• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Metabolizmo mitai

2008-02-06 00:00:00

Metabolizmo mitai

Metabolizmas – tai cheminių reakcijų, vykstančių organizmo ląstelėse, visuma. Kalbant apie svorio metimą, šiuo terminu dažnai įvardijama tiesiog medžiagų apykaita. Kuo spartesnis metabolizmas – tuo greičiau organizmas degina su maistu gautas kalorijas. O kuo sparčiau jas degina – tuo greičiau krinta svoris. Arba tuo lėčiau jo priaugama.

Taigi beveik visų besilaikančiųjų dietos svajonė – paspartinti savo metabolizmą. Štai tokios viltys ir atveda į su medžiagų apykaitos spartinimu susijusių mitų pasaulį.

Štai 7 populiariausi mitai apie medžiagų apykaitos spartinimą ir... tiesa apie tai, kaip viskas vyksta iš tikrųjų!


1 Mitas: Geriausias laikas sportuoti – ryte.

Tiesa: Geriausias laikas mankštai – tas, kuris patogiausias tau ir kuris leistų neatidėlioti sporto dėl laiko stokos. Kuo stipresnė motyvacija mankštintis – tuo geresnių rezultatų sveikatai ir kūno linijoms galima tikėtis. Dalis žmonių mankštai renkasi rytą, nes tai, jų nuomone, geriausia dienos pradžia. Tačiau kitiems sportuoti geriau vakare, nes tada gali skirti pakankamai laiko atliekamiems pratimams ir nereikia skubėti į darbą, be to, mankšta po dienos darbų puikiai atpalaiduoja, suteikia žvalumo ir energijos visam likusiam vakarui. Taigi teisūs ir vieni, ir kiti. Neprievartauk savo organizmo ir mankštinkis tuo metu, kada jautiesi pasirengusi.


2 Mitas: Energijos gėrimas prieš treniruotę suteikia daugiau jėgų, taigi sportuodama sudeginsi daugiau kalorijų.

Tiesa: Daugumai žmonių visai nereikia cukraus (energijos) ir elektrolitų kad sukauptų reikiamas jėgas valandos treniruotei. Be to, daugumoje energijos gėrimų kofeino yra daugiau, nei puodelyje kavos – tad vidutinio intensyvumo treniruotei tiek stimuliuojančios energijos bus per daug. Dar neverta pamiršti, kad šiuose gėrimuose esantis kofeinas paspartins skysčių išsiskyrimą iš organizmo, tad treniruotės metu ne tik dažniau norėsis į tualetą, bet ir labiau troškins. Jei iš tikrųjų nori kūnui suteikti daugiau energijos, remkis moksliškai įrodytais faktais: likus maždaug pusvalandžiui iki treniruotės išgerk 1 stiklinę vandens ir 1 puodelį kavos ar juodosios arbatos. Tada ir organizmui nepakenksi, ir jausiesi šiek tiek energingesnė treniruotės metu.

2 psl.
Puslapis 1 iš 3Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus