• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Glikemijos indeksas (GI)

2008-04-17 00:00:00

Glikemijos indeksas (GI)

Jei nusprendėte sulieknėti – reiktų organizmą aprūpinti mažesniu, tačiau nuolatiniu energijos ir maistiniu medžiagų srautu. Tuomet savijauta bus gera, nesiformuos riebalų ląstelės ir neprisikaups atsargų.

Glikemijos indeksas, kuris dažnai vadinamas tiesiog GI – tai skaičius nuo 1 iki 100, kuris rodo, kokiu greičiu organizmas suvirškina maisto produktus ir paverčia juos gliukoze.

Gliukozė – pagrindinis organizmo energijos šaltinis. Ji yra svarbiausias organizmą sudarančių ląstelių maistas. Gliukozė būtina viso organizmo, ypač smegenų ir nervų sistemos veiklai. Kuo daugiau gliukozės, tuo didesnis cukraus kiekis kraujyje. Viskas vyksta sklandžiai tol, kol cukraus kiekis neviršija kritinės ribos. Tuomet kraujas nebepajėgia normaliai nešioti deguonies. Organizmas būna priverstas pasigaminti papildomą insulino kiekį ir paversti gliukozę riebalais. Jei malšinsime alkį maistu, turinčiu didelį kiekį glikemijos indekso (GI), kraujyje pakils cukraus lygis ir beveik visa gliukozė bus paverčiama riebalais. Nepaisant to, kad prieš trumpą laiką organizmas sukaupė nemažą energijos rezervą (riebalų), nervų sistemai ir smegenims vėl reikia gliukozės. Žmogus gana greitai vėl pradeda jausti alkį.

Glikemijos indeksas ir lieknėjimas

Lieknėjimo dieta gali būti neveiksminga, jeigu mitybos racione bus produktų su dideliu glikemijos indeksu. Jūsų valgiaraštyje turėtų vyrauti mažo glikemijos indekso maistas. Glikemijos indeksas nuo 1 iki 55 laikomas žemu, tokie produktai puikiai tinka lieknėjimui. Produktai, kurių glikemijos indeksas yra nuo 56 iki 69 priklauso vidutiniam lygiui, juos, norint atsikratyti bereikalingų kilogramų, galima vartoti, tačiau saikingai ir apdairiai. Reikėtų vengti produktų, kurių glikemijos indeksas yra didesnis nei 70.

Kai kurių produktų glikemijos indeksas (GI):

Cukrus – 100
Batonas – 90
Balta duona – 76
Grūdėta duona – 54
Morkos – 47
Apelsinas – 44
Obuolys – 38
Pupelės – 31
Liesas jogurtas – 27
Greipfrutai – 25
Abrikosai –15
Jogurtas be cukraus –15

Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus