• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Vaiko mityba: 15 esminių principų

Autorius: Askwoman.ru
2011-01-05 16:17:00

Vaiko mityba: 15 esminių principų
123rf nuotr.
Kokie pamatai – toks bus ir namas. Ir nors šis posakis visų pirma naudojamas tiesiogine prasme, jį lengva pritaikyti ir žmogaus organizmui. Kai tik kūdikis išvysta pasaulį, jo organizmui būtinas pamatas – maistas, kuris vėliau atsilieps visai jo gyvenimo kokybei. Ir pirmieji žmonės, kurie tuo pamatu pasirūpina – tai vaiko tėvai. Svarbu kad jie žinotų pagrindines vaikų mitybos taisykles ir patys vadovautųsi sveikos mitybos principais. Nes vyresniųjų pavyzdys vaikui geriausiai padeda susiorientuoti jo paties pomėgiuose ir poreikiuose.

1. Kuo įvairiau – tuo geriau

Kad vaikas nestokotų vienų ar kitų maistingųjų medžiagų, jo mityba turi būti įvairi. Valgiaraštyje būtinai turėtų būti ir augalinės, ir gyvulinės kilmės maisto produktų. Iš vienų gaminami patiekalai, kiti paduodami švieži. Taip derinant maistą dingsta būtinybė pirkti produktus, kurie specialiai būtų praturtinti tam tikromis medžiagomis.

2. Vengti monotonijos

Vaikų organizmas greitai prie visko pripranta, todėl kategoriškai nerekomenduojama vaiką pratinti maitintis vienodai. Negalima reikalauti valgyti tik vegetarišką maistą, arba atvirkščiai, ugdyti sąvoką, kad pietūs – tai būtinai kaloringas, sunkus mėsiškas patiekalas. Pienas naudingas, bet jei valgiaraštyje nebus kitų jo produktų, vaikas ims stokoti kai kurių maistingųjų medžiagų, mikroelementų, riebiųjų rūgščių. Kad būtų teisingai ugdomi vaiko skonio pojūčiai, patiekalus duokite mažomis porcijomis. Taip išvengsite vaiko polinkio tik į vieno pobūdžio skonį – pavyzdžiui, sūrų, aštrų ar saldų.

3. Šaltas ir karštas maistas

Stenkitės sudaryti valgiaraštį taip, kad jame nebūtų vien tik karšti arba šalti patiekalai. Mitybos schema turėtų atrodyti maždaug taip:

2 psl.
Puslapis 1 iš 4Kitas


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus