• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Kas trukdo sveikai maitintis?

Autorius: eli.lt
2013-02-25 06:00:00

Kas trukdo sveikai maitintis?

Ir be dietologo patarimų aišku, kad gerai savijautai bei sveikatai palaikyti reikia valgyti lengvai virškinamą maistą, daug šviežių vaisių ir daržovių, įvairių grūdų ar pan. Nepaisant to, jog žinote kas jūsų organizmui geriausia, turbūt dažnai vietoj sveiko maisto, renkatės mažiau maistingus ir organizmui vertingus produktus. Galbūt taip nutinka dėl to, kad neturite laiko ir renkatės "greitą maistą" arba kaloringi desertai atrodo labiau gundantys?

"Teisingai" mitybai yra begalė kliūčių. Tačiau visoms joms yra ir tinkami sprendimų variantai.

Keletas patarimų, kaip laikytis sveikos mitybos plano:

Nemėgstate daržovių? Bet ar mokate tinkamai ir skaniai paruošti patiekalus iš daržovių? Daugelis žmonių ruošdami daržoves valgymui, jas perverda. Ar verdate, ar kepate, ar tik skrudinate daržoves, atminkite, jog joms paruošti reikia mažiau laiko nei kitiems produktams (jos turi būti traškios ir neištežę). Jas nusausinę, paruoškite padažą. Patiekalą pagardinkite žiupsneliu paskrudintų migdolų ar moliūgo sėklų, įberkite bazilikų, česnakų ar kt. prieskonių.

Mėgstate užkandžiauti traškučiais ir saldumynais? Bus mažiau pagundų, jei šių produktų iš viso neturėsite namie ar darbe. Pakeiskite šiuos užkandžius į kur kas sveikesnius ir sveikatai vertingesnius produktus - riešutus, šviežius ar džiovintus vaisius, nesaldžius krekerius.

Mėgstate sūrų maistą? Žiupsnelis druskos ant keptų bulvių ar spragintų kukurūzų nekenkia sveikatai, tačiau per didelis jos kiekis gali būti žalingas. Maksimalus sveikas druskos kiekis yra 2 300 mg per dieną. Dažnai dedame druskos ten, kur jos visai nereikia. Pirkdami maistą parduotuvėje, ieškokite produktų, kurių etiketėse nurodytas mažiausias druskos kiekis.

Neturite pakankamai laiko valgio gaminimui? Maisto prekybos centre tikrai galite rasti patiekalų, tinkančių sveikai mitybai. Tik venkite pirkti traškučių, ledų ir kito beverčio maisto.

2 psl.
Puslapis 1 iš 2Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus