• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Blogas maistas: ar labai blogai?

Autorius: parengė Laura M.
2011-01-12 09:09:00

Blogas maistas: ar labai blogai?
InspireStock nuotr.
Daugelis skanių dalykų per ilgai buvo laikomi blogais.Laimė, mokslininkai grąžina mus prie skanesnių kąsnelių: pasirodo, „blogas“ maistas dažnai teigiamai veikia tavo sveikatą. Kaip ir kodėl?

Šokoladas. Šokoladas yra laikomas afrodiziaku, nes į jo sudėtį įeina l-argininas, pagrindinė „Viagros“ sudedamoji dalis. Jis gali apsaugoti nuo širdies ligų, suskystinti kraują ir sumažinti cholesterolio kiekį. Šokoladas taip pat turi ir kitos medžiagos – teobromino, gydančio kosulį. Harvardo universiteto mokslininkai eksperimentais įrodė, kad jei valgysi šokoladą bent 3 kartus per mėnesį, gyvensi net metus ilgiau, nei tie, kurie šokoladu nesmaližauja.

•    Taip: Valgyk juodąjį šokoladą. Jame yra ne mažiau nei 70 proc. kakavos, o kaip tik ji ir yra sveikiausia šokolado sudėtinė dalis.

•    Ne: Atsisakyk pigaus nekokybiško šokolado. Visų pirma, pastarajame yra daug palmių aliejaus, kuriame gausu cholesterolio. Antra, pigiame šokolade yra kur kas mažiau kakavos ir daug daugiau cukraus.

Kofeinas. Puodelis kavos prieš treniruotę padeda sudeginti daugiau kalorijų. Kofeinas yra stimuliuojanti medžiaga, jis pakelia metabolizmą, skatina mankštintis intensyviau ir taip sudeginti daugiau kalorijų. Tačiau jei prieš sportuodama gersi kavos, suvartok daugiau skysčių, nes kava skatina skysčių išsiskyrimą ir organizmas netenka daugiau drėgmės. Kofeinas taip pat sumažina diabeto riziką ir saugo nuo vidurių užkietėjimo.

•    Taip: Gerk juodą kavą, nes ji turi mažiau kalorijų.

•    Ne: Venk kalorijų bombos – kavos su šokoladu ir grietinėle.

Riebalai. Riebalai – tikrai geras dalykas. Tai – ląstelių statybinė medžiaga. Visiškai atsisakyti riebalų ir cholesterolio – ne pati geriausia idėja. Daugelis ekspertų mano, kad „gerieji“ riebalai gaunami tik iš riešutų, alyvų aliejaus ir žuvies. Tačiau pasak naujausių mokslinių tyrimų, būtent jautienos ir avienos riebaluose yra medžiagų, sumažinančių vėžio ir širdies ligų riziką.

•    Taip: Daržovių salotoms nepašykštėk alyvų aliejaus.

•    Ne: Vis dėlto nepersistenk ir nepiktnaudžiauk riebalais, juolab su saldumynais.

Raudona mėsa. Raudona mėsa išgyvena savo renesansą. Viena priežasčių – be jos sunku gauti pakankamą organizmui reikalingos geležies, baltymų ir cinko kiekį. Menstruacijų metu moterys yra linkusios į mažakraujystę. Jos simptomai – nuovargis, svaigulys, pasunkėjęs kvėpavimas. Geležies dažnai trūksta ir vegetarams, nes pagrindinis geležies šaltinis – raudona mėsa.

•    Taip: Valgyk daug daržovių. Taip, raudona mėsa – pagrindinis geležies šaltinis, bet daržovės tau taip pat labai reikalingos.

•    Ne: Per daug raudonos mėsos padidina osteoporozės riziką. Todėl nevalgyk jos kasdien, keleto kartų per savaitę tikrai užteks.

Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus