• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Angliavandeniai ir lieknėjimas

2008-04-07 00:00:00

Angliavandeniai ir lieknėjimas

Užkietėję smaližiai rizikuoja priaugti papildomų kilogramų, tačiau angliavandeniai nėra mirtinas lieknos figūros priešas. Visiškai juos išbraukti iš savo valgiaraščio tikrai nevertėtų, nes būtent angliavandeniai yra geriausias organizmo energijos šaltinis.

Subalansuotoje mityboje angliavandeniai turėtų sudaryti apie 55% visų maistingųjų medžiagų.

Angliavandeniai skirstomi į paprastuosius ir kompleksinius.

Paprastieji – tai saldžiosios medžiagos (cukrus ir gliukozė). Nors patys savaime jie nėra kaloringesni už kitus, visgi patariama paprastųjų angliavandenių daug nevartoti, nes iš jų organizmas negauna jokios naudos, išskyrus kalorijas. Taigi, kad nevartotume tuščių kalorijų, geriau savo mitybos racioną papildykime kompleksiniais angliavandeniais.

Kompleksiniai angliavandeniai – tai įvairūs krakmolai, kurių gana daug yra miltuose, ankštiniuose augaluose, kruopose, krakmolingose daržovėse. Jie suteikia energijos organizmui, o valgydami daržovių ir grūdinių produktų su angliavandeniais, gauname daug naudingų vitaminų ir medžiagų.

Kompleksiniams angliavandeniams priskiriamos ir maistinės skaidulos. Maistinės skaidulos - tai nevirškinamos augalinių produktų medžiagos. Jos yra labai vertingos mūsų organizmui ir sveikatai, nes turi daug B grupės vitaminų, gerina kraujagyslių būklę, saugo virškinimo sistemą nuo įvairių ligų ir, svarbiausia, "neina į kūną", nes organizmas jų nepaverčia kalorijomis. Maistinės skaidulos padeda lieknėti. Didindamos suvalgomo maisto tūrį, jos padeda greičiau patirtį sotumo jausmą, nedidindamos suvartojamų kalorijų kiekio. Be to, greitindamos virškinimo sistemos veiklą, greičiau pašalina iš organizmo įvairias medžiagas.

Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus