• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Ką reiktų žinoti apie badavimą

Autorius: Eli.lt
2009-08-29 08:00:00

Ką reiktų žinoti apie badavimą
Jupiterimages nuotr.

Griežtų dietų, kaip ir badavimo, laikomasi norint sulieknėti bei sergant įvairiomis ligomis, pavyzdžiui, psichikos sutrikimais, dermatitais, medžiagų apykaitos sutrikimais, priešlaikiniu senėjimu, reumatizmu, ateroskleroze, hipertonine liga ir širdies-kraujagyslių sistemos ligomis.

Griežtos dietos esmė – su maistu gaunama 50-100kcal per dieną. Meniu labai skurdus, be to, ribojami produktai. Griežtos dietos negalima laikytis ilgiau kaip 2 savaites. Visiškas badavimas – tai visiškas maisto atsisakymas. Priešingai, nei mano dauguma, griežtos dietos arba badavimo efektyvumas labai mažas.

Griežtos dietos trumpalaikiškumas ir neįprastas leidžiamų produktų parinkimas nesudaro sąlygų mitybos įpročiams pakrypti į gerą. Be to, tai nepadeda išsaugoti svorį. Laikantis griežtos dietos svoris mažėja todėl, jog organizme sumažėja glikogeno ir vandens bei šiek tiek baltymų. Nors žmogus sulieknėja 3-5kg per pirmąją savaitę ir dar 2-3kg po antros dietos laikymosi savaitės, paprastai svoris grįžta atstačius vandens ir glikogeno trūkumą organizme. Po griežtos dietos laikymosi žmonės ima sočiau valgyti, todėl greitai kaupiasi riebalai.

Badavimas būna periodiškas ir pilnas. Periodinio badavimo metu maisto atsisakoma vienai dienai, o tai prilygsta iškrovos dienai. Ilgiau užsitęsęs badavimas kelia pavojų ne tik sveikatai, bet ir žmogaus gyvybei, jei badaujama neprižiūrint gydytojui. Visiškai badaudami labai stambūs žmonės gali sulieknėti 0,2-0,4kg per dieną arba 1,4-2,8kg per savaitę.

2 psl.
Puslapis 1 iš 4Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​

Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus