• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Mitybos patarimai namų šeimininkei  1 

Autorius: Eli.lt, Raimonda M.
2010-01-26 15:00:00

Mitybos patarimai namų šeimininkei
jupiterimages.com nuotr.

Dažnai namuose besisukiojančios šeimininkės skundžiasi atsibodusiu lakstymu po parduotuves, maisto gaminimu ir storėjančiu liemeniu. Jos dažnai ragauja maistą gamindamos, vėliau kartu valgo, o dar vėliau ir pabaigia vaikų paliktus likučius. Norėdama kontroliuoti savo svorį, privalote nepamiršti šių taisyklių:

• Niekada nevalgykite kitų namiškių palikto maisto.

• Atminkite, kad jau ragaudama papildėte organizmą nemažu kalorijų kiekiu. Profesionalai virėjai, paragavę maisto, kąsnelio nepraryja, o išspjauna ir išskalauja burną vandeniu. Patariama pasinaudoti jų metodu.

• Jei esate visą dieną namuose, o namiškiai dirba ir intensyviai mokosi, įsidėmėkite, kad jiems reikia kaloringesnio maisto. Jums turi užtekti kur kas mažesnio kiekio. Tokią iš pirmo žvilgsnio nesuderinamą problemą galima pabandyti išspręsti dviem būdais. Pirmas – tegul visa šeima ima maitintis dietiniu maistu. Antras – kentėkite viena ir kruopščiai skaičiuokite visus kąsnelius ir užkandžius. Skamba visai nedžiugiai, tačiau ilgainiui tai taps įpročiu.

• Perkant maistą namiškiams, teks pirkti atskirai ir sau. Dietos tampa bevertės, kai žmogus ima maitintis nemėgstamu maistu. Tačiau kiekvienas gali sugalvoti  vieną ar du patinkamus dietinius patiekalus. Valgyti atskirai nuo namiškių gana sudėtinga, o kartu pietaujant jums teks riboti suvalgomo maisto kiekį arba rinktis mažiau kaloringų produktų. Pirmuoju atveju jūsų lėkštė turi būti mažesnė nei kitų, antruoju – valgykite tik vieną patiekalą. Dar geriau, jei imsite derinti produktus ir šiais principais vadovausitės gamindama maistą.

• Jeigu jums sunku laikytis maisto produktų derinimo teorijos, tai galite imtis kitų priemonių. Sėkmingai galite vadovautis kalorijų  skaičiavimo, Montinjako ar Atkinso teorijomis. Atsisakykite tik trumpalaikių ir staigių dietų, nes jums reikia pasirinkti tokį gyvenimo būdą ir tokią dietą, kuris padėtų išsaugoti figūrą visam gyvenimui.

2 psl.
Puslapis 1 iš 2Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus
Irena
2010-02-09 11:52:11
Atkinso dieta gadina sveikatą, o plonėti padeda tik trumpam. Ar matėte Atkinsą ir žinote nuo ko jis mirė? Manau, jeigu žmogus pats sveria apie 100 kg apie jokias jo dietas kalbėti negalima. Dietologas Aleksej Kovalkov teigia, kad jeigu žmogus nevalgo ilgiau nei 10 val., jo organizmas gamina hormonus, kurie vėliau jūsų suvalgytą maistą paverčia riebalais. Todėl siūlau aklai nesivadovauti šiuo straipsniu.