• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai
Eglė Kliukaitė
Gydytoja dietologė
Eglė Kliukaitė
Adresas: Fizinės medicinos ir reabilitacijos centras
Gydytoja dietologė konsultuoja pacientus dėl:
Antsvorio, nutukimo;
Mitybos nepakankamumo;
Sergančius širdies ir kraujagyslių ligomis;
Dislipidemijos koregavimo klausimais (padidintas cholesterolis, trigliceridai);
Sergančius Cukriniu diabetu;
Sergančius inkstų ligomis;
Mitybos korekcija po pilvo chirurginių operacijų;
Vegetarinio maitinimosi;
Suteikiamos sveikų žmonių, vaikų ir paauglių bei nėščiųjų ir žindyvių maitinimosi rekomendacijos.

Gydytoja dietologė kiekvienam pacientui, priklausomai nuo sveikatos būklės, išsamios anamnezės pagalba, bus sudaromas individualus maitinimosi planas, aptariami maitinimosi korekcijos principai, gyvenimo būdo, elgsenos
pokyčiai bei parenkamas tinkamaiusias fizinis aktyvumas.
ruta
Man 23 metai, sveriu 70 kg, ūgis 170 cm. Kiek man reikėtų sunaudoti kalorijų, kad svoris kristų? Ir kiek, kad laikytųsi toks pat, bet neaugtų? Niekur nerandu tikslios info – visur skirtingai rašo. Ačiū.
Eglė Kliukaitė Sveiki, Jums reikėtų suvartoti (be fizinio aktyvumo) apie 1400 kcal/d. O taip pat kilokalorijų kiekis per parą priklauso ir nuo fizinio aktyvumo, tad neaišku koks jis yra Jūsų atveju.
Ernestina
Sveiki man 20. Mano ūgis 172 cm ir per 2 metus priaugau 20 kg, nors gyvenu kaip gyvenau, neatrodo kad kas būtų pasikeitę gyvenime, ir nepasakyčiau, kad daug valgau: na tik tiek kad valgau tik kelis kartus ir dažniau vakare, nes dieną neturiu kada. Tai va dabar sveriu 90 kg - tai yra jau nutukimo riba. Ėjau pas gydytoją, tyriausi skydliaukę, bet viskas tvarkoje. Tai vienintelis man patarimas buvo valgyt 4 kartus ir skaičiuot kalorijas. Tikrai neprisiruošiu skaičiuot kalorijų, nes tai tikrai sunku. Gal kokia efektyvią dietą galite patarti, ar kažkokių vaistų sureguliuoti žarnyno veiklą?
Eglė Kliukaitė Kreipkitės į gyd. dietologą ir Jums pačiai kilokalorijų tikrai nereikės skaičiuoti, tik reikės nepamiršti valgyti! Jūsų KMI = 30 ir tai I laipsnio nutukimas, neeksperimentuokite su „populiariosiomis dietomis“, kurios Jums naudos ir ypač ilgam, tikrai neduos.
Violeta
Sveiki, esu 19-metė, ūgis 1,68 m, svoris 60 kg. Vyksta tokie dalykai, kad dažnai pagalvoju, kad nuo rytojaus laikysiuos dietos, todėl tą pačią dieną persivalgau. Ir taip vyksta dažnai, kai susinervinu ir valgau... Ar tai liga, o gal jos pradžia?
Eglė Kliukaitė Sveiki, jūsų KMI = 21 , tai normali kūno masė!!! Jokios dietos laikytis tikrai nereikia. Žinoma, jei norite, kad būtų pačiai ramiau galite kreiptis į specialistus konsultacijoms – gyd. dietologas, psichologas, kurie patartų kaip elgtis esant stresinei situacijai. Sėkmės.
virginija
Laba diena, norėčiau sužinoti, kaip man numesti svorio. Esu 33 m, ūgis 1,60 m, o svoris 67 kg. Ačiū už atsakymą.
Eglė Kliukaitė Jūsų KMI = 26, tai antsvoris. Sveikai svorio galite netekti sureguliavus mitybą, svarbu apskaičiuoti tinkamą kilokalorijų kiekį per parą - tai svarbu, jei norite netekti svorio, nes tiek per mažas, o ir per didelis kilokalorių kiekis gali įtakoti svorio augimą. Būtina įtraukti, bent minimalų fizinį aktyvumą, be to pakoreguoti su valgymu susijusius įpročius bei elgseną. Jei būtų galimybė, apsilankykite pas gyd. dietologą, kuris Jums konkrečiai sudarys mitybos planą, kurio pagalba tikrai galėsite atsikratyti antsvorio.
Ingrida
Sveiki, mano ūgis 1,55 m, o svoris 55 kg. Norėčiau numesti kokius 10 kg. Gal galėtumėte patarti kaip? :)
Eglė Kliukaitė Ar Jūs tikrai norite netekti net 10 kg? Jūsų KMI = 22,9. Jūsų svoris normalus. Maitinkitės pagal sveikos mitybos rekomendacijas ir nepamirškite fizinio aktyvumo.
Živilė
Laba diena, norėčiau paklausti, kokiu būdu numesti dar svorio, jei jis nebekrenta? Per 1,5 mėn. numečiau 7 kg, bet dabar sustojo ir nebekrenta jau 2 savaitės (ūgis 174 cm, šiuo metu svoris 75 kg). Numečiau daugiau mankštindamasi ir daug mažiau valgydama, bei atsisakiau mėsos ir pieno produktų. Ką dar galėčiau daryti? Ačiū.
Eglė Kliukaitė Reikėtų apskaičiuoti kiek dabar suvartojate kilokalorijų per parą, gal būt svoris dėl to jau nebekrenta? Taip pat galėtumėte įtraukti iškrovos dienas, kurių metu valgytumėte tik vienos rūšies maistą pvz., tik daržoves ar vaisius (apie 800 kcal/d.). Pirmus du mėnesius iškrovos dieną darykite kartą per savaitę, vėliau per mėnesį – du kartus, taip pat šią dieną nepamirškite išgerkite pakankamai skysčių.
Aurelija
Laba diena, aš norėčiau sužinoti, ar įmanoma kaip nors truputį numesti svorio, nes sau nelabai patinku. Man 21m., ūgis 163 cm, svoris 63 kg. Aš dirbu, darbas yra stovimas, ne visada įmanoma vartoti daug vandens (1,5 l per parą) ir mityba nėra labai sureguliuota dėl darbo. Mano giminėje yra paveldimas nutukimas, gal galite padėti?
Eglė Kliukaitė Būtina sureguliuoti valgymo ritmą, maitinkitės 4-5 k/d. Jūsų KMI = 23,7, tai normali kūno masė, tačiau pajudėti mėgiama forma – būtina. Reikia laikytis pagrindinių sveikos mitybos principų, valgyti kuo įvairesnį maistą - grūdinių, pieno produktų, vaisių, daržovių, paukštieną, žuvį, riešutus, džiovintus vaisius ir kt. Išgerti per parą apie 2 l skysčių - vanduo, nesaldinta arbata.
Bri
Sveiki, esu 16 metų mergina. Būdama 13-os svėriau 60 kg, 170 cm ūgio , tada sugalvojau numest ir svėriau 14-15 metų 45 kg 172 cm ūgio. Dingo mėnesinės, ginekologė išrašė hormonus, pati išsigandau galimybės būti nevaisinga ir ėmiau ėsti kaip paršas, kol pasiekiau 55 kg. Bet organizmas patyrė psichologinį badą ir dabar aš sveriu jau 68 kg, bet ėdu kaip paršas ir nieko negaliu sau padaryti... Mano vakarienė gali būti tokia: keturi karbonadai (po 200 g mėsos), du pakeliai ryžių, duonos kepalas (800 g) ir desertui visa keptuvė pyrago. Man labai reikia pagalbos, nes tai nėra normalu. Į kokį gydytoją specialistą siūlote man kreiptis ir kaip man reikėtų kapstytis iš šito?
Eglė Kliukaitė Su šia Jūsų problema rekomenduočiau kreiptis į “Valgymų sutrikimų centrą”, Vilniuje. Šiame centre dirba kvalifikuotų specialistų pagalba, nedelskite, problema iš ties rimta.
Viktorija
Laba diena, skaičiuoju kalorijas ir nesuprantu, kaip reikia skaičiuoti sudėtinio maisto, tarkim košė su daržovėm: sausi grikiai turi 354 kalorijas šimte gramų, o kai išverda jie gi išsipučia, tai kaip skaičiuoti jau išvirusių grikių kalorijas? Arba namuose gaminam sūrį, susiskaičiuojam visas kalorijas, kurias įdedam į sudėtines dalis, tačiau kai jis išverda, ar tos kalorijos kažkaip pasikeičia?
Eglė Kliukaitė Produktų, patiekalų svorio, energetinės vertės kitimui didžiausią įtaką turi kulinarinio proceso temperatūra, šiluminio apdorojimo trukmė, maisto medžiagų tarpusavio sąveika. Tad iš tiesų energetinė produkto vertė skiriasi dar neparuošto ir pagaminto. Paprastai sausų kruopų kiekis jas išvirus padidėja, pvz., apie 30g sausų = apie 100g virtų, nes sugeria vandenį, o pvz., mėsa – netenka vandens ir svoris mažėja.
Renata
Sveiki, paskutiniu metu vargina svorio padidėjimas. Tyriausi skydliaukę, truputėlį padidėjusi, bet svoriui įtakos nedaro. Norėčiau sulaukti patarimo, mano ūgis 1,58 m, svoris 74 kg, man 44 metai.
Eglė Kliukaitė Jūsų KMI – 29,7, tai antsvoris. Būtina sureguliuoti valgymo rėžimą. Per dieną turėtų būti trys pagrindiniai valgymai ir papildomai galimi užkandžiai, kurie valgomi, jei tarpas tarp pagrindinių valgymų >4-5 valandos. Rinkitės maistingą, įvairų, daugiau augalinės nei gyvūninės kilmės maistą. Kelis kartus per dieną valgykite duonos, kruopų, makaronų ar bulvių taip pat įvairių, dažniau šviežių vaisių ir daržovių (bent 400 g/d). Mažinkite riebalų, ypač gyvūninių vartojimą. Riebią mėsą ir mėsos produktus pakeiskite liesa mėsa, paukštiena, žuvimi, ankštinėmis daržovėmis. Vartokite liesą pieną ir liesus pieno produktus (rūgpienį, kefyrą, jogurtą, varškę, sūrį). Rinkitės maisto produktus, turinčius mažiau cukraus, saikingai saldumynus. Valgykite nesūrų, virtą, troškintą ar keptą orkaitėje maistą. Per parą patartina išgerti nuo 1,5-2 L negazuotų skysčių. Per dieną bent po valandą skirkite fiziniam aktyvumui, pasirinkite sau priimtiną formą.
Renata
Laba diena, gydytoja Egle, rašo Renata iš Kauno. Turiu problemų su svoriu: esu 43m, ūgis 1,58 m, svoris 74 kg. Paskutiniu metu niekaip negaliu sureguliuoti, niekaip nekrenta. Tyriausi skydliaukę, labai nežymiai padidėjusi, ir gydytoja pasakė, kad tai ne skydliaukės problema. Norėčiau sulaukti konsultacijos dėl svorio reguliavimo. Iš anksto dėkoju.
Eglė Kliukaitė Sveiki, Jūsų KMI = 29,7 – tai antsvoris. Kiekvienas esame individualūs, todėl registruokitės gyd. Dietologo konsultacijai, tuomet galima būtų konkrečiai pritaikyti Jums svorio korekcijos planą. Tačiau bent pradžiai norėdama netekti svorio, turėtumėte prisilaikyti bendrų sveikos mitybos taisyklių: valgyti nedidelėmis porcijomis, laikytis valgymo rėžimo – trys pagrindiniai valgymai ir galimi porą užkandžių tarp jų, atsisakyti riebaluose ruošto maisto, riebių maisto produktų, riboti cukrų ir druską maiste, valgyti kuo daugiau vaisių, daržovių, įvairių kruopų ir rupaus malimo miltų gaminių, išgerti per parą nuo 1,5-2 litro geriau negazuoto vandens ar nesaldintos arbatos.
AM'LIV
Sveiki :) Mano labai greita medžiagų apykaita. Matinuosi nelabai reguliariai, dažnai net nesveikai. Svoris neauga. Galvojau, kad problemos su skydliauke, bet gydytojai sakė, kad skydliaukė sveikiausia. Mano ūgis 1.69, svoris 47-48. KMI tikrai per mažas. Pati sau negraži jau atrodau veidrodyje. Niekad jokių dietų nesilaikiau ir net nenoriu jų laikytis. Noriu priaugti svorio, tik nežinau kaip? Ką patartumėt? Valgau viską, išskyrus grikius, o skrandis pajėgesnis virškinti virtą maistą nei keptą.
Eglė Kliukaitė Jūsų KMI 16 – tai mitybos nepakankamumas! (KMI turėtų būti ne mažiau 18,5). Viena iš rimtų priežasčių dėl ko svoris yra per mažas, gali būti valgymo sutrikimai – Nervinė anoreksija. Patarčiau nieko nelaukiant kreiptis į valgymo sutrikimų centrą Vilniuje www.valgymosutrikimai.lt, ten Jus apžiūrės specialistai.
Edita
Sveiki, norėčiau paklausti, kaip galėčiau priaugti svorio? Man yra 19metų, ūgis apytiksliai 1,56 m, o sveriu 43 kg. Daugiausiai esu svėrusi 45 kg. Atrodo, valgau viską ir gana nemažai, išskyrus nesveika maistą. Taip pat, kartą į savaitę sportuoju, mėgstu judėti. Gal galėtumėt pasakyti, kas galėtų padėti priaugti svorio? Ir kur gali slypėti problema, kodėl svoris neauga?
Eglė Kliukaitė Jūsų KMI 17,6 – tai mitybos nepakankamumas (KMI turėtų būti ne mažiau 18,5). Per mažo svorio priežasčių gali būti daug, tačiau pirmiausiai siūlyčiau užsirašyti ko ir kiek per dieną suvalgote. Su maistu turėtumėte gauti apie 2500 kcal. Patarčiau kreiptis į valgymo sutrikimų centrą Vilniuje www.valgymosutrikimai.lt, ten Jus apžiūrės specialistai.
Sandra
Laba diena, norėčiau paklausti, kaip numesti svorio būnant namie su dviem vaikučiais (vienam 4metukai, kitam tik 2mėnesiai). Turiu namie treniruoklį dviratį. Ką patartumėt lengviau? Ačiū, lauksiu jūsų atsakymo.
Eglė Kliukaitė Reikėtų peržiūrėti Jūsų racioną, svarbus kilokalorijų poreikis, atsižvelgiant į tai ar dar maitinate motinos pienu savo kūdikėlį. Valgykite reguliariai – pusryčiai, pietūs, vakarienė bei 2-3 užkandžiai. Nekartokite klaidos, kurią dažnai daro mamos, suvalgydamos vaikams skirto maisto likučius. Fizinis aktyvumas taip pat svarbus, bet kol kas, manau, užtektų kasdien 2 val. spartesnio vaikščiojimo gryname ore su vežimėliu.
jurgita
Sveiki, turiu šiokį tokį klausimėlį. Man 22 m., esu 1,70 m, sveriu 74 kg. Nežinau, kaip numesti apie 8 kg, gal ką patarsit?
Eglė Kliukaitė Jūsų KMI 25,6 - tai antsvoris. Registruokitės gyd. Dietologo konsultacijai, nes svoris turėtų kristi palengva, sureguliavus mitybą ir parinkus optimalų fizinį aktyvumą.
1 23

Klausti specialisto:

Vardas*
El. paštas
Klausimas*
* žymi privalomus laukus