• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Mūsų vaikams reikia pagalbos

Autorius: Inga MARKŪNAITĖ
2008-11-24 00:00:00

Mūsų vaikams reikia pagalbos
"Gamma" nuotr.

Vaikų linija siūlo vaikams pagalbą telefonu ir internetu. Pagrindiniai šios pagalbos principai – tai išklausymas, buvimas šalia vaiko, kai jam reikia palaikymo ir paramos, pagalba randant išeitis iš keblių gyvenimo situacijų. Vaikų linija per metus atsiliepia į maždaug 70 000 vaikų ir paauglių skambučių ir maždaug 2000 vaikų laiškų internetu – o tai sudaro 200 skambučių ir 5–6 laiškus per vieną dieną. Apie vaikų psichologinės pagalbos poreikį, psichologines problemas, dėl kurių vaikai dažniausiai kreipiasi į Vaikų liniją, ir visai nedžiuginančius statistinius duomenis kalbamės su Vaikų linijos psichologe JURGITA SMILTE JASIULIONE.


Palyginti su kitomis Europos Sąjungos šalimis, ar vaikų psichologinės pagalbos poreikis Lietuvoje yra didelis?

Pastarųjų metų statistika rodo, kad pagalbos poreikis yra gerokai didesnis nei tarnybos galimybės į jį atsiliepti. Pavyzdžiui, 2007 m. mėginimų prisiskambinti į Vaikų liniją buvo kiek daugiau nei 3 mln. kartų, o atsilieptų skambučių skaičius – tik 70 tūkst. Tai reiškia, kad šiuo metu pavyksta atsiliepti maždaug į kas 45-tą skambutį.
Tokia pagalba vaikams yra teikiama ir kitose Europos šalyse, tačiau sunku pasakyti, ar pagalbos poreikis yra toks pats, kaip Lietuvoje. Pavyzdžiui, Didžiosios Britanijos Vaikų linija savo veiklą vykdo 11-oje centrų ir kasdien  atsiliepia į 2500 skambučių – tai yra maždaug 50 proc. visų, kurie mėgina prisiskambinti į tarnybą.
 

Dažniausiai dėl kokių psichologinių problemų vaikai kreipiasi į „Vaikų liniją“? Ar šios problemos per dešimtmetį keitėsi?

Dažniausiai į Vaikų liniją vaikai kreipiasi dėl sunkumų, kylančių santykiuose su artimais, svarbiais žmonėmis. 2007 m. skambučių statistika rodo, kad iš visų skambučių, kai vaikai kalbėjo apie tam tikrus jiems aktualius sunkumus, trečdalis (31,7 proc.) buvo apie sunkumus, kylančius bendraujant su bendraamžiais, 13 proc. skambučių buvo kalbama apie sunkumus santykiuose su tėvais. Taip pat nereta tema – bendraamžių patyčios. Apie panašius sunkumus vaikai pasakoja ir kreipdamiesi pagalbos internetu. Pagalbos internetu ypatumas yra tas, kad būtent laiškuose vaikai dažniau pasakoja apie ypač sunkius, krizinius išgyvenimus, mini mintis apie savižudybę – maždaug 10 proc. laiškų vaikai dalinasi mintimis apie savižudybę.

Įdomu tai, kad sunkumai, dėl kurių vaikai kreipiasi į Vaikų linijos konsultantus, praktiškai nesikeičia per tarnybos darbo metus – lyginant skirtingų metų skambučių, laiškų statistinius duomenis, pastebimos tos pačios aktualios temos: sunkumai santykiuose su bendraamžiais ir tėvais, sunkumai mokykloje.

 


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus