• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

7 sveikos dietos įpročiai

Autorius: parengė L.Mureikaitė
2011-10-06 10:23:00

7 sveikos dietos įpročiai
Freedigitalphotos nuotr.
Kada dieta tampa nebe savęs kankinimu, o sveiko gyvenimo būdo pagrindu? Ar visos dietos verčia kęsti nuolatinį alkį? Kodėl yra tiek daug lieknų moterų, kurios nesilaiko jokios dietos? Kaip joms pavyksta nepriaugti svorio?

Mitybos specialistai pastebėjo, kad daugelis lieknų moterų, pačios to nežinodamos, laikosi keleto sveikos mitybos principų. Štai 6 įpročiai, kurie padeda joms išlikti lieknoms ir tuo pačiu nealinti savęs varginančiomis dietomis.

1.    Valgyti tik tiek, kiek reikia, ir tik tada, kai esi alkana

Moterys, nesiskundžiančios viršsvoriu, paprastai valgo tik tada, kai to tikrai nori, ir gyvena aktyvų gyvenimą. Tai visai nereiškia, kad kasdien lieja devynis prakaitus sporto salėje. Daugeliui jų užtenka dažniau pasivaikščioti, pajudėti, retkarčiais pasimankštinti. Galima pamėginti savo apetito lygį įsivaizduoti kaip skalę nuo 1 (alkana) iki 10 (soti). Rekomenduojama valgyti tada, kai alkis įvertinamas maždaug 2-3 balais, ir baigti valgyti vos jį numalšinus (apie 7 balai), tada sotumo jausmas smegenis pasieks po keliolikos minučių.

2.    Vietoje sviesto – alyvuogių aliejus

Nors šių dviejų produktų kaloringumas labai panašus, taisyklingai besimaitinančios moterys greitai atsirenka, kas joms geriau. Alyvuogių aliejus turi daug maistingųjų medžiagų. Sviestas – tai cholesterolio kiekį kraujyje didinantys riebalai, be jokios didesnės naudos sveikatai. O margarine apstu perdirbtų riebalų, kurie yra kenksmingi sveikatai. Nederėtų pamiršti, kad margarino gausu daugelyje kepinių: bandelėse, sausainukuose, krekeriuose.

3.    Užkąsti prieš miega

Jei nevalgyti po 18 valandos tau – sunkoka, vadovaukis sveiku protu: valgyk, bet rinkis tik lengvus, tavo sveikatai naudingus užkandžius. Dubenėlis vaisių salotų, keli šaukštai varškės ar jogurto, riekelė sūrio leis į sapnų karalystę pasinerti neurzgiančiu iš alkio pilvu, o ryte prabusti neapsunkusiai.

2 psl.
Puslapis 1 iš 2Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus