuo pasaulio, sužinokite, kas vyksta platesniuose vandenyse – taip bus lengviau susigrąžinti profesionalės statusą.

6. Naujos draugės – lobis. Jokiu būdu nenutraukite santykių su savo naujosiomis draugėmis, kurių susiradote tapusi mama. Organizuokite susitikimus savaitgaliais ar po darbo, susiskambinkite telefonu. Manote, kad kai kartu nebestumdote vežimėlių – ir kalbėtis nebėra apie ką? Anaiptol! Jūsų vaikai – puiki tema pokalbiams. O jums pačiai šios bičiulės pravers kai prireiks pasiguosti, kaip nesiseka derinti darbo ir mamos pareigų. Arba drauge pasijuokti iš kuriozinių situacijų, kai grįžusi po atostogų darbe pridarėte liapsusų. Nes bendradarbiams ar juo labiau viršininkui apie tai geriau neatvirauti.

7. Nuotrauka rėmeliuose. Ar išties verta savo mažylio nuotrauka pasipuošti savo darbo stalą? Vienareikšmiškai – TAIP! Bent jau pirmą mėnesį po grįžimo į darbą. Įsigykite gražų rėmelį, įdėkite į jį pačią dailiausią vaikučio nuotrauką ir pasistatykite ant stalo. Jei darbo stalo neturite – įdėkite nuotrauką į voką ir nešiokitės darbo kalendoriuje ar rankinėje. Nepamirškite – visi bendradarbiai jūsų sugrįžusios pirmiausia paklaus apie mažylį. Tad bus išties miela, jei savo trumpą pasakojimą iliustruosite bent viena kokybiška fotografija. 





Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus