• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Daržovių dieta

Autorius: ieva.lt
2009-06-12 16:26:00

Daržovių dieta
Jupiterimages nuotr.
Daržovės yra gerai – nesvarbu, ar dieta, ar ne, jas valgyti visada sveika. Kadangi lietuviai yra mėsėdžiai, visai nepakenktų jeigu ne „pasėdėti kelias dienas ant dietos“, tai bent įtraukti į savo kasdienį racioną gerą porciją daržovių. Pavyzdžiui, vakare, grįžus po darbo, ir įsisukus gaminti vakarienę.


Daržovių dieta gana įvairi, joje daug vitaminų, maisto medžiagų, ląstelienos. Laikantis daržovių dietos nerekomenduojama daržovių sūdyti ar pipirinti – užteks tik pagardinti alyvuogių aliejumi. Daržovių dieta gerai veikia žarnyno, skrandžio mikroflorą, pagerėja odos, plaukų ir nagų būklė, atsikratoma organizme susikaupusių riebalų. Šią dietą galima vertinti kaip iškrovos dietą organizmui – po jos lengviau metamas svoris.

Dienos norma

1,2–1,8 kg bet kokių daržovių (išskyrus bulves), pasiruošk bet kokiu būdu – šviežias, apdorotas garais, virtas, troškintas. Kepti daržovių negalima, nebent ant grotelių orkaitėje. Šį kiekį padalink į 6 porcijas ir suvalgyk per vieną dieną, laikydamasi vienodų laiko intervalų. Galima daryti mišraines, salotas arba kaskart valgyti atskiras daržoves.

Receptas

Stambia tarka sutarkuoti 100 g šviežių burokėlių, 100 g virtų burokėlių, 100 g šviežių morkų,  pridėti 2 valg.š. žaliųjų žirnelių, 50 g svogūnų laiškų, 1–2 skilteles susmulkinto česnako, 1 raugintą agurką. Viską pagardinti alyvuogių aliejumi ir citrinų sultimis arba actu.         

Pliusai

Laikantis daržovių dietos nereikia griežtai dozuoti suvalgomo daržovių kiekio – galima valgyti tiek, kiek reikalauja jūsų alkio jausmas. Tačiau persivalgyti, kai prigulus dejuojama „daugiau negaliu“, irgi nereikia: grįžus prie įprastos mitybos, ištampytas skrandis reikalaus tokio pat maisto kiekio, nors jo kaloringumas bus visiškai kitoks negu  daržovių. Be to, suvalgius daug daržovių, organizmas visą energiją skirs virškinti, o susikaupusių riebaliukų perteklius taip ir liks nepaliestas.

Minusai

Nėra organizmui reikalingo paros baltymų ir riebalų kiekio, o bandymas kompensuoti šį stygių dažnai turi priešingą negu norima poveikį – norisi suvalgyti ką nors sotaus ir riebaus...
 
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​

Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus