• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Monodietos: už ir prieš  3 

Autorius: Lietuvos Sveikata
2010-07-07 13:00:00

Monodietos: už ir prieš
Jupiterimages.com nuotr.

Monodietomis vadina dietas, kada raciono pagrindą sudaro vienas produktas. Ar padeda jos kovoti su antsvoriu, pabėgti nuo ligų? Kodėl jas taip mėgsta ir kodėl jomis taip tikima? Ir kodėl specialistai jas vertina taip skeptiškai?

Pačios skaniausios dietos – šokoladinė, ananasinė, arbūzinė, bananinė, greipfrutų. Moterys jas tiesiog dievina. Yra ir sočių dietų – bulvių, grikių, ryžių, avižų. O taip pat – kefyro, pieno, varškės, arbatos.

Monodietos principas: išsirenki mėgstamą produktą ir juo mėgaujiesi – iš pirmo žvilgsnio labai paprastas ir priimtinas. Nereikia skaičiuoti kalorijų ir gramų, sudarinėti sudėtingo meniu, o svarbiausia – beveik nereikia gaminti. Na, kartais reikia sugaišti vienam patiekalui: prisikepti obuolių ar bulvių, išsivirti košės. Pastarosios dietos itin sočios. Pusantro kilogramo virtų su lupenomis ar keptų bulvių dienai ar košė iš 200 gramų avižinių dribsnių – susidaro pakankamas kiekis maisto. Pusantros plytelės šokolado (150 gramų) per dieną – mažoka, bet skanu. Be to, monodietos žada puikių rezultatų: galima numesti nuo 3 iki 6 kilogramų per savaitę. Paprastai tokių dietų laikomasi savaitę iki atostogų ar kokio svarbaus renginio, per kurį reikia gerai atrodyti ar įsisprausti į efektingą suknelę. Aišku, kad toks požiūris į problemą – labai moteriškas. Šokoladas, žinoma, skanus, bet su tokiu maisto kiekiu ilgai nepatrauksi – tai labiau panašu į badavimą. Kasdien suvalgyti po 1,5-2 kilogramus ananasų ir dar išgerti litrą sulčių galima tik guodžiant save mintimi apie neišpasakytą šių tropinių vaisių naudą. Neva, jose esantis fermentas bromelinas naikina poodinius riebalus. Iš tiesų, šis enzimas skaido ne riebalus, o baltymus ir daro tai žarnyne, o ne po oda. Reikia būti labai patikliu, kad patikėtum pasakomis apie bromeliną ir turėti labai jau stiprų skrandį ir puikiai funkcionuojantį žarnyną, kad atlaikytumei tokią dietą ir „neužsidirbtum“ gastrito ar opos. Greičiausiai, šitą pusiau mistinę dietą sugalvojo deficitų laikais, kada ananasai buvo sunkiai gaunami, todėl atmesti jos veiksmingumą tyrimų būdu buvo sudėtinga.

„Niekaip neprisiverčiu pradėti sportuoti, lankytis sporto klube, subalansuoti mitybą, o viršsvoris ant pilvo jau matyti. Mano kolegė visai sėkmingai kartą per savaitę imasi iškrovos dietos, tarkim, valgo tik braškes ar agurkus, ir neturi nei kilogramo antsvorio. Na, man vieną dieną pabadavus niekas nepasikeistų – reikėtų agurkais paskanintu kefyru misti bent savaitę. O ką apie tokias iškrovos dietas ar monodietas galvoja mitybos specialistai? “
Miglė

Monodieta? Tikrai ne!
Konsultuoja specialistas
Gydytoja dietologė Daiva Pipiraitė

Nėra jokios indikacijos jokios dietos laikymuisi, išskyrus kai jos skiriamos susirgus, kaip antai, hipertenzija, hipercholesteremija, dislipidemija, podagra. Sergant dieta reikalinga. Tačiau, norint keisti, didinti, mažinti ar išlaikyti tą patį svorį, nei dietų reikia laikytis, nei tam yra indikacijų, nei jos padeda. Greičiau atvirkščiai – pablogina situaciją. Ar tai būtų monodieta, ar polidieta, jos vis vien priskiriamos vienai grupei – laikino raciono, kuris gali būti naudojamas tik trumpą laiką. Ilgiau vieną produktą vartoti žmogus tiesiog negali, nes tai yra neįprastas produktas, kuris gali atsibosti ar padaryti tam tikrą žalą organizmui, kadangi vienų medžiagų koncentraciją jis sukaups didesnę, kitų – mažesnę. Monodieta yra visiškai nesubalansuota, nes vienas produktas, koks jis bebūtų, nieko negali subalansuoti. Todėl mes ir valgom įvairų maistą, kad braškėse yra vienokių maistinių medžiagų, o žemuogėse – kitokių. Būtų nelogiška vieną produktą valgyti tam tikrą laiką – savaitę, dvi ar tik tris dienas. Vieną dieną per savaitę? O koks tikslas? Sakote, normalizuoti pakrikusią medžiagų apykaitą? Deja, iškrovos diena tikrai nenormalizuoja medžiagų apykaitos. Medžiagų apykaitą pagreitina fizinis aktyvumas, raumenų didinimas. Tik raumenų didinimas fizinio aktyvumo metu gali padidinti energijos išeikvojimą, arba liaudiškai sakant, „sutvarkyti“ medžiagų apykaitą. Jokios braškių dietos, jokios iškrovos to padaryti nepajėgios.
 
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus
Dieta
2010-08-20 09:00:46
Komentaras http://man-dieta.blogspot.com
Dieta
2010-07-10 10:29:47
O kada bus Stereo dieta??? http://mano-dieta.blogspot.com
ksfnknfksd
2010-07-07 17:41:43
ksmf