• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Paauglių depresija susijusi su miego trukme  1 

Autorius: respublika.lt
2010-01-07 13:00:00

Paauglių depresija susijusi su miego trukme
jupiterimages.com nuotr.
Gulimasis miegoti anksti apsaugo paauglius nuo depresijos ir minčių apie savižudybę, informuoja BBC, remdamasis Niujorke atlikto tyrimo rezultatais.

Iš 15 tūkst. 500 paauglių nuo 12 iki 18 metų amžiaus, tie, kurie miegoti ėjo po vidurnakčio, net 24 proc. buvo labiau linkę į depresiją už tuos, kurie gulėsi prieš 22 valandą.

Mažiau nei penkias valandas miegantys paaugliai buvo net 71 proc. labiau linkę į depresiją nei tie, kurie ilsėjosi mažiausiai 8 valandas, teigiama žurnale "Sleep".

Kolumbijos universiteto Medicinos centro Niujorke specialistai analizavo duomenis apie 15 tūkst. 500 paauglių, kurie buvo tiriami paskutiniame XX amžiaus dešimtmetyje. Vienas iš 15 eksperimente dalyvavusių jaunuolių sirgo depresija.

Vėliau miegoti einantys paaugliai ne tik suserga depresija, bet ir 20 proc. daugiau mąsto apie savižudybę nei tie, kurie gulasi 22 valandą vakaro ar net anksčiau.

Mažiau nei penkias valandas miegantys jaunuoliai net 48 proc. labiau linkę į mintis apie savižudybę nei miegantieji 8 valandas per parą. Tyrimo metu taip pat nustatyta, kad "pakankamai miegantis jaunimas" net 65 proc. mažiau rizikuoja susirgti depresija.

Pastebėta, kad depresija ir mintys apie savižudybę yra būdingesnės mergaitėms, vyresniems paaugliams ir tiems, kurie nejaučia tėvų rūpesčio.

Dauguma paauglių tėvų savo vaikus į lovą varo maždaug 22 valandą vakaro. Ketvirtadalis tėvų leidžia vaikams vakaroti iki vidurnakčio.

Vidutiniškai paaugliai per parą miega po 7 valandas ir 53 minutes. Tokiame amžiuje specialistai rekomenduoja miegoti ne trumpiau nei 9 valandas. 
 


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus
...
2010-01-07 18:47:10
Tai kad čia, manau, yra atvirkščiai - kai dėl ko nors neramu, tada ir miegas sutrinka.