• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Noriu ko nors saldaus!!!

Autorius: parengė L.Mureikaitė
2011-07-21 11:34:00

Noriu ko nors saldaus!!!
123rf nuotr.
Kad ir kokia griežta būtų dieta, kartais vis dėlto verta leisti sau mažutę nuodėmę, kad nesijaustum nelaimingiausia pasaulyje. Ką pasirinkti, jei beprotiškai norisi ko nors nuodėmingai saldaus, o vien vaisiai ir uogos nepadeda?

Vieni saldumynai – tik tuščios kalorijos, kiti – dar ir šiek tiek maistingi, na, o tretieji galbūt leis ilgam pajusti sotumo jausmą. Nagi, kas yra kas toje nuodėmingai gundančioje cukrainėje už kampo? Sudėliokime jiems reikiamas etiketes:


Maistinga


Sotu




Riboti porciją!!!


Marcipaninis saldėsis. Mažiausiai ketvirtadalis jo masės – malti migdolai. Jo užkrimtusi ne tik pamaloninsi savo skonio receptorius, bet ir gausi tavo organizmui labai naudingų sveikųjų riebalų, B grupės vitaminų (pats tas tavo nervų sistemai!) bei mineralinių medžiagų.

 

Šokoladinis meduolis. Bloga žinia: šis skanėstas gana kaloringas. Gera žinia: jis beveik neturi riebalų. Be to, jis sotus, sukrimtus vos vieną meduolį alkį sėkmingai nuvysi šalin. Svarbiausia, ką vertėtų prisiminti, kai ranka sieks meduolio – saikas. Vienas tau labai nepakenks, o suvalgius keletą teks bent 20 min. pasportuoti, kad vėl sugrįžtum į formą.



Ryžių pudingas su vaisiais. Kol jis indelyje – kiek primena jogurtą, kai jį valgai – tirpsta burnoje tarsi vaikystėje kabinta ryžių košė. Tik šiek tiek skaniau. Angliavandeniai, esantys ryžiuose, ir pieno baltymai neleis jaustis alkanai. Be to, piene esantis kalcis sustiprins kaulus, o vaisių gabaliukai papildys ląstelienos atsargas.

 

Šokoladukas. Patenkins saldumo poreikį, pasijusi sotesnė ir numalšinsi nenumaldomą norą pasmaguriauti. Tačiau pasižadėk, kad nusipirksi tik vieną, gerai?

  

Gabalėlis karčiojo šokolado. Jo daug nesuvalgysi, nes šis saldėsis kietas ir kiek kartokas, netirpsta burnoje, kaip mažiau naudos sveikatai suteikiantis pieniškas šokoladas. Tačiau būtent karčiojo šokolado plytelė suteiks žvalumo ir energijos, jei skauda gerklę – nemalonus perštėjimas apmalš.

 

Kukurūzų spragėsiai. Jais greitai nepasisotinsi, tačiau už bulvių traškučius jie nepalyginamai sveikiau. Sauja spragėsių neturi daug kalorijų, juose yra šiek tiek cinko ir magnio. Tačiau žalos nepridarys tik tada, jei spragėsiai bus be priedų – druskos, karamelės ar šokolado.



Riešutų sviestas. Jis pagamintas iš žemės riešutų, migdolų ir sezamo. Tai puikus priedas prie kepinių (geriausia, jei pasirinktum nekaloringus javų trapučius). Riešutų svieste net 25 proc. mažiau riebalų, nei paprastame svieste, jame gausu baltymų, vitamino E ir cinko.



Kava latte. Saldi kava su puria pieno puta šaltą dieną gali tapti pačiu geidžiamiausiu saldumynu. Joje esantis kofeinas suteiks žvalumo, o pienas papildys organizmo kalcio atsargas. Ji ne tik sušildys, bet ir suteiks sotumo jausmą.



Saldainiai guminukai. Spalvingi meškučiai ir vyšnaitės traukte traukia pasmaguriauti. Panorėjusi ko nors žaismingo, lengvo ir skanaus, tikrai gali sukrimsti vieną kitą. Jie nėra labai kaloringi, tiesa, neturi ir maistingųjų medžiagų. Užtat džiugina akį ir pakelia nuotaiką. Neklijuokime jiems jokios etiketės - tebūnie tai maža mūsų paslaptis ;)


Ak, tiesa, kalorijos! Nagi, žvilgtelėkime, kas kiek jų turi?

(100 g energinė vertė)

Krekeriai – 471
Keksas su džemu – 302
Spurgos – 336
Avižiniai paplotėliai – 362
Medus – 289
Guminukai – 327
Pieniškas šokoladas – 529
Kartusis šokoladas – 525
Irisai – 430

Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus