• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai
Eglė Kliukaitė
Gydytoja dietologė
Eglė Kliukaitė
Adresas: Fizinės medicinos ir reabilitacijos centras
Gydytoja dietologė konsultuoja pacientus dėl:
Antsvorio, nutukimo;
Mitybos nepakankamumo;
Sergančius širdies ir kraujagyslių ligomis;
Dislipidemijos koregavimo klausimais (padidintas cholesterolis, trigliceridai);
Sergančius Cukriniu diabetu;
Sergančius inkstų ligomis;
Mitybos korekcija po pilvo chirurginių operacijų;
Vegetarinio maitinimosi;
Suteikiamos sveikų žmonių, vaikų ir paauglių bei nėščiųjų ir žindyvių maitinimosi rekomendacijos.

Gydytoja dietologė kiekvienam pacientui, priklausomai nuo sveikatos būklės, išsamios anamnezės pagalba, bus sudaromas individualus maitinimosi planas, aptariami maitinimosi korekcijos principai, gyvenimo būdo, elgsenos
pokyčiai bei parenkamas tinkamaiusias fizinis aktyvumas.
Agne
Labas vakaras, per 4 mėn. numečiau 12 kg. Šiuo metu svoris nebekrenta net suvalgius tas pačias 1200 kcal, o anksčiau jau krisdavo. Vos kiek daugiau užvalgius labai greit po 2 dienų galiu priaugti labai daug svorio. Šiuo metu antsvorio nebeturiu, iki idealaus svorio pagal KMI liko numesti dar 5 kg ir aš labai to noriu, stengiuosi, bet jau praėjo 4 mėn. nuo to laiko, kai svoris žaibiškai greit auga ir visiškai nekrenta. Nors laikausi to paties 1200 kcal režimo. Mano ūgis 172 cm, svoris 65 kg, 24 m. Labai prašau parekomenduoti, kaip derėtų toliau elgtis? Ačiū.
Eglė Kliukaitė Sveiki, Jūsų svoris jau dabar idealus. Dėl svorio didėjimo priežasties būtina peržiūrėti racioną, taip pat atlikti tam tikrus laboratorinius kraujo tyrimus. Registruokitės gyd. dietologo konsultacijai, kurios metu galima bus aptarti viską individualiai.
Julita
Sveiki, man yra 17 metų, mano ūgis 1,69 m, svoris svyruoja nuo 60 iki 62 kg. Norėčiau svorį sumažinti 5 kg. Kaip tai būtų galima padaryti greitai ir, kad prarasti kg nesugrįžtų su kaupu?
Eglė Kliukaitė Sveiki, jei Jūs norite netekti keleto kilogramų, svorio subalansavimui labai svarbus fizinis aktyvumas ir kilokalorijų bei maistinių medžiagų kiekis per parą. Peržiūrėkite sveikos mitybos rekomendacijas ir jų laikykitės.
STANISLAVA
Sveiki, aš pagimdžiusi vaiką. Prieš tai svėriau 72 kg, o dabar sveriu 85 kg, ūgis 172 cm. Nežinau, ką daryti, kad kristų svoris?
Eglė Kliukaitė Sveiki, po gimdymo svoris ne taip greitai krenta kaip norėtųsi. Be to nepaminėjote ar vaikelį maitinate krūtimi?
Jums būtina sutvarkyti mitybą, bet ne tokiais drastiškais būdais kaip dietomis. Valgykite 4–6 kartus per dieną mažomis porcijomis. Beje, jų dydis kiekvienam individualus, tad geriausia pasikonsultuoti su mitybos specialistu (lemia ūgis, svoris, fizinis aktyvumas, amžius, lytis ir kt.). Rinkitės liesesnius produktus. Valgykite daugiau daržovių, vaisių. Venkite traškučių, riebių padažų, majonezo, miltinių patiekalų, baltos duonos gaminių, saldumynų ir greito maisto – visų „tuščių“ kalorijų. Valgiaraštyje turi būti ir baltymų, ir angliavandenių, ir sveikųjų riebalų. Jeigu nesergate virškinamojo trakto ligomis (opalige ir kt.), daugiau valgykite ląstelienos turinčių produktų – įvairios košės, daržovės, vaisiai. Gerkite daugiau skysčių (per dieną – 1,5–2 l). Fizinis aktyvumas taip pat būtinas jums priimtina forma. Paprastai jaunosios mamos tikrai daug juda, priverčia gyvenimas.
Sunku kažką patarti konkrečiai, nes trūksta daugiau duomenų, bet mitybos pagalba tikrai galima būtų svorį išjudinti.
Indrė
Man 17 metų, ūgis 173 cm, o svoris 52 kg, prieš 1,5 metų sveriau 73 kg, ir visokiomis dietomis svorį numečiau, bet prisidariau problemų: pradėjo slinkti plaukai, dingo mėnesinės, jau neturiu jų kokius 5 mėnesius, dabar valgau viską. Bet gal galėtumėt patarti, kaip sveiku maistu jas susigrąžinti, o ne su tuščiom kalorijom, kaip saldumynais. Labai ačiū už atsakymą.
Eglė Kliukaitė Patarčiau nedelsiant kreiptis į gyd. dietologą. Būtina sureguliuoti individualiai mitybą kuo skubiau!
Diana
Man 12 metų. Svoris 60kg, ūgis 162. Norėčiau nueiti pas dietologa, bet dar manau per anksti. Gal galėčiau susitvarkyti pati. Kiek turėčiau sverti?
Eglė Kliukaitė Sveiki, patarčiau neatidėlioti ir apsilankyti pas gyd. dietologą. Vizito metu galima viską aptarti ir sudaryti individualų mitybos planą, atitinkantį visus tokio amžiaus mitybos poreikius. Sėkmės!
Laura
Laba diena, kadangi atėjo šiltas metų laikas, susirūpinau savo svoriu. Labai sunku susilaikyti nuo traškučių ir saldumynų, gėda, bet tai mano silpnybė, ir jokie riešutai, džiovinti vaisiai to negali pakeisti... Be to, jaučiu, kad ir mano gyvenimo būdas prisideda prie svorio augimo: dažniausiai miegu po 2-4 val. arba nemiegu visai. Priežastis - daug mokausi, nespėju dieną. Prašau, patarkite, kaip galima greitai numesti svorio nuo problemiškiausių mano kūno vietų - šlaunų ir pilvo. Turėkit omeny, kad neturiu valios ir kantrybės, mažai valgyti ir atsisalyti saldumynų:( Mano ūgis 170 cm, o svoris prieš kokį pusmetį buvo apie 50 kg, dabar bijau svertis. Nors KMI ir atrodo normalus, bet kaip jau minėjau - atrodo, kad visas svoris nueina į apatines kūno dalis:( Labai laukiu, ir ačiū, už atsakymą.
Eglė Kliukaitė Sveiki, lieknėjant norisi, kad tikslas būtų ne trumpalaikis, ne paplūdymio sezonui. Norisi, kad žmogus turėtų gaires, kurių galėtų laikytis visą gyvenimą. Reikia siekti, kad maistas netaptų priešas, kančia arba būdas save paguosti, o gal ir nubausti. Gyd. dietologai padeda įrodyti, kad nereikia laikytis dietų, tiesiog tinkamas valgymasis fizinis aktyvumas turi tapti gyvenimo dalimi. Registruokitės gyd. dietologo konsultacijai ir viską galima bus konkrečiai bei išsamiai aptarti.
Irena
Laba diena, turiu antsvorio. Ūgis 164, sveriu 90 kg, 2-tipo cukrinis diabetas. Užsisakiau dietą pagal kraujo grupę 0(1) teigiamas ir toje dietoje yra daug angliavandenių (obuolių, bananų, jogurtų). Patarkite gal kur galima užsisakyti valgiaraštį pagal kraujo grupę ir dėl cukrinio diabeto.
Eglė Kliukaitė Laba diena, registruokitės gyd. dietologo konsultacijai ir Jums bus sudarytas individualus mitybos planas atsižvelgiant į Jūsų sveikatos būklę. Nepatarčiau sergant 2 tipo cukriniu diabetu savarankiškai eksperimentuoti su mityba, nes tai gali pakenkti Jūsų sveikatai.
Raimonda
Sveiki, man 25 metai, ūgis 1,80, svoris 76 kg. Kiek rekomenduotumėt man numest, kad svoris būtų idealus? Kokia kaina būtų valgiaraščio sudarymo?
Eglė Kliukaitė Sveiki, Jūsų KMI = 23,4, tai normali kūno masė. Ideali kūno masė būtų apie 70 kg., tad Jums reikėtų netekti 6 kg.
Pirminis vizitas pas gyd. dietologą (gyd. dietologo k-ja, individualaus mitybos plano sudarymas ir kūno sudėties tyrimas) kainuoja apie 240 Lt.
Danutė
1. Ką geriausiai valgyti ar gerti vieną organizmo iškrovos dieną?
2. Man 52 metai, ūgis 168, svoris 70 kg - noriu numesti 8 kg, patarkite dienos meniu, kas labiausia tiktų tokio amžiaus moteriai.
Eglė Kliukaitė Iškrovos dienos metu pasirinkite vienos rūšies maisto produktus – daržoves, vaisius, grūdų ar pieno produktus. Ką konkrečiai pasirinkti – Jums spręsti, nes vieniems labiau patinka daržovių, kitiems vaisių iškrovos diena.

Tai labai individualu. Pvz.,: pusryčiams galėtų būti - avižinių dribsnių košė su pienu 1%; pietums - paukštienos filė su troškintomis daržovėmis; vakarienei – lengva sriuba, daržovių salotos su duona ir užkandžiams – vaisiai.
Rima
Laba diena, manau tikrai susigadinau savo medžiagų apykaitą, per nuolatines mažo koloringumo dietas, iškrovas, buvo laikas kai dar naudojau laisvinamuosius... Dabar jau jų nevartoju, bandau valgyt sveiką maistą, bet labai mažais kiekiais. Dienos koloringumas siekia 700-1200, sportuoju 4 kartus per savaitę po valandą sporto klube, daug kardio bei stangrinimųjų pratimų, geriu vandens apie 1,5-2 l per dieną, paskutiniu metu (jau 3 mėn.) niekaip negaliu numesti nei poros kilogramų, nors galiu visą savaitę save kankinti ir su mažiau nei 1000 kcal per dieną. Kaip man atstatyti bent kiek apykaitą? Paniškai bijau priaugti svorio, nes ir taip per žiemą jau keli kg prisidėjo, daugiau jau būtų „super nekas“. Ko gero ir amžius daro savo, man 36 metai. Patarkit, gal yra kokie vaistai, kad atstatyčiau nors kiek, kad galėčiau valgyt bent po 1200 kcal per dieną ir svoris neaugtų. Dėkoju.
Eglė Kliukaitė Laba diena, medžiagų apykaitos greitis – paveldimas, todėl vieni turi greitą, kiti lėtą medžiagų apykaitą, o taip pat tai priklauso nuo lyties, kūno sudėjimo, amžiaus, fizinio aktyvumo. Deja, su amžiumi (nuo 30 m. amž.) medžiagų apykaita lėtėja, tai įtakoja mažėjanti raumenų masė ir mažėjantis kalorijų deginimo greitis. Tačiau taisyklingai maitinantis ir pasirinkus tinkamą gyvenimo būdą, medžiagų apykaitą galima koreguoti. Būtina valgyti reguliariai (tinkamom porcijom individualiai) 4-6 kartus per dieną. Rinktis skaidulomis turtingą maistą (grūdiniai produktai, vaisiai,daržovės), atsisakyti saldumynų, keptų, riebių patiekalų, pusfabrikačių, išgerti pakankamai vandens (1,5-2 L/d). Užsiregistruokite gyd. dietologo konsultacijai, kurios metu viską galima būtų aptarti smulkiau.
Giedrė
Laba diena, labai reikia patarimo, pasigimdžiau prieš 10 mėn. vaikelį ir priaugau labai daug svorio. Mano ūgis 175 cm, o svoris 95 kg. Nebežinau ko ir griebtis?
Eglė Kliukaitė Sveiki, Jūsų KMI = 31 - tai I laipsnio nutukimas! Būtina kreiptis į gyd. dietologą dėl individualaus mitybos plano sudarymo.
Gabrielė
Laba diena, mano ūgis kažkur 172 cm, o svoris – 70 kg. Man 16 metų, jaučiuosi negerai, norėčiau numesti 10 kg. Sportuoju kiek leidžia galimybės ir maistą prisižiūriu. Gal patartumėte, ką dar galėčiau padaryti?
Eglė Kliukaitė Sveiki, Jūsų amžiuje KMI nėra skaičiuojamas. Fizinė raida nustatoma taikant procentilinį metodą – svorio ir ūgio procentilinės diagramos. Jei sakote, jog viską darote, bet svoris vis dar toks išlieka, būtų gerai kreiptis į šeimos gydytoją, kuris galėtų paskirti laboratorinius kraujo tyrimus ir galbūt skirtų kitų specialistų konsultacijas. Taip galima būtų išsiaiškinti ir kitas per didelio svorio priežastis.
Giedre
Sveiki, aš labai nepatenkinta savo svoriu. Mano ūgis 1,74 m, o sveriu 71 kg. Gal galėtumėt patarti, kaip sveikai laikytis dietos ir atsikratyti nereikalingų kilogramų?
Eglė Kliukaitė Labai sunku ką konkrečiai parekomenduoti, nematant žmogaus ir nežinant daugiau informacijos. Svorio tikrai galima netekti ir kas svarbiausia jo netekti palengva, sveikai. Svarbu prisilaikyti bendrų sveikos mitybos taisyklių – t.y. valgyti nedidelėmis porcijomis, laikytis valgymo rėžimo – trys pagrindiniai valgymai ir galimi porą užkandžių tarp jų, atsisakyti viso riebaluose ruošto maisto, riebių maisto produktų, riboti cukrų ir druską maiste, valgyti kuo daugiau vaisių, daržovių, įvairių kruopų ir rupaus malimo miltų gaminių, išgerti per parą nuo 1,5-2 litro geriau negazuoto vandens ar nesaldintos arbatos.
luka
Laba diena, mano ūgis 156 cm, svoris 52 kg, man 24 metai. Kaip galėčiau atsikratyti riebaliukų nuo pilvuko ir šonų? Šiaip pagal paskaičiavimus yra normalus svoris, bet norėčiau numesti 5-4 kg iki idealaus svorio. Ačiū.
Eglė Kliukaitė Nėra kažkokių atskirų mitybos rekomendacijų probleminėms kūno vietoms, šiuo atveju pilvui ir šonams. Manau, jog sportas Jūsų atveju būtų tinkamiausias būdas netekti pageidaujamų kilogramų. Sėkmės.
Ruslanas
Mano ūgis 1,81 m, o sveriu 105 kg. Dėl svorio problemų neturiu, bet norėčiau numest pilvuką – kaip tai padaryt? Dirbu vairuotoju.
Eglė Kliukaitė Jūsų KMI = 32, tai I laipsnio nutukimas. Kadangi darbas sėdimas ir greičiausiai fizinis aktyvumas minimalus arba jo galima sakyti visiškai nėra, tokiu atveju lieka tik koreguoti mitybą. Būtų gerai kreiptis į gyd. dietologą, kuris sudėliotų Jums mitybos planą, kuriame būtų tinkamas kilokalorijų ir kitų svarbių maistinių medžiagų kiekis būtinas svoriui koreguoti.
12 3

Klausti specialisto:

Vardas*
El. paštas
Klausimas*
* žymi privalomus laukus
Rūbų pirkimas internetu