• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Dietiniai spąstai, į kuriuos patenka jaunos mamos

Autorius: www.edieta.lt
2009-12-20 15:46:00

Dietiniai spąstai, į kuriuos patenka jaunos mamos
jupiterimages nuotr.

Jūs reguliariai išeinate pasivaikščioti su vežimėliu ir stengiatės valgyti mažiau saldumynų, tačiau jūsų svoris po gimdymo nenori mažėti. Kas gi vyksta?

Gali būti, jūs norite pasiekti greitus rezultatus per itin trumpą laiką. Dietologų nuomone, reikia nemažiau metų laiko, kad svoris grįžtų iki tokio, koks buvo prieš nėštumą. Ypač jeigu jūs nemaitinate krūtimi ir papilnėjote daugiau nei leidžiamais 6-9kg.

Tačiau jeigu praėjus metams po gimdymo svoris negrįžta į normą, laikas peržiūrėti kai kuriuos jūsų įpročius. Mes pasistengėme išsiaiškinti dietines pinkles, su kuriomis susiduria dauguma jaunų mamyčių.

Valgote todėl, kad yra maisto

Jūsų mama kasdien ateina su pačios pagamintais pyragaičiais: „Juk tau nėra laiko kada pačiai gaminti“.

Vyras parneša visokiausių saldumynų ir skanumynų: „Atgauk jėgas!“

Jūs ragaujate košę, kurią gaminate vaikui, po to suvalgote, kas lieka – juk neišmesi. Jūs pradedate valgyti todėl, kad namuose yra maisto, o ne todėl, kad išalkote. Pasirodo, viskas atsigręžė prieš jus ir jūsų figūrą.
Kad rastumėte išeitį iš šios situacijos, pabandykite valgyti tada, kai iš tikrųjų pajaučiate alkį. Kad neliktų maisto likučių, tiesiog gaminkite mažesniais kiekiais. Galų gale, jei vaikas neprivalgys košės, po to jam bus galima duoti bananą ar sausainį.

Nepriešpiečiaukite su vaiku. Tai jo priešpiečiai, o ne jūsų. Tai jį, o ne jus reikia maitinti penkis kartus per dieną.

Valgymas dėl miego trūkumo

Tai dar vieni spąstai „naujai iškeptoms“ mamytėms: žmonės linkę daugiau suvalgyti, ypač saldumynų, kai jiems trūksta pakankamai kokybiško miego.

Nieko stebėtino, juk organizmui bet kokiu būdu reikia atstatyti energijos trūkumą. O pats paprasčiausias būdas – prisivalgyti kaip reikiant. Be to, miego trūkumas padidina stresą, kuris taip pat „nuimamas“ saldumynų pagalba.

Pasistenkite dienos metu atrasti laiko miegui. Reguliariai sportuokite arba padidinkite aktyvumo lygį – fiziniai pratimai atpalaiduoja glikogeną (ypatingas angliavandenių atsargas kepenyse ir raumenyse) ir tuo pačiu kraujyje padidina gliukozės kiekį. Tai sumažina alkio jausmą ir suteikia papildomai energijos visam organizmui.

Jūs nevalgote visą dieną, o po to atsigriebiate

Tai vienas žalingiausių įpročių – užsiimant vaiko priežiūra ir namų ruoša nieko nevalgyti ištisą dieną, o vakare suvalgyti viską, kas papuola po ranka.

Jūsų medžiagų apykaita laikantis tokios alkio dietos visiškai sulėtėja ir kai per vakarienę suvalgote savo kalorijų normą, jos nespėjamos sudeginti, todėl atsideda riebalų pavidalu.

Sulėtėjęs metabolizmas sukelia mieguistumo jausmą, ir jums tiesiog neužtenka energijos užsiimti reikalais. Dėl nuolatinio nuovargio jausmo praleidžiate kasdieninę fizinę treniruotę ir taip susidaro uždaras ratas.
Kad išvengtumėte panašos situacijos, suvalgykite ką nors kas tris, daugiausia kas keturias valandas.

„Vaikiška dieta“

Kai namuose yra vaikų, šaldytuvas būna užkimštas vaikams naudingu ir jų mėgiamu maistu. Pietums ir vakarienei gaminama tai, ką labiausiai valgo vaikai: makaronai su sūriu, kepta višta ir keptos bulvės, bulvių košė. Jau neskaitant sausainių, saldainių, tirštų grietininių jogurtų.

Tačiau jei šie produktai jums nenaudingi, tai vargu ar jei gali būti naudingi jūsų vaikams. Geriau nuo vaikystės mokinti vaikus sveikai maitintis. Kaip rodo tyrimai, būtent nuo moters priklauso sveika šeimos mityba, ir jeigu mama valgo daug vaisių ir daržovių, tai ir visa šeima, tame tarpe ir vaikai, juos taip pat noriai valgo.

Vienintelis produktas, kuris naudingas tiek jums, tiek jūsų vaikui – tai pienas ir jo produktai. Pienas – puikus kalcio šaltinis. O lieknėjant kalcis užima toli gražu nepaskutinę rolę. Eksperimentų metu žmonės, kasdien papildomai vartoję kalcį, prarado 26-38? daugiau nereikalingo svorio nei tie, kurie laikėsi tokios pačios dietos, bet papildomai nevartojo kalcio. Tie, kurie papildomai kalcio gavo iš pieniškų produktų, nereikalingų kilogramų neteko dar greičiau. Kalcis skatina organizmą deginti nereikalingus riebalus, todėl kasdien reikėtų suvartoti 1200mg kalcio – tai 3-4 porcijos pieniškų produktų (pageidautina liesų) per dieną.

Jūs nuolatos esate namuose

Tai, kad šaldytuvas nuolatos yra ranka pasiekiamas, kelia nemažą riziką. Moterys, daugumą laiko praleidžiančios namuose, iš streso, nuobodulio ar vienatvės ramina save, kramto žiūrėdamos televizorių, skaitydamos, gamindamos pietus, naudodamosis kompiuteriu, kalbėdamos telefonu.

Buvo atlikti tyrimai, kurių rezultatai parodė, kad moterys, žiūrėdamos televizorių, per dieną suvartoja 300 kalorijų daugiau, nei valgydamos tyloje.

Prieš tai, kai jūsų ranka pakils link šaldytuvo, paklauskite savęs: „Ar aš iš tikrųjų alkana?“ Jei nejaučiate alkio, tai geriau užsiimkite kuo nors kitu: išeikite su vaiku pasivaikščioti arba paskambinkite draugei.

Jei iš tikrųjų esate alkana, nevalgykite saldumynų. Maistas turi būti pilnavertis, net jei jaučiate lengvą alkį: jogurtas arba kiti pieno produktai, vaisiai, salotos, dribsniai, javainiai, sumuštinis su mėsa ar žuvimi.

Pasistenkite maitintis taip, lyg būtumėte darbe arba nebūtų šalia maisto.

Pasistenkite praleisti bent 20 minučių be valgio žiūrėdama teklevizorių ar skaitydama knygą. Jei jūsų ranka vis tik siekia šokolado, pasakykite sau: „Tai pusė mano vakarienės“ – ir sumažinkite savo vakarienę perpus.
 
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus