• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Po šeštos – nei kąsnelio?

Autorius: Greta Kazlaitė, ieva.lt
2009-08-06 08:00:00

Po šeštos – nei kąsnelio?
Jupiterimages nuotr.

Posakis „Damos po šeštos nevalgo“ girdėtas tikriausiai ne vienai, tačiau ramindamos save, kad damų laikai senai praėjo, vakarais ramiai draugaujame su Šaldytuvu. Tačiau ar tikrai tai susiję tik su karališkais senovės laikais? Pasirodo, ne visai.

Nevalgyk, arba argumentas tuščio skrandžio naudai

Senolių išmintis byloja: „Pusryčius suvalgyk pats, pietus pasidalink su draugu, vakarienę priešui atiduok “. Žmonės visada gyvenimo ritmą derino su gamta. Su Saule. Kai Saulė pradeda leistis, žmogus pamažu aptingsta, įsijungia natūralūs organizmo sulėtinimo mechanizmai. Pamažu ruošiamės miegui. Todėl  nevalgymo po šeštos valandos šalininkai  ir siūlo po saulėlydžio nieko nebeimti į burną. 

Šią teoriją remia ir mitybos ekspertai. Per paskutinius 10 metų daug svorio metimo specialistų ir dietologų pasmerkė vakarinius smaližavimus. JAV Kolorado universiteto mokslo daktaras, ekspertas James O.Hill tikina, kad nakties metu mūsų organizmo funkcijos sulėtėja, o nesudegintos kalorijos pasilieka mūsų kūne pavirsdamos taip sunkiai numetamais kilogramais.

Ekspertui pritaria ir kolega iš Vašingtono universiteto ekspertas daktaras Wayne Callaway. Jis teigia, kad sveikiausia pusę viso dienos maisto raciono suvartoti iki vidurdienio.

Valgysi ar ne - rezultatai vienodi?
 
Dar 1997 metais Tufts universiteto Dietos ir Maitinimosi katedros mokslininkai atliko tyrimą, iš šaknų pakirtusį išgirtosios "nevalgau po šeštos" dietos teoriją. Tyrimo metu net dešimt metų buvo analizuojami septynių tūkstančių žmonių valgymo įpročiai. Dalis tiriamųjų 50 proc. savo dienos maisto kalorijų suvartodavo vakare, kita dalis vakarienei skirdavo tik 25 proc. Rezultatai nepateisino mokslininkų lūkesčių - ir susilaikantys, ir leidžiantys sau sočiai pavakarieniauti tuko vienodu greičiu.

Valgyti, bet saikingai

Prie nuomonės, kad vis dėlto vakarinis valgymas nieko blogo nedaro, prisideda ir JAV Tufto universiteto, Mitybos katedros specialistai. Jų nuomone svarbiausia tai, kad per dieną suvartotų kalorijų kiekis atitiktų sudegintų  kalorijų skaičių.

Paguodžia tai, kad jei kitą dieną tavo išnaudota energija atitiks „išsaugotas“ kalorijas, jos bus sėkmingai sudegintos. Žinoma, jei vakarienei sukirtai pusę grietininio torto, o tavo visa energija naudojama tik spaudyti klaviatūros mygtukus, tikėtis stebuklo nereikėtų.

Susimąstyti „dietos“ nauda verčia ir kitas dalykas, paremtas šeimos psichologija. Daugumai mūsų vakarienė yra vienintelis laikas, kai šeima gali pabūti kartu. Šeimos narys, kuris nevalgo vakarienės drauge, dažniausiai atsisako sėsti prie bendro stalo bijodamas pagundų. Šeimos tvirtybės tai tikrai nekuria.

Kyla natūralus klausimas. Jeigu tyrimai paneigia faktą, jog nevalgydami po šeštos valandos vakaro lieknėjame,  kodėl žmonės, atsisakantys vakarienės, numeta svorio? Atsakymas paprastas. Vakarienė - papildomos kalorijos. Atsisakiusi vakarienės, suvalgai mažiau. Be to, neribodamos maisto, po sočios vakarienės pasilepiname desertu. O vakaras su televizoriumi jaukiai ir tarsi nemačiom papildo tavo skrandžio turinį viena kita traškučių, spragėsių ar ledų porcija. Logiška, kad pakeitusi mitybos įpročius,  pajusi teigiamus rezultatus ir tirpstančius kilogramus.

Noriu gyventi sveikai
 
Pasakyti: „Nuo šiandien vakarais nebevalgysiu“ labai lengva, tačiau retai kuriai tai pavyksta įgyvendinti. O ir ar kiekviena galime sau tai leisti? Dirbanti intensyvų darbą, visą dieną alkana prasėdi darbe. Probrėkšmiais užkandžiavusi, namo grįžti jausdama vilko apetitą. Laikrodis rodo seniai po šešių.  Valgyti būtina!

Siūlome keletą naudingų patarimų,  kurie padės pakelti pakeisto mitybos režimo sunkumus.
 
Pagrindinė taisyklė - pažink priešą savo. Jei nusiteikei sočiai nevakarieniauti:

Iš anksto apsirūpink sveikais maisto produktais lengvai vakarienei. Rinkis varškę, įvairias daržoves. Jei aktyviai sportuoji, prieš miegą valgyk baltyminį maistą.

Atmink, kad maždaug 21 valandą vakaro tavo organizmas gali pradėti reikalauti maisto. Jei nesugebi atsispirti šiam melagingam alkio signalui, suvalgyk vaisių arba išgerk stiklinę vandens su keliais lašais citrinų sulčių.
 
Negalvok apie tai, kaip nevalgysi.  Jei visą vakarą praleisi su mintimi: „nevalgysiu, nevalgysiu, nevalgysiu“, didžiausia tikimybė, kad vidury nakties pabusi nuo žvėriško alkio ir ištaršysi pusę šaldytuvo. Paskaityk knygą, panaršyk internete, užsiimk namų ruoša, papliurpk telefonu su seniai matyta drauge.

Svarbiausia - žiūrėk, ką dedi į burną visos dienos metu. Valgyk reguliariai. Dažnai, nedaug ir tuo pačiu metu. Užkandžiams rinkis produktus, kurie skatina organizmo apykaitą  - priverčia organizmą sudegina daugiau kalorijų, nei turi.

Būk sveika !
 
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​

Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus