• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Penkios pavasarinės dietos taisyklės

Autorius: Edieta.lt
2009-04-29 00:00:00

Penkios pavasarinės dietos taisyklės

Kai ant slenksčio jau pavasaris, kiekviena moteris nori susitvarkyti – sulieknėti, atgaivinti veido spalvą, plaukams suteikti spindesio. Visa tai galima įgyvendinti į pagalbą pasitelkus dietą. Žinoma, rekomenduoti kažką konkretaus visoms neįmanoma. Juk kiekvienos iš mūsų skirtingas gyvenimas, skirtingos problemos ir skirtingi "pradiniai duomenys". Bet vis dėlto yra universalių sveikos dietos taisyklių. Laikydamasi jų, galėsite lengvai sudaryti individualų racioną – pilnavertį ir tinkantį kasdieniniam gyvenimui.

Pirmoji taisyklė: gyvos bakterijos odai

Į kasdieninį racioną būtina įtraukti produktus su bifidobakterijomis. Jos "valo" žarnyną, gerina jo darbą, o tai labai svarbu odai. Juk joje atsispindi mūsų virškinimo sistemos būklė. Jeigu turite šios sferos problemų, tikrai atsiras dėmelių, spuogelių ir paraudimų.

Viso to galima išvengti, jeigu kiekvieną dieną gersite gėrimų, kuriuose yra bifidobakterijų. Tai gali būti bifidokefyras, bifidolaifas arba bet kokie kiti gėrimai, praturtinti bifidoflora. Sprendžia kiekvienas savarankiškai – viskas priklauso nuo skonio ir finansinių galimybių. Svarbiausia – nepamiršti praturtintų rūgštaus pieno produktų. Jie būtini ir naudingi kiekvienam.

Prieš pirkdama gėrimą būtinai atkreipkite dėmesį į pagaminimo datą ir galiojimo laiką. Geriausia pasirinkti patį šviežiausią produktą, nes gyvos bakterijos žūva gana greitai.

Antroji taisyklė: nepakeičiami baltymai

Savo racioną praturtinusi pakankamu baltymų kiekiu, vienu šūviu nušausite du zuikius. Pirma, galėsite sulieknėti neprarasdama raumenų masės. Antra, palaikysite odos būklę.

Viena iš geriausių baltymų šaltinių yra žuvis. Be to, joje yra polinesočiųjų riebiųjų rūgščių, kurios taip pat teigiamai veikia odos būklę. Šių medžiagų yra ir augaliniame aliejuje. Pirmenybę reikėtų teikti toms rūšims, kurios buvo išgautos šalto spaudimo būdu. Žuvis, paruošta vartojant tokį aliejų, labai naudinga odai. Ir, žinoma, tai dietinis patiekalas, kurį galima rekomenduoti pietums.

O garnyrui galite pasirinkti ryžius. Beje, į dietą būtina įtraukti nesmulkintų grūdų košes.

Taip pat negalima pamiršti duonos (geriau ruginės, rupaus malimo). O štai visokiose sviestinėse bandelėse ir paplotėliuose mažai vitaminų ir mikroelementų, bet daug kalorijų.

Jeigu griežtai laikotės dietos, grūdinius garnyrus pakeiskite virtomis daržovėmis. Beje, apie pastarąsias reikia pakalbėti atskirai.

Trečioji taisyklė: daržovės ir vaisiai kiekvieną dieną

Daržoves gaminti reikia pagal ypatingas taisykles – išliks maksimalus vitaminų ir mikroelementų kiekis. Pirmiausia negalima pamiršti to, kad daržoves reikia virti emaliuotame puode sandariai uždengus dangtį (užkirs kelią oro patekimui). Ore yra deguonies, kuris pasižymi stipriu oksidaciniu poveikiu. Jis paprasčiausiai suardo kai kurias medžiagas, pavyzdžiui, vitaminą C. Kad askorbo rūgštį apsaugotumėte nuo oksidacijos, reikia užkirsti kelią oro patekimui.

Būtent dėl šios priežasties daržoves reikia virti sandariai uždengtame puode. Nereikia kas penkias minutes badyti peiliu ir tikrinti, ar jos jau išvirusios. Pirma, šeimininkei teks dažniau nukelti puodo dangtį. Antra, iš "žaizdų", kurias palieka aštrūs ašmenys, "išsiplaus" vitaminai. Geriau pasistenkite įsiminti laiką, kiek reikia ruošti kiekvieną daržovę.

Yra dar vienas niuansas. Dangtis turi būti nepermatomas, nes bet kokias daržoves reikia virti tamsoje. Esmė tame, kad šviesoje suyra vitaminai.

Tačiau kad ir kaip besistengtumėte, šviežiose daržovėse ir vaisiuose vitaminų daugiau nei virtose. Todėl kiekvieną dieną reikia suvalgyti 600 – 700g žalių vaisių ir uogų – jie visiškai patenkins organizmo vitaminų ir mikroelementų poreikį.

Pasirinkimas vėlgi individualus ir priklauso nuo jūsų skonio. Bet yra tokių vaisių, kurie nusipelno ypatingo dėmesio. Tai pasakytina apie vitamino C, kuris būtinas ir odai, ir nagams, ir plaukams, šaltinius.

Šios medžiagos ypatingai daug kiviuose. Vienas mažas vaisius patenkinta beveik visą askorbo rūgšties paros poreikį. Bet, pirma, ne visi mėgsta kivius. Antra, kai kuriems, pavyzdžiui, diabetikams, jų valgyti negalima. Tretiems šis vaisius sukelia alergiją.

Tokiu atveju dėmesį reikėtų atkreipti į citrusinius vaisius. Juose taip pat yra daug askorbo rūgšties, nors mažiau nei kiviuose. Kad gautų visą reikalingą šio brangaus vitamino kiekį, žmogus kiekvieną dieną turi suvalgyti 2 – 3 apelsinus. Adekvatus pakaitalas – didelis raudonas greipfrutas arba viena citrina.

Bet, sutikite, pakankamai sunku per dieną suvalgyti tokį didelį citrusinių vaisių kiekį. Tai ne tik stiprus smūgis jūsų piniginei, bet ir didelis krūvis jūsų skrandžiui. Juk citrinose ir apelsinuose yra daug rūgšties, kuri kenksminga esant padidėjusiai skrandžio sekrecijai. Taigi citrusinius vaisius reikia derinti su kitais vitamino C šaltiniais.

Galima griebti bruknes ir spanguoles – jose taip pat gausu askorbo rūgšties. Be to, jos yra ne tik šviežiose uogose, bet ir mirkytose. Daug vitamino C yra saldžiajame pipire, petražolėse, kopūstuose. Ir, žinoma, negalima pamiršti obuolių. Daugiausiai vitamino C rūgščiuose vaisiuose, pavyzdžiui, antaniniuose obuoliuose. Apskritai žieminių veislių obuoliuose askorbo rūgšties daugiau nei ankstyvųjų veislių obuoliuose. Taigi ankstyvą pavasarį kiekvienas iš mūsų į racioną privalo įtraukti obuolius.

Ketvirtoji taisyklė: siera ir silicis plaukams ir nagams

Atskirai reikia pakalbėti apie produktus, kuriuose yra sieros ir silicio, būtinų normaliam plaukų ir nagų augimui. Šių mikroelementų ypatingai daug pomidorų sultyse. Jas būtina įtraukti į kasdieninį racioną.

Tačiau reikia atkreipti dėmesį į porcijų dydį. Tai reiškia, kad neverta vienu sykiu išgerti kelias stiklines pomidorų sulčių. Geriau šį malonumą pratęsti visai dienai – pusę stiklinės išgerkite ryte, pusę stiklinės – per pietus ir stiklinę vietoj vakarienės. Sutikite, tai naudinga ne tik nagams, bet ir figūrai.

Sieros ir silicio gausu jūros gėrybėse. Kalbame apie krevetes, midijas, krabus ir kalmarus. Jų mėsa yra puikus baltymų ir visų įmanomų mikroelementų šaltinis. Jūros produktai tokie naudingi, kad galima visiems parekomenduoti kiekvieną dieną mėgautis šiais delikatesais. Bet yra vienas svarbus "bet". Tai kaina. Labai dažnai ji persveria visą galimą naudą ir, savaime suprantama, šie produktai tikrai ne visų kišenei. Bet nusivilti nereikėtų – juk yra ir jūros kopūstai. Pagal mikroelementų kiekį jie puikiausiai pakeičia austres, kalmarus ir krabus. Tačiau baltymų juose nėra. Bet šių medžiagų galima gauti iš paprasčiausios mėsos. Jeigu prie jos paruošite jūros kopūstų garnyrą, organizmas gaus visų medžiagų, kurių yra jūros produktuose.

Penktoji taisyklė: ne visų rūšių mėsa yra vertinga

Reikia pasakyti kelis žodžius apie mėsos rūšis ir jos paruošimo būdus. Čia yra šiokių tokių plonybių. Pirmiausia reikia vengti gyvulinių riebalų ir riebių sultinių. Pirmenybę reikėtų teikti liesai jautienai, veršienai, triušienai, kalakutienai arba vištienai.

Jeigu kalba eina apie paukštieną, geriau valgyti ne tamsią, o baltą mėsą – iš jos ypatingai gerai pasisavinami baltymai. Svarbus ir produkto paruošimas – mėsą geriau sumalti, nes faršas suvirškinamas geriau nei mėsos gabaliukai.

Mėsos patiekalus rekomenduojama užgerti sultimis – apelsinų arba ananasų. Jose yra pakankamas vitamino C, kuris padeda įsisavinti daugelį mikroelementų, esančių mėsoje, kiekis. Beje, askorbo rūgštis padeda įsisavinti geležį.

Geležies pasisavinimą gerina ir granatų sultys. Jas reikėtų pirkti stikliniame butelyje. Gėrimą galima vartoti 5 – 6 dienas, bet jį būtina laikyti šaldytuve. Sultis reikia atskiesti šaltu virintu vandeniu (proporcija 1:2) ir gerti per šiaudelį, kad rūgštis nepakenktų dantų emaliui. Tai nuostabi priemonė, padedanti atkurti askorbo rūgšties ir mikroelementų deficitą. Gėrimas atgaivina odos spalvą, didina tonusą ir teigiamai veikia nagų ir plaukų būklę.

Tiems, kurie nemėgsta sulčių, galima rekomenduoti raudonąjį vyną, bet ne daugiau nei 100 – 120ml. O štai mėsą užgerti arbata arba kava nereikėtų. Šiuose gėrimuose yra medžiagų, kurios ženkliai sumažina geležies ir kai kurių vitaminų pasisavinimą.

Iš to, kas parašyta aukščiau, seka logiška išvada. Kad normaliai jaustumėtės, reikia normaliai, subalansuotai maitintis. Vartokite skirtingus produktus ir nesimėtykite į kraštutinumus laikydamasi griežtai augalinių arba mėsinių dietų. Dar blogesnis variantas – badavimas. Jis kenkia ir sveikatai, ir nuotaikai, ir išvaizdai. Oda papilkėja, plaukai praranda žvilgesį, o nagai pradeda lūžinėti. Kad susitvarkytumėte, kiekvieną dieną turite suvalgyti 600 – 700g šviežių daržovių ir vaisių, ruošti mėsos, žuvies patiekalus ir košes, gerti sultis ir nepamiršti jūros kopūstų. Tuomet viskas bus tvarkoje.

Dietų statistika

Apie 55 – 60% moterų pirmenybę teikia "ekstrinėms" dietoms, kurios skirtos labai trumpam laikotarpiui. Iš esmės tai ne kas kita, o badavimas, kuris padeda greitai numesti nereikalingus kilogramus. Bet, kaip bebūtų gaila, jie ir greitai grįžta. 12 – 15% dailiosios lyties atstovių laikas nuo laiko griebiasi subalansuotų dietų. Ne daugiau nei 5% moterų nuolat laikosi elementarių dietos taisyklių – nevalgo riebaus, saldaus maisto ir miltinių patiekalų.




Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus