• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

5 japoniški akcentai jūsų dietai

Autorius: Alice Gordenker, Dailyspark.com
2010-04-01 13:31:00

5 japoniški akcentai jūsų dietai
Jupiterimages nuotr.
Japonai laikomi viena sveikiausių tautų pasaulyje. Be to, jų mitybos tradicijos daugeliui Tekančios saulės šalies gyventojų leidžia išlaikyti puikią figūrą, energiją ir darbingumą. Kurie šios mitybos ypatumai praverstų ir jums?

Japoniška paslaptis Nr. 1: Suvalgyk 30 skirtingų produktų per dieną

Japonijoje įprasta mitybos rekomendacija – suvalgyti po 30 skirtingų produktų per dieną. Tai neabejotinai naudinga; tokia maisto įvairovė leidžia maksimaliai užtikrinti maistingųjų medžiagų balansą mityboje, gauti beveik visų reikiamų vitaminų ir mineralinių medžiagų. Jei jūs prijaučiate japoniškam maisto patiekimo būdui – daug patiekalų mažutėmis porcijomis, - šio principo laikytis visai paprasta.

Tipiškai japoniški pietūs namuose galėtų būti nedidelis kiekis baltymų, pvz. vištienos terijaki gabalėliai ar ant grotelių kepta žuvis, 2-3 rūšių daržovių garnyras, daržovių gabalėliai iš sezoninių daržovių, ryžių dubuo ir sriuba su keletu gabalėlių tofu, vienu ar dviem moliuskais, trupučiu laiškinių svogūnų.

Standartiniame vakarietiškame valgiaraštyje sudėtinga suskaičiuoti 30 skirtingų patiekalų kasdien. Pavyzdžiui, bandelė pusryčiams, kumpio ir sūrio sumuštinis su daržovėmis pietums, mėsos kepsnys, bulvės ir brokoliai pietums – štai ir 9 patiekalai, prie kurių dar ką nors pridėti būtų sudėtinga. Kad vis dėlto papildytumėte šį sąrašą, pasistenkite kasdien suvalgyti pjaustytų daržovių gabalėlių šalia kiekvieno patiekalo.

Japoniška paslaptis Nr. 2: Viskas turi atrodyti gražiai

Maistas, kuris atrodo gražiai, teikia daugiau pasitenkinimo. O japonai garsėja savo gebėjimu iš maisto produktų kurti tikrus meno šedevrus. Tai viena priežasčių, kodėl japonai retai kada persivalgo. Jie laikosi taisyklės niekada neužpildyti viso lėkštės ploto. Geriau palikti daug tuščios erdvės joje, kad lėkštės forma papildytų maistą ir atskleistų jo grožį. Be to, labai svarbu maistą išdėlioti taip, kad jis nebūtų plokščias. Tai suteikia gilumo pojūtį, produktai atrodo patrauklesni. Svarbu panaudoti ir keletą spalvų – tai suteikia energijos tiek žiūrint į maistą, tiek jį vartojant.

2 psl.
Puslapis 1 iš 3Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus