• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Norite numesti svorio? Pagardinkite savo valgiaraštį medumi

2008-02-29 00:00:00

Norite numesti svorio? Pagardinkite savo valgiaraštį medumi

Sveikai mitybai bei trokštant atsikratyti papildomų kilogramų svarbu pasirinkti tinkamą saldiklį. Nauji tyrimai rodo, kad cukraus vartojimas turi įtakos svorio didėjimui. Tačiau medus yra labai sveikatai naudingas produktas, kurį vartojant nepriaugsite svorio.

Naujosios Zelandijos mokslininkai atliko tyrimą, kurio metu vienai laboratorinių žiurkių grupei buvo duodamas cukrus, antrai – medus, trečiai – nebuvo duodamas joks saldiklis. Rezultatai parodė, kad žiurkių, maitintų medumi, svoris buvo toks pat kaip ir tų, kurios negaudavo jokio saldiklio. Tuo metu, maitintos cukrumi žiurkės priaugo žymiai daugiau svorio. Taigi, laikantis becukrės dietos, galite į valgiaraštį įtraukti medų.

Be to, medus yra labai vertingas produktas mūsų organizmui, jis žmogui teikia sveikatos ir stiprybės.
Medus yra natūralus produktas, bičių surinktas ir perdirbtas augalų nektaras. Meduje gausu žmogaus organizmui reikalingų mineralinių medžiagų: geležies, kalio, kalcio, magnio, natrio, taip pat vitaminų B1, B2, B6, C, PP ir pantoteno rūgšties. Jame yra apie 34% gliukozės ir apie 40% fruktozės. Nustatyta, kad svarbiausius medaus angliavandenius - gliukozę ir fruktozę - žmogaus organizmas daug geriau pasisavina negu sacharozę ir kitus cukrus. Angliavandeniai, patekę į žmogaus organizmo audinius, tampa pagrindiniu energijos šaltiniu.

Medus yra kur kas saldesnis ir aromatingesnis nei cukrus. 1 šaukštelis cukraus turi 16 kalorijų, 1 šaukštelis medaus – 22 kalorijas, tačiau dėl to, kad yra daug saldesnis nei cukrus, daugumai žmonių pakanka trečdalio ar pusės šaukštelio šio produkto.

Kaip vartoti medų kasdieninėje mityboje?

1. Ajurveda, arba Indijos ilgaamžiškumo menas bei sveikatos stiprinimo sistema, pataria vartoti medų kaip priemonę nutukimui išvengti. Ryte išgerkite stiklinę šilto vandens pagardinto šaukšteliu medaus. Šį gėrimą gerkite kelis kartus per dieną likus pusvalandžiui iki valgio. Taip pat rekomenduojama mėtų arba imbiero arbata su medumi. Toks gėrimas pagerins medžiagų apykaitą.

2 psl.
Puslapis 1 iš 2Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus