• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Pasninkas - puiki sveikatinimo priemonė

Autorius: Lietuvos Sveikata.lt
2010-12-20 13:58:00

Pasninkas - puiki sveikatinimo priemonė
Blendimages.com
Mūsų religija siūlo laikytis sauso pasninko, maitintis vien vegetariniu maistu, 4 savaites prieš Kalėdas ir
6 savaites prieš Velykas. Tai puikus organizmo valymas. Visiškai tapti vegetarais mūsų krašto žmonėms gal ir neverta, bet laikytis griežto pasninko kelis kartus per metus ar bent vieną dieną kas savaitę - puiki sveikatinimo priemonė.

Reikėtų žinoti, kad religijos nurodymai skirti sveikiems žmonėms, o ne ligoniams. Dietologai taip pat perspėja, kad griežtas pasninkas (badavimas keletą dienų), ypač jei žmogus serga lėtinėmis ligomis (diabetu, hipertenzija, širdies ir kraujagyslių ligomis ir kt.), gali būti rimtų komplikacijų priežastis. Beje, norėdami pasninkauti, pasitarti su gydytoju turėtų ir sergantieji virškinimo trakto ligomis, opa, gastritu, pankreatitu bei cholecistitu.

O štai iškrovos dienos atneš naudos. Kaip teigia gydytojai, pasninko besilaikančio žmogaus organizmas ima naudoti vidines riebalų atsargas, iš organizmo šalinamos kenksmingos medžiagos. Galima, pavyzdžiui, surengti daržovių arba vaisių iškrovos dieną. Termiškai neapdorotų daržovių tuomet reikia per dieną suvalgyti 4-5 porcijas po 150-250 g. Šviežių vaisių - 1,5 kilogramo padalinant į 4-5 porcijas.

Daug kam gali pasirodyti, kad pasninko valgių pasirinkimas labai skurdus, tačiau taip nėra. Ant stalo gali puikuotis bulvių virtinukai, balandėliai su grikių košės įdaru, burokėlių ir kopūstų kotletai, pudingai, daržovių ragu, grybų ir žuvies patiekalai.

Pasninko metu dažniau virkite košių, kurios yra nekaloringos, tačiau aprūpina organizmą lengvai pasisavinamais riebalais. Mėsos sriubas keiskite daržovienėmis, žuvienėmis, kruopienėmis. Tokios sriubos, o ypač piurė, tikra atgaiva skrandžiui, taip pat puiki gastrito, opos ir cholecistito profilaktika.

Pasninko metu maistui gardinti naudokite tik aliejų. Beje, moksliniais tyrimais įrodyta, kad aliejaus nevartojantieji yra labiau agresyvūs, juos stipriau paveikia stresas.

Laikydamiesi pasninko atsisakykite ir baltos duonos, ją keiskite rugine arba neskaldytų grūdų.

Net ir kelios dienos pasninko turės teigiamo poveikio jūsų sveikatai:

- pagerės bendra savijauta ir nuotaika;
- sumažės svoris;
- normalizuosis miegas;
- pagerės virškinimo trakto veikla.

Pasninko valgius gausiai gardinkite žalumynais. 25-30 g šviežių petražolių aprūpins jūsų organizmą vitamino C paros norma. Nepamirškite ir salierų, kuriuose daug naudingų eterinių aliejų, padėsiančių įveikti nuovargį, suteikiančių energijos. Krapai, kuriuose gausu vitaminų (C, E, PP, B), folio rūgšties, geležies, kalcio ir fosforo, normalizuoja skrandžio veiklą.

Laikydamiesi pasninko gerkite natūralias vaisių ir daržovių sultis, silpnai gazuotą mineralinį vandenį, žolelių arbatas, kompotus, kisielius.

“Pasninkas reikalingas ne tiek žmogaus dvasios, kiek kūno sveikatai”, - tikina populiarių knygų medicinos tematika autorė gydytoja Filomena Taunytė.
 
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus