• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Kodėl vėl nustojau laikytis dietos?

2008-08-15 00:00:00

Kodėl vėl nustojau laikytis dietos?
Parengta pagal užs. žin., "Gamma" nuotr.

"Nuo pirmadienio – viskas, jokių nuolaidų, pradedu laikytis dietos!!!" Ir ką galvojate?! Eilinį kartą, sukaupusi valią, pirmąsias dienas kruopščiai laikausi mitybos režimo, su džiaugsmu pasisveriu: "Valio! Jau kilogramo nėra!". O po to vėl atsiranda mintis: "O gal paragauti gabalėlį torto, kurį nupirkau vakar?!". Ir štai ši mintis jau kankina ir taip visokiems saldumynams neatsispiriantį mano organizmą. Pilvas klastingai urzgia, ir aš lyg iš inercijos einu prie šaldytuvo, ištraukiu iš ten išsvajotą torto gabalėlį, po to dar vieną, po to jau griebiu viską iš eilės, kas jame yra, galų gale nuo savo sunkumo krentu ant sofos ir pradedu savęs nekęsti!

Pažįstama situacija, tiesa?!

Taip kankindamasi ir grauždama save dėl valios trūkumo kenčiau ilgą laiką. Tik kai pradėjau domėtis ne tuo, kokia dieta efektyvi, o kaip maitinantis pagerinti organizmo būklę, supratau visų dietų metimų priežastis. Taip pat supratau, kodėl po badavimo "užpuola" nežmoniškas apetitas!

Jūs tik įsivaizduokite, kad mūsų organizmas – didelė biochemijos laboratorija, kurioje kiekvieną sekundę maistas išskaidomas į daugelį komponentų. Šie naudojami ląstelių statybai bei mitybai. Nuolat miršta senos ir sukuriamos naujos ląstelės!!! O jeigu mes neteisingai maitinamės, laikomės dietos arba badaujame, tuomet komponentų šioms ląstelėms tiesiog neužtenka. Ir organizmas, be abejo, reaguoja į tai reikalaudamas duoti medžiagos statyboms. Todėl ir gimsta baisus reiškinys – apsivalgymas. Jei ir toliau kovosime su savo organizmu, galų gale susirgsime bulimija arba anoreksija, o galbūt ir kuo nors blogiau.

"Ką gi mums daryti? Juk lieknėti reikia!", - pasakysite jūs. Taip! Tik tą reikia daryti saugiai mūsų organizmui! Į dietą būtina įtaukti visus organizmui būtinus elementus. Todėl pirmiausia būtina akcentuoti daržoves, vaisius ir augalinius baltymus. Būtent juose yra lengviausiai įsisavinamų vitaminų ir mineralų. Ar žinote, kad kalcio, esančio piene ir kiaušiniuose, organizmas įsisavina tik dalį?! Ir todėl senatvėje per mažai jų vartojant atsiranda osteoporozė!

2 psl.
Puslapis 1 iš 2Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus